Gå til innhold

Om hvorfor så mange gutter trener styrke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før hadde jeg en teori om at så mange gutter trener så mye styrke utifra å ville bli svær fordi det er maskulint.

Dette gjelder sikkert litt for noen, men:

Fy søren så lett det er å bli hekta. Styrketrening er så deilig, og trener og spiser man bare litt riktig, får man som gutt kraftig framgang i begynnelsen. Trener og spiser man helt riktig er det jo nesten vanskelig å ikke bli hekta og bare ville trene mer og mer og mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kjenner til begge typer. En kamerat av meg trener styrke kun med det mål for øyet å bli mer markert til badesesongen.

En annen liker å se resultater og føle seg sterk. Men han er ikke fullt så glad i å sprade rundt for å vise fram de fine overarmene, magen osv. Selv om han er godt trent og løfter mye.

Endret av gnask
Skrevet

Jeg misunner gutter den raske fremgangen. Ikke at jeg har noe ønske om å se ut som en muskelbunt, men litt muskler er fint.

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Ikke bli for hekta a. Ekke fint med mannfolk som ser/er bola ut. *spysmiley*

Skrevet

Vi menn trener på helsestudio for å få større muskler/penere kropp. Akkurat som når jenter stepper til helvette for å få penere rompe eller spyr opp lunsjen for å holde vekta...

Til dere jenter som tror at styrketrening er synonymt med bodybuilder kropp - les en anatomi bok!

Det tar årevis med 100% dedikert trening å kosthold for å få bodybuilder kropp.

Skrevet
Det tar årevis med 100% dedikert trening å kosthold for å få bodybuilder kropp.

Med mindre man jukser og tar steroider o.l. Da tar det noen færre år, men fortsatt lang tid, tror jeg...

Gjest DyneTryne
Skrevet

Klatremuskler er nammere enn styrkemuskler. Fler menn bør klatre, som han Klatremus gjør. Ta eksempel!

Skrevet

Nå trener jeg så mye og hardt styrke at jeg ikke orker trene kondis og pilates og knapt nok yoga. Hmm må kutte ned, lettere vekter, færre sett eller noe.

Skrevet

Jeg bynte å trene fordi jeg var feit, så det er vel kansje en blanding av at jeg liker å ha en sunn kropp, og at jeg var usikker og rævva, fordi jeg var sjukk å ikke veldig atraktiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...