Vilya Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 (endret) Jeg driver med smykkelaging som hobby. Nå har jeg kommet så langt at jeg synes jeg kan ta betalt for smykkene jeg lager (man har da en viss håndverksstolthet ) Det begynner å bli dårlig med plass også. Men: Jeg aner ikke hva jeg kan ta betalt. Jeg aner ikke om jeg får solgt noe heller, for den del. Derfor spør jeg shoppe-ekspertisen på KG. Kan dere ta en titt her: *slettet link* og gi meg tilbakemelding på hvor jeg bør legge meg prismessig? Er ellers åpen for både ris og ros. (For de som lurer: Jeg har en annen bruker på forumet som jeg ikke har lyst til å relatere til hobbyen min. Hvem vet? Kanskje forsvinner den andre og jeg blir Edelweiss på heltid?) Endret 25. april 2007 av Edelweiss
Gjest StockDama Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 pent =D ville lett betalt over 100 lappen hvertfall, men nå har jeg null peiling på smykker og verdi av de...
Gjest Neria Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Fine smykker! Kunne godt ha tenkt meg en av de kobbersakene Aner ikke hva sånnt pleier å koste, men du må jo hvertfall ta så du dekker utgiftene + noe fortjeneste til deg selv.
MrsC Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Tenk i hvertfall på at prisen skal dekke kostnader i forbindelse med utstyr og materale. Og så kan du jo ta en liten fortjeneste. Kanskje en tur i disse "perlebutikkene" kan gi deg en ide om hvor du skal ligge prismessig selv om de smykkene er mye dyrere enn du vil prise dine smykker?
Drua Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Så fine smykker, likte spesielt godt "more is more"-armbåndet, det kunne jeg godt ha tenkt meg.
Vilya Skrevet 24. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 24. april 2007 Så gøy med slike tilbakemeldinger! Takk skal dere ha!
panda Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 Flotte smykker du lager! Det sies at når man skal selge noe hjemmelaget, så skal man regne ut hva materialene koster og så gange dette med 3. Har forsøkt dette selv med ting jeg har laget, men det ender stort sett at jeg har gått ned litt i pris. Kan ikke helt tro at mine ting er verdt den prisen...
Vilya Skrevet 25. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 25. april 2007 3 ganger materialkostnad kan kanskje være et godt utgangspunkt for beregning. Jeg har også sett 4 ganger kostnad og 3 ganger kostnad pluss X kroner timen. Det er rart med det. Verdsetting og verdisetting blir på mange måter to forskjellige ting. Jeg finner nok ut av det. Takk for tilbakemeldinger!
Latsekken Skrevet 27. april 2007 #9 Skrevet 27. april 2007 Nå er linken slettet... Er smykken i avataren en av de du har laget? Fin er den, og du kan ta betalt for slike med god samvittighet.
Gjest Elastica Skrevet 27. april 2007 #10 Skrevet 27. april 2007 Hvorfor er linken slettet? Er det kanskje i strid med reglene og egenreklame... *tenke*
Vilya Skrevet 27. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. april 2007 (endret) Latsekken: Ja, avataren min er ett av armbånda mine. Det heter "More is more", forresten. Elastica: Jeg sletta linken fordi jeg holder på å rydde i bilda mine. Dermed kom folk til en adresse uen bilder, og det er ikke noe særlig. Dette er ikke i strid med reglene, forresten. Jeg sjekka med Mette før jeg la den ut. Så lenge det er hobby er det OK, men om jeg starter nettbutikk f.eks vil det bli noe annet. Næringsvirksomhet er det i alle fall ikke, jeg har solgt for hele 150 kroner. Endret 27. april 2007 av Edelweiss
Vilya Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #12 Skrevet 10. mai 2007 Hei igjen, folkens! Tenkte bare jeg skulle si takk for hjelpen. Tilbakemeldingene deres ga med det puffet jeg trengte til å begynne å selge noen av "babyene" mine, og dessuten selvtillit nok mht pris og kvalitet til å våge å ta skikkelig betalt. Jeg har solgt for en liten tusenlapp bare ved å bruke smykka mine og fortelle at jeg lager dem sjøl, og har flere bestillinger inne. Har sett litt på priser på Arts & Crafts som ligger ganske nær meg i stil og materialer. Prisene der bekrefter at tre ganger materialkostnad er omtrent der jeg bør ligge. Sånn ca, da.
Grønt blad Skrevet 10. mai 2007 #13 Skrevet 10. mai 2007 Så bra at du har kommet igang! Smykkene var veldig fine
Gjest trude.lutt Skrevet 10. mai 2007 #14 Skrevet 10. mai 2007 Kan du legge ut en link? Har veldig lyst til å se smykkene dine!
Vilya Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #16 Skrevet 11. mai 2007 (endret) Kan du legge ut en link? Har veldig lyst til å se smykkene dine! ← *Slettet link* Endret 20. oktober 2007 av Vilya
Vilya Skrevet 11. mai 2007 Forfatter #18 Skrevet 11. mai 2007 (endret) :neier pent: Endret 11. mai 2007 av Edelweiss
*Mocca* Skrevet 11. mai 2007 #19 Skrevet 11. mai 2007 Vanvittig fine... Finnes det noen sider der man kan få tips og ideer og slikt? Sånn i oppstartsfasen, har hatt lyst til det lenge men trenger inspirasjon...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå