Gå til innhold

hjelp:S

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med tykk, hvit utflod. Burde kanskje bare bestille en legetime å få sjekket, men lurer veldig på hvordan undersøkelsen vil foregå...?

I tillegg er jeg nødt til å bruke bind når jeg har mensen, noe som plager meg! Prøvde tamponger en periode, og syntes det var helt topp! Helt til det begynte å gjøre vondt og jeg gruet meg til å gå på toalettet.

Av og til har jeg veldig mye mens, i 1-2 dager og så ingenting, andre dager har jeg bare bittelitt i 3-4 dager. Er det noe som kan stabilisere mensperioden?

Jente, 16

Skrevet

Hei.

Det kan høres ut som en soppinfeksjon. Kan du ha fått det av tamponger?

Du bør nok gå til legen, men der er også en annen mulighet hvis du vegrer deg for legebesøk. Canesten stikkpille. KJøpes reseptfritt på apotek.

Vil likevel anbefale legebesøk først. For hvis canesten ikke hjelper, kan det være at legen ikke får tatt prøver siden du allerede har startet behandling.

Skrevet

hvordan foregår en slik undersøkelse?

Skrevet

Det kan godt være han/hun vil ta en gynekologisk undersøkelse på deg, men strengt tatt skal ikke det være nødvendig. Det vil normalt være en dyrkningsprøve som skal tas, og den kan du ta selv (vattpinne i skjeden).

Men vær forberedt på at GU kan bli et tema, og ta et standpunkt på om du er villig til å godta det.

Tykk hvit utflod kan forøvrig være helt normalt, men vil ofte variere etter hvor i sykusen du er.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...