mumrik Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Har flere ganger måttet hente min 2.klassing pga magevondt. Senest i dag. Hun kommer hjem, får slappet litt av, og så blir hun raskt bedre. Ringte læreren i dag for å høre om det kan være noe psykisk som gjør henne stresset og gir henne magevondt. Læreren hennes trodde ikke det, mente alt var i orden sosialt etc. Men hun skulle følge litt ekstra med. Skal bestille legetime nå, i og med at dette ikke er første gang. Men hvis det ikke er psykisk, hva kan da være årsaken? Det virker som om avføring etc er normal.
Anglofil Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Vel, hvis man f. eks blir mobbet, kan dette f. eks gi sine utslag både psykisk og fysisk. På videregående ble jeg såpass mye utfryst, at jeg ble helst sliten metalt, noe som også gikk utover det fysiske. Nå sier ikke jeg at det nødvendigvis er det, men det er det første jeg tenker på. Ellers så kan det hende har noe med hva hun spiser? At det er noe hun f. eks ikke tåler, som gjør at kroppen reagerer gjennom magevondt? Jeg vet ikke, jeg er ingen ekspert, men det var det jeg kom på i farten. Uansett, ingen god situasjon det her. Jeg hadde kontaktet legen og prøvd å få sjekket det ut. Lykke til. Mvh Yvonne
mumrik Skrevet 24. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2007 Vel, hvis man f. eks blir mobbet, kan dette f. eks gi sine utslag både psykisk og fysisk. På videregående ble jeg såpass mye utfryst, at jeg ble helst sliten metalt, noe som også gikk utover det fysiske. Nå sier ikke jeg at det nødvendigvis er det, men det er det første jeg tenker på. Ellers så kan det hende har noe med hva hun spiser? At det er noe hun f. eks ikke tåler, som gjør at kroppen reagerer gjennom magevondt? Jeg vet ikke, jeg er ingen ekspert, men det var det jeg kom på i farten. Uansett, ingen god situasjon det her. Jeg hadde kontaktet legen og prøvd å få sjekket det ut. Lykke til. Mvh Yvonne ← Takk for svaret. Jeg tenkte også på psykiske først. Har hatt en god samtale med lærern, som sier at hun ikke ser noen tegn på mistrivsel hos datteren min. Snarere tvert imot. Så vi skal ta en tur til legen, bare vi får time.... Nå har det jo gått over...Merkelig dette her....
Anglofil Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Det er da enda godt det da. Håper virkelig det ordner seg, ikke noe godt å gå rundt å ha vondt, ei gå rundt å lure. Mvh Yvonne
Kayli Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Det trenger ikke å bety så mye. Jeg har selv en 2. klassejente som hadde en periode med magevondt på skolen i høst. Fant aldri noen grunn. Jeg tror egentlig bare hun likte den ekstra oppmerksomheten hun fikk fra læreren... Hun klaget aldri over vondter etter skoletid eller hvis hun hadde fri. Til slutt tok vi en alvorsprat om dette, der jeg prøvde å få henne til å forstå hvor viktig det er å ikke rope "ulv ulv". Etter det har det ikke vært flere episoder. Selvsagt kan det være reelle og bakenforliggende grunner til ditt barns magevondter. Det må undersøkes skikkelig i samarbeid med lærer. En tur til legen kan nok være lurt dersom det skjer ofte.
Jens Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 Jeg hadde mye vondt i maven i barneskolen, og det skyldtes prestasjons angst. Var livredd for å måtte snakke høyt, eller lese høyt i klassen.
mumrik Skrevet 25. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2007 Jeg hadde mye vondt i maven i barneskolen, og det skyldtes prestasjons angst. Var livredd for å måtte snakke høyt, eller lese høyt i klassen. ← Ja, vet du jeg tror du er inne på noe der. De fikk ny mattebok i går, med tallene opp til 100. Om kvelden sa hun at hun grudde seg til mattetimen, for hun trodde ikke hun "kunne" regne med tallene opp til 100..... Det var i mattetimen hun fikk magevondt....Sammenheng?
Anglofil Skrevet 25. april 2007 #8 Skrevet 25. april 2007 Det kan godt hende. Kanskje lurt å ta det opp med læreren, eventuelt høre hva h*n har å si om akkurat dette, eventuelt hva som kan gjøres. Ikke noe godt for ei lita jente å ha det sånn. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå