Gå til innhold

Ødela bomstasjon, kreves for 2,5 mill.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Som fortjent?

Stakkars - alle kan gjøre feil?

Jupp, helt fortjent. Og alle må og bør stå til ansvar for sine handlinger.

Gjest _Leela_
Skrevet

Ettersom det er promille inne i bildet synes jeg det er som fortjent selv om det er litt av en regning å få. Skjønner iallefall at han må dekke skadene på bomstasjonen, at han itillegg skal dekke tapte inntekter kan vel diskuteres.

Skrevet
Skjønner iallefall at han må dekke skadene på bomstasjonen, at han itillegg skal dekke tapte inntekter kan vel diskuteres.

For å si det slik hvorfor skal min forsikring blir dyrere fordi denne "mannen" kjørte i fylla? Det er nemlig vi vanlige forsikring betalere som må betaler for ham hvis ikke han gjør opp for seg.

Skrevet

Han må stå for det han gjorde, men dette syntes jeg ble i meste laget rett og slett.

Det er verre straff en voldtektsmann (bare for å dra det inn i bildet :sjenert: )

Skrevet

Helt greit. På tide at folk må stå for det de gjør. Spesielt når de er ruset. Ikke nok med at idioten kjørte bil i beruset tilstand. Han satte livene til alle andre på veien i fare. Så straffen står til det han har gjort.

Og Tweek: Du kan ikke sammenligne dette med voldtekt.

Skrevet

For å si det slik hvorfor skal min forsikring blir dyrere fordi denne "mannen" kjørte i fylla? Det er nemlig vi vanlige forsikring betalere som må betaler for ham hvis ikke han gjør opp for seg.

Hvorfor må vi det?`

Skrevet

Jeg samenlignet ikke dette med voldtekt, men jeg syntes at regningen på 2.5 mill han fikk var vel drøy.

Skrevet

Nei, det er det han har gjort skade for. Og han kan faktisk ikke forvente annet enn at forsikringsselskapet hans nekter å hjelpe han siden han var beruset da han forårsaket disse skadene. Og skal ikke han ta regningen på 2.5 mill., så må de andre som passerer bomringen betale det, med renter og renters renter, evt. skattebetalerne. Og jeg er null interessert i å måtte betale for skadene som en idiot har forårsaket i fylla.

Skrevet
Hvorfor må vi det?`

Fordi denne utgiften blir veltet over på oss lovlydige forsikringsbetalere, hvis han gjør opp for seg.

Skrevet
Jeg samenlignet ikke dette med voldtekt, men jeg syntes at regningen på 2.5 mill han fikk var vel drøy.

Hvorfor, der er faktisk det mannen har gjort i skade.

Skrevet (endret)
SÅnn er det vel på alt.

:klø:

I denne saken så er det forsikringsselskapet hans som har lagt ut for utgiftene han har forårsaket. Og som helt vanlig er, så får man 100% avkorting når man er beruset. Dvs. han må betale hele beløpet selv. Hadde ikke forsikringsselskapene hatt denne type policy, ville forsikringene vært enda mye dyrere enn de er idag.

For øvrig vil jeg nevne at de som kræsjet på vei ned fra påskefjellet i vår med sommerdekk, kan vente seg mellom 30 og 50% avkorting på forsikringa. Fordi de opptrådde uaktsomt.

Endret av Wadjet
Gjest Talula
Skrevet (endret)

Det er helt riktig, synes jeg. Han har gjort skader for 2.5 millioner, og jeg skjønner godt at forsikringsselskapet krever regress. Promillekjøring må vel anses som grovt uaktsomt, og da er det antakelig grunnlag for det.

Synes ikke det er riktig at tapet skal veltes over på andre forsikringstakere. Promillekjøring bør slås hardt ned på, tenk om han hadde truffet mennesker?

Endret av Talula
Gjest Eugene Onegin
Skrevet

alt for mild straff i mine øyne

Gjest _Leela_
Skrevet

Synes det er helt riktig at forsikringsselskapet krever tilbake 100% av denne sjåføren, det jeg mente med kan diskuteres er om bompengeselskapet også skal kreve for driftsinntekttapet de 6 dagene det tok å få bompasseringen i orden igjen. Skal han betale for at folk benyttet sjansen til å kjøre gratis (satt litt på spissen), samtidig er han jo skyld i dette. Og hvis han ikke må betale så betyr jo dette at bommen muligens må stå lenger for å få inn disse pengene. (men akkurat dette merker du som forbruker lite til, du kjørte gratis noen dager, men må betale for det senere).

Sukk, nå høres det jo ut som jeg forsvarer fyren, egentlig mener jeg at han fortjener det, er man så dum at man kjører i fylla så må man bare ta straffen/betale for det dumme man gjør.

Skrevet
Hvorfor må vi det?`

Fordi hvis ikke han gjør opp for seg. Så må forsikringsselskapet dekke inn tapet på andre måter. Det vil si høyere polise for oss andre.

Synes det er helt på sin plass den straffen. Fyllekjøring er noe av det værste som finnes.

Ble forøvrig mektig forbanna da hu jenta vant fram i retten og fikk utbetalt forsikring selv om hun av egen fri vilje og med viten og vilje satt på med en i fylla.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...