Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sjelden jeg skriver innlegg av politisk art her på KG, men i dag leste jeg en interessant artikkel i The Guardian som jeg gjerne vil anbefale:

http://www.guardian.co.uk/g2/story/0,,2063979,00.html

Hovedpoenget til forfatteren Naomi Wolf, er at stater som gjennom historien har endt opp i fascisme, har gått gjennom en del skritt før de har nådd så langt. USA har etter 9/11 gått gjennom mange av disse skrittene, i "frihetens" navn, mot terrorismen. Verdt å lese.

Videoannonse
Annonse
Gjest Corto Maltese
Skrevet

de er på god vei ivertfall. Men nå får de ny president i 2008 så kanskje de kan få en president da som ikke har en banan til hjerne

Gjest Eugene Onegin
Skrevet
NEI USA er ikke og vil aldri bli en fascistisk stat. Dette er bare den vanlige anti-amerikanisme som det er så mye av
Skrevet (endret)

Jeg tror det er viktig å benytte internett så lenge det er mulig, kanskje det er mulig å hindre at USA "stenger" nettet.

Det er nok sterke krefter som vil stenge den frie benyttelsen av nettet og hindre den anonymiteten som i stor grad eksisterer nå, jeg tror USAs neste skritt vil være å forsøke å stoppe anonymiteten på nettet.

Jeg tror ikke et nytt regime etter neste valg der borte vil bli noe særlig bedre en det de har nå, jeg tror det som er satt igang ikke lar seg reversere.

Endret av mr. louis
Skrevet

Gjesp, de vanlige anti amerikanske tingene er ut med sin propaganda som vanlig.

Skrevet

Nei, faktisk har de svært gode argumenter denne gang.

Jeg var selv blant de sterkeste USA-forsvarerne. Det var før Patriot Act, Department of Homeland Security, Guantanamo Bay, og utstrakte brudd på borger- og menneskerettigheter, og bruk av tortur.

Skrevet
Nei, faktisk har de svært gode argumenter denne gang.

Konspirasjons teorier er faktisk ikke svært gode argumenter.

Gjest Corto Maltese
Skrevet

for en gangs skyll og kanskje den eneste gangen så skal jeg si meg enig med Talin. Konspirasjons teorier er ikke et godt argument.

uansett så vitt jeg vet så skal Iluminati som den ene linken refererer til vis nok arbeide for å skape et føderalt Europa

Gjest Eugene Onegin
Skrevet

jeg tror ikke det er anti amerikanisme bare uvitenhet

Skrevet
Konspirasjons teorier er faktisk ikke svært gode argumenter.

Hvis du ikke vet forskjell på et argument og en teori, så tror jeg ikke at jeg klarer å forklare deg det slik at du forstår det heller.

Skrevet
Hvis du ikke vet forskjell på et argument og en teori, så tror jeg ikke at jeg klarer å forklare deg det slik at du forstår det heller.

illuminati er faktisk ikke er argument, det er faktisk en konspirasjons teori.

Skrevet
illuminati er faktisk ikke er argument, det er faktisk en konspirasjons teori.

Nå har vel verken jeg eller artikkelen det ble linket til i det opprinnelige innlegget snakket noe særlig om Illuminati i det hele tatt, men desto mer om borgerrettigheter og menneskerettigheter.

Skrevet
Nå har vel verken jeg eller artikkelen det ble linket til i det opprinnelige innlegget snakket noe særlig om Illuminati i det hele tatt, men desto mer om borgerrettigheter og menneskerettigheter.

Akkurat. Hvis dere hadde giddet å lese det jeg linket til hadde dere forstått det. Her er det ikke et ord om konspirasjonsteorier eller hemmelige verdensordener eller andre ting som folk kan ha vanskelig for å svelge.

Skrevet
Akkurat. Hvis dere hadde giddet å lese det jeg linket til hadde dere forstått det. Her er det ikke et ord om konspirasjonsteorier eller hemmelige verdensordener eller andre ting som folk kan ha vanskelig for å svelge.

Og hvis en går artikkelen etter i sømmene så ser en at forfatteren utelater veldig mye informasjon, stort sett alt som ikke passer inn i den malen han forsøker å male USA i.

Skrevet
Og hvis en går artikkelen etter i sømmene så ser en at forfatteren utelater veldig mye informasjon, stort sett alt som ikke passer inn i den malen han forsøker å male USA i.

Den artikkelen anklager USA for mye som ikke kan forsvares på noe moralsk grunnlag, uansett hva man kommer trekkende med av informasjon.

Skrevet
Den artikkelen anklager USA for mye som ikke kan forsvares på noe moralsk grunnlag, uansett hva man kommer trekkende med av informasjon.

Det er mange som er i stand til å godta absolutt hva som helst basert på hvor det kommer fra. En blind fanatisk tro på noe potensiellt svært farlig er på ingen måte bra.

"Først hentet de kommunistene, og jeg sa ingenting for jeg var ikke kommunist

Så hentet de arbeiderne og fagforeningsfolkene, og jeg sa ingenting for jeg var ikke fagforeningsmedlem.

Så hentet de katolikkene og jødene, og jeg sa ingenting for jeg var protestant.

Til slutt hentet de meg, og da var det ikke lenger noen som kunne si noe".

Kilde, for meg ukjent.

Skrevet
Det er mange som er i stand til å godta absolutt hva som helst basert på hvor det kommer fra. En blind fanatisk tro på noe potensiellt svært farlig er på ingen måte bra.

Så hentet de arbeiderne og fagforeningsfolkene, og jeg sa ingenting for jeg var ikke fagforeningsmedlem.

Til slutt hentet de meg, og da var det ikke lenger noen som  kunne si noe".

Kilde, for meg ukjent.

:klappe:

Skrevet

Til slutt hentet de meg, og da var det ikke lenger noen som kunne si noe".

Kilde, for meg ukjent.

bra poeng. slik funker faktisk usa den dag i dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...