Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_søtnos_*
Skrevet

Hva gjør man når man tar sambo i å lyve. Han ser meg inn i øynene å juger. :sur: Dette er ikke små løyner heller :overrasket:

Noen som har noen forslag? Jeg har konfrontert ham med løynene men han benekter fakta. Jeg kan legge frem skriftlig bevis men har ikke særlig lyst da bevisene ikke er fremskaff på en måte jeg ikke er særlig stolt av :grine:

Vil ikke ha noen moral preken om det......har litt selvinsikt.

ønsker resultater :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at enkelte personer lyver så de tror det selv. De kommer aldri til å forandre seg, og det er fryktelig slitsomt å måtte forholde seg til de.

Her har jeg bare et råd, og det er å vurdere å avslutte forholdet.

Gjest Frances
Skrevet

Hva vil du med en sånn fjott da? En som ikke respekterer deg mer enn at han lyver deg rett i fjeset?

Skrevet

Håper dere ikke har barn sammen :tristbla:

Når han juger om store ting tenk deg da hvor mange småløyner han kommer med da?

:klem: ikke finn deg i det, og legg fram de bevisene du har uansett hvordan du har skaffet dem!

Gjest =tentacle=
Skrevet

Når en voksen person lyver i stor stil, tror jeg man har lite å stille opp med. Kan du leve med ham slik han er? Er det en type løgner som kan overses, eller mister du kontroll over livet ditt fordi han hele tiden fører deg bak lyset? Viktige ting som økonomi, sidesprang osv? Jeg tror det er svært vanskelig å få en uærlig voksen til å forandre seg, han er innstilt på å ta den lette veien i alle sammenhenger, og da vil han kanskje aldri bli pålitelig, bare flinkere til å vurdere om han kan bli avslørt i løgnen eller ikke. Sannhet har med ære og respekt å gjøre, og utstrakt lyving betyr for meg at det mangler litt på de egenskapene.

Gjest Gjest_Miriam_*
Skrevet
Hva gjør man når man tar sambo i å lyve. Han ser meg inn i øynene å juger.  :sur: Dette er ikke små løyner heller  :overrasket:

Noen som har noen forslag? Jeg har konfrontert ham med løynene men han benekter fakta. Jeg kan legge frem skriftlig bevis men har ikke særlig lyst da bevisene ikke er fremskaff på en måte jeg ikke er særlig stolt av :grine:

Vil ikke ha noen moral preken om det......har litt selvinsikt.

ønsker resultater :sjenert:

Sier som de andre at denne personen vil nok desverre ikke forandre seg :tristbla:

Hvor ofte juger han og har du noe eksempel på hans løgner?

Skrevet
Hva gjør man når man tar sambo i å lyve.

Tror ikke det er så mye du kan gjøre når det gjelder løgnene hans. Det er selvsagt mulig at han kan slutte å lyve, men det er noe han må gjøre selv. Jeg ser ikke for meg at du kan bidra med noe særlig annet enn å gi beskjed om hva du synes om det.

Det du derimot kan gjøre, er å ta en liten runde med deg selv og prøve å finne ut av om du er villig til å leve med dette.

Sannhet har med ære og respekt å gjøre, og utstrakt lyving betyr for meg at det mangler litt på de egenskapene.

Signerer denne.

Skrevet

Hva lyver han om?

Skrevet

Jeg vil ikke si hva du burde gjøre, det er opp til deg.

Men her er hva jeg ville gjort. Jeg ville blåst i moral, etikk og hva jeg har gjort galt eller mindre galt. Jeg hadde slengt bevisene på bordet og fått han til å krype til korset. Løgn aksepteres ikke av meg.

Skrevet

Åpenhet, ærlighet og tillitt er bare noen av de helt elementære punkter i et forhold som burde fungere. Hvordan kan man overhodet leve sammen med en som kan stå og lyve en rett opp i ansiktet uten noen form for anger.

Jo alle kan vi ta en hvit løgn en gang iblant, men dette er også det lengste jeg kan gå når det gjelder løgn. Og da snakker vi om løgner som er nødvendige for å overraske samboer eller lignende.

Nei sleng dine bevis på bordet og sørg for at han blir tatt for sine løgner, da skal du få se en ny side av denne typen din, det garanterer jeg deg. Mennesker som er slik som du beskriver ham er ikke mye å skulle satse på i lengden, så tenk deg NØYE om.

Lykke til, det trenger du......!

Skrevet
Min erfaring er at enkelte personer lyver så de tror det selv. De kommer aldri til å forandre seg, og det er fryktelig slitsomt å måtte forholde seg til de.

Her har jeg bare et råd, og det er å vurdere å avslutte forholdet.

Jeg har den samme erfaringen. Det er tungt å innrømme. men løgn er dessverre en egenskap som ofte gjentar seg. Min exkjæreste løy for meg om en rekke ting, utbroderte exkonas utroskap osv. Siden viste det seg at han hadde bedratt henne med en rekke kvinner, riktignok etter at hun hadde bedratt ham. Tilliten til ham var borte og det ble slutten for oss.

Gjest Blondie65
Skrevet (endret)

Hvis du føler at du har gjort noe du ikke er stolt av for å dokumentere løgnene hans og du absolutt vil konfrontere han med dem så får du finne en annen måte å oppnå det samme på. Sett en felle som klapper igjen hvis han prøver å lyge seg ut av situasjonen.

Eller drit i stoltheten - han løy først, du har "snoket" i privatsakene hans for å avsløre det. Skal du konfrontere han med det er det vel fordi du ikke gidder mer, og da spiller det vel liten rolle at han tenker dårlig om deg for å ha snoket.

Endret av Blondie65

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...