Gå til innhold

Tale eller sang til din kjære?


Gjest Frida

Anbefalte innlegg

Gjest Frida

Jeg klarer ikke helt å bestemme meg.

Har lyst til å holde en tale, men vet ikke helt om jeg greier det! Er så redd for å bli så rørt over dagen at jeg ikke får frem et ord.

Så jeg får vel ha begge deler klart, og så bestemme meg når dagen kommer.

Dere som lager sang, hvilken melodi bruker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Mitt forslag er at du lager en sang som du får med i sangheftet, da er du sikret at du har fått gjort noe til din brudgom. Syns på en måte å holde både tale og sang er litt unødvendig jeg,det er bedre å ha en av delene men det er jo opp til hver enkelt hav de føler for.

Vil bare si at du skal være ganske tøff for å klare å holde en tale den dagen, det er så mange følelser involvert.Men, dette kjenner du best på selv- taler er kjempflotte.

Forslag til sanger du kan bruke : Tyven,tyven. Per Spelemann, Teddybjørnens vise osv.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal ha både sang og tale til min mann når den dagen kommer.

Dvs. jeg skal ha en humoristisk sang i sangheftet (en som jeg ikke har diktet selv), og en kort(?) personlig tale.

Vel, jeg er litt usikker på talen enda, men jeg skal ha den i "bakhånd" så får vi se når tiden er inne, om jeg finner ut at jeg skal holde den, elelr ikke.... (Kommer ann på følelser, nerver, osv på den store dagen)

*klem klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt tale og hadde ikke sang.

Men nå var jeg trygg og viste hva jeg ville.

Det var også et poeng at jeg hadde skrevet mesteparten av sangene i heftet selv også. Og at min kjære viste at sanger - det skrev jeg kjapt.

For meg var det mer jobb med en tale og derfor hadde jeg det.

Tror at hvis jeg var usikker, men hadde lyst til å gi noe - ville jeg hatt sang i heftet og evt. en tale i bakhånd.

Husk at jo mer du leser talen høyt på forhånd - gjerne forran speilet - jo bedre kan du den og jo lettere vil det gå.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ha noen av delene, men min søster skal synge en sang fra meg til min kjære i kirken. (I belive in you and me med Whitney Houston) Dette er en overraskelse som han ikke vet om.

Snart bare 5 mnd igjen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei !

Jeg klarer heller ikke å bestemme meg.

Det å dikte en sang er jo ikke så lett det heller ?!?

Føler at det er så vanskelig å få frem det jeg har lyst til å si jeg da.

Det å holde en tale er liksom litt mer personlig, men klarer jeg det ?!?

Er nok kanskje lurt som noen sier her, å ha en sang i alle tilfelle.

Pinlig om man ikke klarer å holde talen...... :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badu, ulogga

Hei..

Jeg syntes alle vi bruder burde si noen ord. Å bare ha en sang er vannvittig teit!! Jeg hadde blitt råskuffa om typen hadde dikta sang som alle skulle synge, istedet for å si noen ord til alle og meg. Nei, jenter, vi vil ha likestilling på alt annet og burde ha det her og!!

Badu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde tenkt å holde tale til ham, men jeg har kommet frem til at jeg dropper det. blir så utrolig nervøs, kvalm og svimmel før jeg skal gjøre noe sånt. vil ikke ødlegge hele dagen med det. Så tenkte jeg på å skrive en sang til ham, men jeg føler det er litt kjipt...

Så nå har jeg funnet ut at jeg skal skrive talen, men gi den til ham, så han kan lese den selv. Har så mye jeg har lyst å si til ham:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det i prinsippet bør være likestilling her også- og at jeg hadde blitt veldig skuffa hvis min kjære "bare" hadde dikta en sang til meg som alle skulle synge, og ikke noe mer. (Det hører med til historien at jeg ikke akkurat er noen fan av allsang i brylluper overhodet, og neppe kommer til å ha noe av det.) Men jeg må bare innrømme at heller ikke jeg kommer til å holde noen tale for min kjære. Er egentlig ikke noe redd for å tale i store forsamlinger, men når det kommer på det personlige plan, triller tårene bare jeg tenker på å si noe høyt. Helt patetisk, ja, og jeg er veldig flau over det, men sånn er det bare. :oops:

Og jeg vet at kjæresten min syns det er helt greit at jeg ikke fremfører gråtkvalte ord foran alle gjestene mens snørr og tårer renner. :wink:

Har i steden ordnet med noen som (overraskelse) skal syne en sang til ham fra meg som betyr noe for oss begge. Og skal følge ideen Susie kom med over om å skrive en tale til han og gi han den på kvelden, for jeg har mye jeg ønsker å si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Jeg vil bare si at jeg ikke kan skjønne at noen kan bli skuffa over "bare" en sang som er skrever personlig fra den du elsker.

Jeg hadde hvertfall blitt glad og rørt. Poenget er ikke hvordan ordene blir fremført, om det er enten sang eller tale. Poenget er vel at du får et budskap fra din elskede på den store dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frida

Jeg sliter fremdeles med å finne ut hvilken melodi jeg skal bruke. Vil ikke ha de vanligste som Tyven, tyven ol. Og så vil jeg gjerne ha en litt lystig melodi.

Noen forslag????? PLEASE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Jeg ville nok ikke blitt noe skuffet om min kjære skrev sang i stedet for å tale... Fordi da ville han nok hatt en grunn for det... Noe av det værste jeg vet er å se og høre på noen som taler foran en forsamling, og det bare lyser ubehag av dem... Så, hvis noen ikke ønsker å tale, vil iallefall ikke jeg 'kreve' det av dem! Dette har jeg bl.a. sagt til min pappa, og jeg tror nok han ble ganske letta... Jeg mener at et bryllup er for å trives i, ikke å grue seg til...

Så til saken: jeg skal iallefall holde tale til min kjære. Sannsynligvis blir det en sang også men jeg føler ikke at det er der jeg få uttrykt flest følelser...

Forslag til melodi: Jamaica farewell (hørte en sang på den en gang, det var faktisk ganske stilig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

....Men jeg må bare innrømme at heller ikke jeg kommer til å holde noen tale for min kjære. Er egentlig ikke noe redd for å tale i store forsamlinger, men når det kommer på det personlige plan, triller tårene bare jeg tenker på å si noe høyt. Helt patetisk, ja, og jeg er veldig flau over det, men sånn er det bare. :oops:

Og jeg vet at kjæresten min syns det er helt greit at jeg ikke fremfører gråtkvalte ord foran alle gjestene mens snørr og tårer renner. :wink:

Har i steden ordnet med noen som (overraskelse) skal syne en sang til ham fra meg som betyr noe for oss begge. Og skal følge ideen Susie kom med over om å skrive en tale til han og gi han den på kvelden, for jeg har mye jeg ønsker å si!

Dette er problemet mitt også. Blir lett rørt og jeg tørr ikke tenke på hvor mange tårer jeg kommer til å felle i vårt bryllup... :wink:

Jeg kommer til å skrive noen ord til min kjære, og de kommer jeg til å lese for han morgenen etter, da han får morgengaven....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida..

Her kommer noen forslag til sanger du kan bruke..

"Jeg er en gammel teddybjørn"

"Kasper, Jesper og Jonathan"

"Huttetuttetei" (eller hva den nå heter..?)

"Amandus dukkemann"

"Dyrene i Afrika"

"Bamsefars fødselsdag"

"I bakventland"

"Ida`s sommrevise" (fra Emil)

og sikkert mange flere.. masse barnesanger som har fine, enkle melodier til å dikte på:)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet en sang til min kjære. Den tar for seg fra vårt første møte, hus, barn o.l.

ville ikke ha en vanlig melodi, så jeg valgte Gøy på landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde begge deler jeg. Jeg følte veldig for å si noen ord til moren min, min svigerfamilie og min forlover. Derfor holdt jeg en kort tale til dem + min mann. I tillegg hadde jeg diktet en sang som vi sang etterpå. Er kjempeglad for at jeg våget å holde tale, synes de rundt meg fortjente noen rosende ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss skal hverken jeg eller sambo holde tale eller lage sang.....det er noe vi er blitt enige om på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Jeg syntes alle vi bruder burde si noen ord. Å bare ha en sang er vannvittig teit!! Jeg hadde blitt råskuffa om typen hadde dikta sang som alle skulle synge, istedet for å si noen ord til alle og meg. Nei, jenter, vi vil ha likestilling på alt annet og burde ha det her og!!

Badu

Tradisjon tro skal vel ikke bruden tale i bryllupet vel???

Men, selvfølgelig er det helt opp til den enkelte hva de vil gjøre :wink:

Jeg skal ikke gjøre det, blir så nervøs av å prate for store forsamlinger,

selv om jeg kjenner de som kommer!!! Orker ikke å grue meg hele dagen, så fra meg blir det nok en sang. Og jeg er helt sikker på at min kjære ikke blir skuffa for det :ler:

K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har laget sang til "en solskinnsdag" med postgirobygget. Den er lystig men er kanskje litt vanskelig å synge så jeg skal få "spillemann" til å lære seg teksten. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...