Curry Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Jeg er ikke velbevandret i msn, og chattingen er ganske ny her i gården. Nå lurer jeg på om det er mulig å søke opp "chattesamtaler"? Både dagens, og tidligere dagers? (Skal ha litt kontroll på et barn her).
Gjenglemt sykkellås Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Man må ha haket av for "automatisk logging av samtaler" om man skal se gamle samtaler. Hvis dette ikke er gjort, vil jeg tro det ikke går an å få tak i gamle samtaler. Men når du skal logge samtaler - gå på tools/verktøy, options/alternativer, messages -hak av "automaticly keep a history of my conversations". Disse meldingene vil du finne i mappen du ser linket til under der du haker av, eller du kan velge et annet sted hvis det passer bedre.
Gjest senora Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Dette vil jeg også gjøre, men jeg fant ikke "messages" på verktøy - alternativer menyen? Det var ulike "sider" en kunne "bla opp" på der som f.eks personvern. Hva gjør jeg feil?
Gjenglemt sykkellås Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Det heter noe annet på norsk. Meldinger kanskje? Jeg har engelsk versjon så får ikke sjekket dette. Det er i hvert fall alternativ nr 3 i menyen til venstre inne på alternativer om den ser lik ut som min (som kommer an på hvilken MSN-versjon du bruker.)
Skravla Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 Ikke bra å snike på barnet ditt ← Nøyaktig hva jeg skulle si. Må være bedre å snakke med barnet og forklare farene med internett - heller enn å snike rundt i logger.
Gjest Tweek Skrevet 24. april 2007 #8 Skrevet 24. april 2007 (endret) De aller fleste barn merker når foreldrene sniker rundt i tingene deres, på samme måte som foreldrene har "øyer i nakken". Tilliten blir brutt på samme måte som om barnet ditt hadde lyvd til deg. Endret 24. april 2007 av Tweek
Annie Skrevet 24. april 2007 #9 Skrevet 24. april 2007 Ikke bra å snike på barnet ditt ← Det kommer helt ann på hvor gammelt barnet er og om man har noen mistanker til noe.
Gjest Persille Skrevet 24. april 2007 #10 Skrevet 24. april 2007 Det kommer helt ann på hvor gammelt barnet er og om man har noen mistanker til noe. ← Jeg har alltid sagt til mine barn at dersom jeg har mistanke om noe alvorlig så tar jeg ikke fem flate øre for å endevende rom og pc. Ellers så regjerer privatlivets fred. Dersom man sier til mindre barn at man jevnlig sjekker loggen så ser jeg ikke at det her er galt. Man er faktisk pliktig til å følge opp/med sine barn.
Gjest senora Skrevet 25. april 2007 #12 Skrevet 25. april 2007 Skal ikke ha logg på barna mine for å "snike" på dem. Her hvor vi bor har det vært en del mobbing via sms og mns. Det er dette jeg vil kontrollere ved å lese loggen med jevne mellomrom. Barna mine vet om dette og syns det er greitt. Det holder dem borte fra å skrive stygt om andre for da vet de at det er slutt på msn her i huset. Blir de mobbet via msn vet jeg også om dette og kan kontakte de som gjør det og informere foreldrene deres om det. Det har jeg også gjort og det har ikke vært mobbing siden. Det er så mye stygt som skjer via nettet at jeg syns vi som foreldre plikter å følge opp!
Annie Skrevet 25. april 2007 #13 Skrevet 25. april 2007 Det er så mye stygt som skjer via nettet at jeg syns vi som foreldre plikter å følge opp! ←
kamela Skrevet 25. april 2007 #14 Skrevet 25. april 2007 Jeg har alltid sagt til mine barn at dersom jeg har mistanke om noe alvorlig så tar jeg ikke fem flate øre for å endevende rom og pc. Ellers så regjerer privatlivets fred. Dersom man sier til mindre barn at man jevnlig sjekker loggen så ser jeg ikke at det her er galt. Man er faktisk pliktig til å følge opp/med sine barn. ← Så enig, så enig med deg!
Curry Skrevet 25. april 2007 Forfatter #15 Skrevet 25. april 2007 Skal ikke ha logg på barna mine for å "snike" på dem. Her hvor vi bor har det vært en del mobbing via sms og mns. Det er dette jeg vil kontrollere ved å lese loggen med jevne mellomrom. Barna mine vet om dette og syns det er greitt. Det holder dem borte fra å skrive stygt om andre for da vet de at det er slutt på msn her i huset. Blir de mobbet via msn vet jeg også om dette og kan kontakte de som gjør det og informere foreldrene deres om det. Det har jeg også gjort og det har ikke vært mobbing siden. Det er så mye stygt som skjer via nettet at jeg syns vi som foreldre plikter å følge opp! ← Dette kunne jeg ha skrevet ordrett selv faktisk! Nettopp derfor jeg vil ha denne muligheten, det har vært litt mobbetendenser i klassen, men vi voksne har klart å ta ordentlig tak i det. Nå går alt mye bedre men ungene skal vite at vi følger med på at de er greie med hverandre. Jeg vil ha denne muligheten for å se hvordan mitt barn oppfører seg, samtidig som jeg kan se om h*n får noen ubehagelige meldinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå