monique Skrevet 24. april 2007 #1 Del Skrevet 24. april 2007 Noen som har kløe i ganen, nedover i halsen som utløser tørr hoste? Det har jeg og jeg har pollenallergi. Nettopp startet på tabletter. Men det er ikke vanlig å hoste når man har pollenallergi er det? Jeg hadde jo ikke dette problemet før allergisymptomene startet for 3 uker siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2007 #2 Del Skrevet 24. april 2007 Jeg får også kløe i ganen og nedover halsen, men hoster ikke av det. Regner med at det er fordi det er så mange allergener i lufta at det blir reaksjon også i hals/svelg. Jeg har lik kløe når jeg spiser f.eks grønne epler (som har kryssallergi med bjørkepollen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StoreSky Skrevet 24. april 2007 #3 Del Skrevet 24. april 2007 Hoste/kløe i halsen er vanlig ved allergi. Når man er allergisk så er slimhinnene noe av det første som reagerer -øyne, hals, nese. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 24. april 2007 #4 Del Skrevet 24. april 2007 Har du tett nese? Puster du mye med munnen? Hvilken medisin tar du for allergi. Sjekk om den har munntørrhet som bivirkning. Kan rett og slett være at du er tørr og det kan irritere slimhinnene... men dette er bare vill gjetning for jeg er ikke lege.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2007 #5 Del Skrevet 25. april 2007 TIPS! Be legen din om en resept på brusetabelettene "Bronkyl", disse hjelper mot denne kløen i hals/gane/og tilogmed noen ganger også i øregangene. Jeg har astmatisk allergi og hver gang allergien blir så sterk at det går over i astma, så begynner jeg å klø i halsen og hoste. En irriterende tørrhoste. Derfor hjelper bronkyl Evt. også prøve homeopatmiddelet Rhinoplex 20(brukes ved Hösnuva(allergi) och astma. Denna Rhinoplex kan användas både preventivt före pollensäsongens början och akut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monique Skrevet 26. april 2007 Forfatter #6 Del Skrevet 26. april 2007 Har du tett nese? Puster du mye med munnen? Hvilken medisin tar du for allergi. Sjekk om den har munntørrhet som bivirkning. Kan rett og slett være at du er tørr og det kan irritere slimhinnene... men dette er bare vill gjetning for jeg er ikke lege.. ← Jeg har hatt tettnese, men sjelden. Jeg nyser for det meste av tiden. Siden været har vært dårlig så har jeg ikke hatt så mye kløe i øyne og nese. Men nå begynner vel tablettene å funke.Har tatt de i 2 uker snart. Jeg bruker Xyxal - hvis det er sånn det skrives. Og munntørrhet er en av bivirkningene. Har aldri tenkt på det. Bronkyl, er det ikke slimløsende eller noe? Fikk resept på det sist gang jeg hadde bakterie i halsen, men kjøpte ikke medisinen. Hadde ikke bruk for den. Man har jo saltvannoppløsning for nese og øyne, finnes det noe for å "rense" halsen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 26. april 2007 #7 Del Skrevet 26. april 2007 Man har jo saltvannoppløsning for nese og øyne, finnes det noe for å "rense" halsen da? ← Vann feks. Det finnes også klorhexidin som drikkes, men vann er stortsett bra nok til å skylle halsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monique Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #8 Del Skrevet 8. mai 2007 Kan det være astma? Jeg har søkt mye på nettet. Finner en del symptomer som kan tyde på astma. Blant annet hosteanfall om kvelden, kløe, tungpust og hoste ved anstrengelse. Har vært hos legen og tatt allergitest. Venter på svar. Nevnte ikke astma, men forklarte at jeg hostet mye. Det er nok pga pollenallergi, men jeg har aldri følt det så kraftig som nå. Noen som har det som meg eller vet noe om dette? Blir gal av å hoste. Hoster heldigvis ikke så mye om morgen, men idag har det vært fælt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2007 #9 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg har pollenallergi, og er det mye pollen så begynner jeg å hoste. Tror det er ganske vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2007 #10 Del Skrevet 8. mai 2007 Hoster du mye? Jeg hoster hverdag, kansje ikke like mye og kraftig hver gang. Jeg hoster selvom jeg sitter inne, men bare hvis jeg har vært utendørs. Har jeg vært hjemme og ikke inhalert noe pollen så hoster jeg mindre. Men kløen er nesten uutholdelig. Drikker så mye vann jeg kan. Noen ganger er det vanskelig å trekke en hel pust. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monique Skrevet 8. mai 2007 Forfatter #11 Del Skrevet 8. mai 2007 Dette var meg. Hoster du mye? Jeg hoster hverdag, kansje ikke like mye og kraftig hver gang. Jeg hoster selvom jeg sitter inne, men bare hvis jeg har vært utendørs. Har jeg vært hjemme og ikke inhalert noe pollen så hoster jeg mindre. Men kløen er nesten uutholdelig. Drikker så mye vann jeg kan. Noen ganger er det vanskelig å trekke en hel pust. ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 8. mai 2007 #12 Del Skrevet 8. mai 2007 Kan det være astma? Jeg har søkt mye på nettet. Finner en del symptomer som kan tyde på astma. Blant annet hosteanfall om kvelden, kløe, tungpust og hoste ved anstrengelse. Har vært hos legen og tatt allergitest. Venter på svar. Nevnte ikke astma, men forklarte at jeg hostet mye. Det er nok pga pollenallergi, men jeg har aldri følt det så kraftig som nå. Noen som har det som meg eller vet noe om dette? Blir gal av å hoste. Hoster heldigvis ikke så mye om morgen, men idag har det vært fælt. ← Jepp, det fikk ihvertfall jeg beskjed om at det var da jeg var hos legen med lignende symptomer forrige uke. Hun kalte det allergi-relatert astma. Jeg har aldri hatt astmasymptomer tidligere. Fikk inhalator, Bricanyl turbohaler tror jeg den het, som jeg skal bruke ved behov. Det har tatt hosten de gangene jeg har prøvd (mest ved leggetid og etter trening). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2007 #13 Del Skrevet 8. mai 2007 Hoster du mye? Jeg hoster hverdag, kansje ikke like mye og kraftig hver gang. Jeg hoster selvom jeg sitter inne, men bare hvis jeg har vært utendørs. Har jeg vært hjemme og ikke inhalert noe pollen så hoster jeg mindre. Men kløen er nesten uutholdelig. Drikker så mye vann jeg kan. Noen ganger er det vanskelig å trekke en hel pust. ← Jeg hoster ikke slik jeg gjør når jeg er kjempeforkjølet, men jeg går og småhoster og kremter. Det skjer innendørs også, men når det regner ute, da slutter hostingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkna Skrevet 8. mai 2007 #14 Del Skrevet 8. mai 2007 Jeg har mye pollenallergi om dagen. Jeg hoster dagen lang. Er helt sår i halsen og klør som F gjennom øre nese hals. Japp, det er desverre et symptom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monique Skrevet 9. mai 2007 Forfatter #15 Del Skrevet 9. mai 2007 Legen min kom ikke helt fram til den konklusjonen da jeg var hos han forrige uke. Derfor har jeg bestilt nye time. For å sjekke om jeg har astma. Jeg er ganske sikker på at jeg også har allergirelatert astma. Det som er så rart at er at jeg får hoste anfall til samme tid om natten. Jeg våkner av hoste og jeg titter på kl og den er alltid fire og et eller annet om morgen. Jeg synes regnvær hjelper mye for øynene og nesen min. Da merker jeg nesten ingenting. Men halsen bedrer seg dessverre ikke så fort. Hva koster en inhalator? Eller er det på blåresept? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 9. mai 2007 #16 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg fikk ikke inhalator på blåresept, nei, siden astmaen (forhåpentligvis) bare er forbigående nå i den verste pollensesongen. Men den var ikke avskrekkende dyr, tror det var rundt 150 kr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2007 #17 Del Skrevet 9. mai 2007 Rhinoplex kommer med de forskjellige pollen og allergener, og den som heter nr 11 er med bjør, hassel og seje og pil såvidt jeg husker. Hjelper veldig bra. Alle homeopatmidler slik som disse virker forresten bedr og er billigere hvis en løser dem opp i en flaske og heller en slum i et glass vann ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest =tentacle= Skrevet 9. mai 2007 #18 Del Skrevet 9. mai 2007 Hoste på natt og morgen kan også skyldes at snørr og gørr fra allergisk eller forkjølet nese/bihuler renner ned bak i svelget i liggende stilling, og irriterer nedover i systemet. Da kan det hjelpe å sove med flere puter under hodet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Simba- Skrevet 9. mai 2007 #19 Del Skrevet 9. mai 2007 Jeg endte opp på legevakten en natt her i forrige uke, på grunn av ett hosteanfall som førte til at halsen min tettet seg skikkelig. Har hatt astmatendenser i den værste pollenperioden. Ble sendt hjem med kortison og allergimedisin.. Jeg vil anta at det er allergien din som forårsaker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monique Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #20 Del Skrevet 10. mai 2007 Etter å ha lest svarene deres og vært oppmerksom på symptomene mine så er jeg ganske sikker på at jeg har fått allergirelatert astma. For dette har jeg aldri hatt før. Jeg er så følsom i halsen. Lukter jeg røy, sterk mat eller sittter under en kald ventilasjon, så kommer hosten med engang. Og det har jeg aldri hatt problemer med. Jeg har fått time neste fredag. Synes det er så lenge til. Men får bare vente tålmodig. Det er veldig ubehagelig å bli vekket midt på natten pga hosten. Nå har jeg alltid et glass vann under sengen. Det hjelper å drikke. Bjørkpollen er ekstrem i år sier de. Det må det nok være siden jeg har så kraftig reaksjon. Aldri opplevd maken. Uff, det er slitsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå