Gå til innhold

Har vært dum og blir stilt i dårlig lys.

Anbefalte innlegg

Gjest TaraTarantell
Skrevet

Hei.

for litt siden møtte jeg venninnen min ute på byen.

hun er av den litt sleipe typen ovenfor sin samboer og lyver og går mye bak ryggen hans.

sist i var ute på byen i sammen klarte hun å drite seg ut da han var med henne.

hun skulle nemlig møte en fyr senere, men siden han fattet mistanke siden telefonen hennes ringte og siden hun gikk vekk da, så sendte hun meg plutselig melding om at jeg måtte hjelpe henne og "redde" henne ut i fra situasjonen.

selv har jeg samboer og "dumsnille" meg hjalp henne ut av situasjonen ved å få klare å vri det slik at det var en gutt hun snakket med som jeg skulle møte, og ikke henne.

dette har nå kjæresten hennes hengt seg opp i og er nå veldig i mot meg, for jeg er ikke trofast og han blander seg veldig opp i dette (i følge henne), han kjenner jeg så vidt.

hennes kjæreste og min samboer har felles bekjente, og ja jeg vet jeg var dum men jeg føler nå at jeg har blitt fremstilt i et skikkelig dårlig lys her når hun for hundrede gang har klart å drite seg ut.

i følge min venninne har kjæresten hennes spurt masse om meg og hun kom plutselig mot meg og var nesten litt skadefro over at hennes kjæreste nå tenkte dårlige tanker om meg.

jeg svarte som så at: jøss, fint han passer på meg da. men at jeg "reddet" henne ut i fra det hele det driter hun i så lenge hun har det fint og at ting har gått i orden for henne.

min samboer vet om dette, så det er ikke problemet. han vet jeg er trofast, men hvorfor forklarer hun ikke dette ovenfor sin kjæreste? kunne hun ikke funnet på en annen løgn igjen da, slik at jeg ikke blir fremstilt som den store stygge ulven oppi det hele?

Ja, jeg vet at jeg var dumsnill som "ryddet" opp i dette for henne, men jeg har lyst til å få han til å ikke tenke sånt om meg. for nå er jo jeg hennes verste venninne i følge han, og hun kan absolutt ikke være sammen med "utroe" meg.

hvordan få orden på dette? må vel si noe til henne, men hva skal jeg så si?

Jeg har jo allerede hjulpet henne, så jeg føler jeg ikke har noe jeg skulle sagt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Synes du skal la være å bry deg om hva en du ikke kjenner mener om deg basert på løgner fremsatt av en annen.

Det andre du skal gjøre er å fortelle venninnen din at neste gang hun har problemer så får hun finne på noe annet eller noen andre å spørre og du kan jo også si at hvis hennes samboer noen gang nevner denne historien for fellesbekjente av deg slik at du blir fremstilt i et dårlig lys så kommer du til å fortelle det akkurat slik det var og forwarde sms'ene hun sendte med bevis (dette kan jo like greit være en tom trussel hvis du har slettet meldingen - det trenger ikke hun å vite).

Kaller du dette en god venninne eller er det på tide å tørke dritten av beina og finne virkelige venner?

Gjest TaraTarantell
Skrevet
Synes du skal la være å bry deg om hva en du ikke kjenner mener om deg basert på løgner fremsatt av en annen.

Det andre du skal gjøre er å fortelle venninnen din at neste gang hun har problemer så får hun finne på noe annet eller noen andre å spørre og du kan jo også si at hvis hennes samboer noen gang nevner denne historien for fellesbekjente av deg slik at du blir fremstilt i et dårlig lys så kommer du til å fortelle det akkurat slik det var og forwarde sms'ene hun sendte med bevis (dette kan jo like greit være en tom trussel hvis du har slettet meldingen - det trenger ikke hun å vite).

Kaller du dette en god venninne eller er det på tide å tørke dritten av beina og finne virkelige venner?

jeg bryr meg, for det stemmer ikke. Jeg bryr meg fordi hennes kjæreste og min samboer har felles bekjente. Jeg vil verken for min eller min samboers skyld la folk tenke sånt om meg. derfor.

nei jeg kommer aldri til å sende den meldingen tilbake. uansett så har jeg ikke telefonnummeret. syns det er ondt og vil ikke ned på hennes lavmål.

men ja jeg kan si fra neste gang selvom jeg har problemer med det. jeg sliter litt med sånt.

god venninne? nei. hun betyr ikke så mye for meg heller og hun er halveis tørket vekk, men allikevel, jeg er irritert og måtte få ut litt frustrasjon da vel.

Skrevet
jeg bryr meg, for det stemmer ikke. Jeg bryr meg fordi hennes kjæreste og min samboer har felles bekjente. Jeg vil verken for min eller min samboers skyld la folk tenke sånt om meg. derfor.

nei jeg kommer aldri til å sende den meldingen tilbake. uansett så har jeg ikke telefonnummeret. syns det er ondt og vil ikke ned på hennes lavmål.

men ja jeg kan si fra neste gang selvom jeg har problemer med det. jeg sliter litt med sånt.

god venninne? nei. hun betyr ikke så mye for meg heller og hun er halveis tørket vekk, men allikevel, jeg er irritert og måtte få ut litt frustrasjon da vel.

Disse felles bekjente, de vil jo også vite litt om deg via din samboer. Og når ting kommer til stykket vil folk se hva som foregår. Folk er ikke dumme. Hennes kjæreste vil en dag oppdage sannheten, felles bekjente vil over tid skjønne hva som er sant - for slike damer som det der er gjennomsiktige over tid.

Blås i greiene. La det fare. Bare ikke gjør det samme igjen når du føler det slik som dette i etterkant.

Hadde selv en venninne som er litt i samme gaten ut i fra det du forteller. Jeg er ikke lenger venninne med henne lenger, orker ikke se på oppførselen hennes lenger. Og slik var ståa med henne: mange gutter falt pladask for henne, men de som så gjennom henne orket ikke tanken på å være sosial med henne engang. Jentevenner kom og gikk, ingen som holdt ut.

Skrevet

Han har vel tenkt hyggelige ting om deg før, også ble vel venninna di litt sjalu da. Derfor fryder hun seg nå når han tenker negativt om deg, for da føler hun seg bedre.

Skrevet

Synes du var rimelig teit og egentlig bare kan ha det så godt. Ikke klag over at andre er feige så lenge dine egne handlinger langt fra stiller deg i noe bedre lys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...