Gjest TuttaCalcutta Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 For noen år siden sa en idiotisk politiker at det er harry å dra til Sverige å handle. Det er kanskje ikke så rart vi drar dit for å handle når de har billigere røyk og andre ting. Kan bli provosert av mindre. Jeg husker dessverre ikke hva politikeren heter
Rhiakath Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Er vel ikke bare en politiker som har sagt dette, er kanskje en litt mer utbredt holdning enn som så? Når det er sagt så ser jeg ikke problemet med å dra over grensen for å handle om man kommer økonomisk bedre ut av det, uansett hvor mange mennesker som synes det er harry.
Miami Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Jeg husker dessverre ikke hva politikeren heter ← Det var vel Lars Sponheim som uttalte dette.
jolie Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Kjempeharry, men det gir jeg faktisk fullstendig blanke i. Synes det er skikkelig kjipt å ha flyttet til Trondheim og ikke ha et tilbud likt Nordby på andre siden av grensa.
Leo Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 (endret) Av praktiske grunner handler jeg ofte i Sverige, men at man sparer penger på denne svenskehandelen tror jeg er en myte. Sannsynligvis ville man ha spart minst like mye hvis man tok seg tid til å skrive handleliste og handle inn i stort for en uke eller to av gangen her hjemme. Jeg tror nemlig de fleste er som meg og unner seg litt ekstra når det er billigere . I tillegg kjøper man gjerne store kvanta av ting man strengt tatt ikke trenger som f.eks. mineralvann og har man mye av det stående, ja så går det mye også. Endret 24. april 2007 av Leo
loffen Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 Det er da slettes ikke harry. Jeg er kjempeglad for at jeg bor så nære grensa!
Gjest StockDama Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 Harry? joda. Artig, Man får da en tur ut av det også..og det er jo bare hyggelig. så hvorfor bry seg om det er harry?
Gjest Bodillen Skrevet 24. april 2007 #8 Skrevet 24. april 2007 Mulig det er harry, det driter jeg i. Mennen snuser, og kjører vi over grensen får han de ekle klumpene sine for halve prisen. Vi kjøper egentlig ikke så mye mat der, bare litt kjøtt innimellom. Jeg handler mye helsekost i Sverige - bortimot halve prisen på enkelte av de produktene også.
mr. louis Skrevet 24. april 2007 #11 Skrevet 24. april 2007 Det er ikke harry å kjøpe varene der de er billigere. Politikere som Lars Sponheim mener det er harry å ikke kjøpe varene til høyest mulig pris, men man må jo være litt kritisk til hvem man lar seg fornærme av.
Gjest TuttaCalcutta Skrevet 24. april 2007 #12 Skrevet 24. april 2007 jeg blåser i hva Sponheim sier men jeg synes det er arrogant sagt....
Helen Skrevet 24. april 2007 #13 Skrevet 24. april 2007 Vi er på harrytur flere ganger i året. Siden mannen røyker er det en del penger å spare på å kjøpe røyk der, selv om prisen har gått opp. Handler litt kjøttboller og flest, for det må vi ha. Før jul var jeg veldig prisbevisst da jeg var i sverige, jeg fikk da 17 middager til 1500,- da var jeg virkelig stolt av meg selv. Vi har 4 unger så det går litt mat, derfor er det greit å handle billig når man kan.
Leo Skrevet 24. april 2007 #14 Skrevet 24. april 2007 jeg blåser i hva Sponheim sier men jeg synes det er arrogant sagt.... ← Det er litt sent å oppdage den nyheten nå og hva Sponheim mener er vel ganske så irrelevant i den store sammehengen? Siden jeg ferdes der jeg gjør, er det akkurat like naturlig å handle i Sverige som det er i Oslo og selvfølgelig handler jeg der det er billigst! Er det "harry"? I så fall ikler jeg meg "grilldress", setter opp "Grorud-palma" og inntar Nordby med den største selvfølgelighet!
Meaty Skrevet 24. april 2007 #15 Skrevet 24. april 2007 Svinesund er kanskje harry, men Nordby har jo blitt ganske fint de siste årene faktisk. Jeg skal dit til søndag og bryr meg ikke om hva folk sier
Sympatia Skrevet 25. april 2007 #16 Skrevet 25. april 2007 Som sunnmøring syns jeg det er helt supert å bo så nær grensa som jeg gjør no(Rygge). Harry, neida, er bare økonomisk. Er student ennå så passer meg fint.
Gjest TuttaCalcutta Skrevet 25. april 2007 #17 Skrevet 25. april 2007 (endret) Det er litt sent å oppdage den nyheten nå og hva Sponheim mener er vel ganske så irrelevant i den store sammehengen? Joda, kan være enig i det. kom bare til å tenke på det i går da mannen min dro til Sviner`n for og shoppe og jeg satt hjemme og kjeda meg :tunge1:n hadde ikke noe annet å finne på liksom............ dessuten hadde jeg pms og var Endret 25. april 2007 av TuttaCalcutta
hjertesukka Skrevet 25. april 2007 #18 Skrevet 25. april 2007 Har vært et par ganger i Charlottenberg, greitt nok, men kjøper nok mer enn jeg ville gjort vanligvis. Sist kjøpte jeg et brett med brus fordi det var billig, hadde glemt at jeg/vi ikke drikker brus. Ellers skal jeg huske niste neste gang, slik at vi slipper spise harry-mat på kafeen langs veien.
Gjest hufse-tufsa Skrevet 25. april 2007 #19 Skrevet 25. april 2007 Så på tv i går at gourmetskinke fra italia og spania var 1/2 - 1/3 av pris i Norge. Her koster det visst 600 - 800 kr/kg for slik skinke. Det er jo galskap.
Meaty Skrevet 25. april 2007 #20 Skrevet 25. april 2007 (endret) ............ dessuten hadde jeg pms og var ← GodisFabriken er den beste kur mot sånt Endret 25. april 2007 av Meaty
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå