Gjest gjesten Skrevet 24. april 2007 #1 Skrevet 24. april 2007 Sambo og jeg har bare vært sammen i to år. Vi har det helt perfekt. Noen dårlige dager, og mange gode dager.. Vi er gode til å gripe dagen hvertfall..4Igår så skulle jeg si til han at sjansen for at vi vil bli forelsket/betatt/intressert i andre mens tiden går er helt normalt, og det bare er viktig å holde hodet kaldt og vite hva man egentlig vil.. Men han ble pottesur og NEKTER for at han vil føle noe for noen andre.. Det ligger ikke i hans moral.. IkKE MIN heller, men det kan skje! Nå føltes jeg som om jeg tok sorger på froskudd, men det var bare for å starte en snakk om to mennesker og et liv. (fikk inspirasjon fra tråden " sa et annet navn mens han sov" osv..) Er jeg heeelt på jordet? Eller har han noe på gang allerede () ? Han ble dritsur å så dette nesten som et svik fra min side
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Tipper han tror at du har noe på gang. Jeg hadde ikke latt betatthet gått så langt at jeg kunne sette navn på den en gang, og hadde min kjæreste komme og sagt noe sånt til meg, hadde jeg trodd at hun hadde en kollega el.l som var mer fristende enn meg. Hvrofor skulle jeg ikke det? Om man er i et forhold og lar sånne følelser utvikle seg til noe man kan sette ord på, har man allerede latt det gå for langt
Rosalie Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Hvorfor skal man analysere alt i hjel? Og hvorfor skal absolutt alt prates om? Jeg ville nok reagert som samboeren din, da jeg syns det er helt unødvendig å dra opp slikt. Dessuten hadde min partner sådd en spire av mistenksomhet i meg ved å si dette - en forsiktig måte å fortelle at h*n er i ferd med allerede å falle for noen andre. Så jeg skjønner jævlig godt at han ble sur. Mitt tips - dersom du ikke gjør noe for å gjøre dette godt igjen, så var det første spiker i kistelokket for forholdet deres. For du har plantet en solid dose tvil i hodet hans. Og den forsvinner ikke av seg selv.
Gjest Pet Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Enig med de andre her at det var utrolig unødvendig å ta opp. Det er veldig mange som er utro også, så man kan jo kalle det normalt, og. Skulle det være noe man sa til partneren, at det er helt normalt å være utro? Skjønner godt at han ble såret. Si unnskyld!
Caracal Skrevet 24. april 2007 #5 Skrevet 24. april 2007 Hvis man er inne i et forhold der man synes det er greit å bli forelsket i andre en partneren, eller føler for egen del at slikt er greit så er det vel kanskje ikke riktig, er det vel?? Mye kan skje enten man vil det eller ikke men det hele ”koker” ned til innstillingen til den enkelte. Det å være åpen for forelskelse eller ”betatthet” til andre når man er i et forhold er vel noe man bør unngå. Det har noe med å kunne føle seg trygge på hverandre. Hvis den ene parten skal holde ”døra” litt åpen, så er det jo ikke noen grunn til at den andre ikke skal gjøre det samme. Og hva er vitsen da med å være sammen???? Caracal.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 ts her.. Detet var jo uheldig.. Har ringt og sagt unnskyld.. Så det ikek på denne måten i det hele tatt. jeg ville bare reflektere rundt om livet.. Huff.. Nå føler jeg meg helt elendig. Noen som har tips for hvordan jeg kan gjøre det rba igjen nå da? Hehe-- Ringte han nå, og sa at han var den eneste for meg, at jeg ikke mente det jeg sa igår som noe annet enn et snakkemne. Jeg vil ikke ha noen andre, men vil bare at vi skal klare oss hvis noe uforusett skal skje.. Men får gi han ekstra oppmerksomhet idag da.. Si det til han hvor høyt jeg elsker han... Og ikke si at detet var en spiker i kisten.. HALLO???!!!!! Er vel lov til å gjøre blemmer uten at det skal være "the end"??? MAKAN! JEg mente ikke å si at det er greit å være utro!! Sa bare at HVIS en av oss skulle få følelser for en annen, så håper jeg vi kan jobbe oss gjennom det, snakke om det!!!!!!!!!!! slik at det IKKE Blir noe utroskap!
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 Det var da veldig så negative alle var her da. Vi har også hatt denne samtalen i mitt forhold, hvor vi snakket om at muligheten for å bli betatt av noen andre er relativt stor, men at dette ikke betyr noe. Så snakket vi om hvordan man eventuelt skulle løse dette ved å konsekvent holde seg unna personen, ikke søke kontakt etc. Vi snakket om at dersom det går så langt at man ønsker søke kontakt med den andre personen så har vi et problem i forholdet. Og at fokus da må rettes innad i forholdet og ikke utad i et annet menneske. Dette har da ingenting med at vi holder døren åpne for andre! Vi snakket om livets realiteter, det er mange mennesker i verden man kan ha en kjemi med, og det er viktig å snakke om hvordan man eventuell skal håndtere dette. Det å være i et forhold innebærer å velge hverandre hver dag, ikke at det ikke forekommer andre der ute man også kan ha en kjemi med. Jeg mener alle bør ha en slik samtale, og bli enige om, samt forhøre seg om den andres følelser rundt tema. Kjemi er ikke noe man kan gjøre noe med, men å bli enige om hvordan man skal håndtere det for at det ikke skal bli et større problem enn nødvendig er en sunn og moden innstilling til temaet. Men jeg kan forstå at han kanskje overfortolket situasjonen, og tenkte at du hadde en bakenforliggende hensikt, men det er da bare å si at du har diskutert med noen som sa at, mente at osv. og at du tenkte det var lurt for deg å høre din partners meninger om dette også.
Gjest ts Skrevet 24. april 2007 #8 Skrevet 24. april 2007 Det var da veldig så negative alle var her da. Vi har også hatt denne samtalen i mitt forhold, hvor vi snakket om at muligheten for å bli betatt av noen andre er relativt stor, men at dette ikke betyr noe. Så snakket vi om hvordan man eventuelt skulle løse dette ved å konsekvent holde seg unna personen, ikke søke kontakt etc. Vi snakket om at dersom det går så langt at man ønsker søke kontakt med den andre personen så har vi et problem i forholdet. Og at fokus da må rettes innad i forholdet og ikke utad i et annet menneske. Dette har da ingenting med at vi holder døren åpne for andre! Vi snakket om livets realiteter, det er mange mennesker i verden man kan ha en kjemi med, og det er viktig å snakke om hvordan man eventuell skal håndtere dette. Det å være i et forhold innebærer å velge hverandre hver dag, ikke at det ikke forekommer andre der ute man også kan ha en kjemi med. Jeg mener alle bør ha en slik samtale, og bli enige om, samt forhøre seg om den andres følelser rundt tema. Kjemi er ikke noe man kan gjøre noe med, men å bli enige om hvordan man skal håndtere det for at det ikke skal bli et større problem enn nødvendig er en sunn og moden innstilling til temaet. Men jeg kan forstå at han kanskje overfortolket situasjonen, og tenkte at du hadde en bakenforliggende hensikt, men det er da bare å si at du har diskutert med noen som sa at, mente at osv. og at du tenkte det var lurt for deg å høre din partners meninger om dette også. ← JA! Takk! Det var det jeg ville si til han.. var ikke noe som lå bak, bare helt og greit en enkel prat. Dessverre er jeg elendig til å ordlegge meg... Men takk for innspill!
Karianne78 Skrevet 24. april 2007 #9 Skrevet 24. april 2007 Hvorfor skal man analysere alt i hjel? Og hvorfor skal absolutt alt prates om? Jeg ville nok reagert som samboeren din, da jeg syns det er helt unødvendig å dra opp slikt. Dessuten hadde min partner sådd en spire av mistenksomhet i meg ved å si dette - en forsiktig måte å fortelle at h*n er i ferd med allerede å falle for noen andre. Så jeg skjønner jævlig godt at han ble sur. Mitt tips - dersom du ikke gjør noe for å gjøre dette godt igjen, så var det første spiker i kistelokket for forholdet deres. For du har plantet en solid dose tvil i hodet hans. Og den forsvinner ikke av seg selv. ← Nei nei... Det er jo bare bra at du vil prate med han! så lenge dere har et solid og godt forhold, samt stoler på hverandre - ser jeg ikke hvordan dette kan skade? Solid dose tvil?... Bare fordi man vil være åpen, sterk, besluttsom og tilgivende om fremtiden.. Nei, om man ikke skal kunne diskutere virkligheten i et forhold, så vet ikke jeg Hvordan skal det da bli da dere gifter dere og kanskje får barn? Det er en ønsketanke at du for alltid er like forelsket i samme person. Men et forhold kan fungere ypperlig likevel. Vi har alle følelser, og takk kjære gud for det! Tenk om vi aldri skulle "se" noen andre - etter at man f.eks gifter seg! *boble, boble*-advarsel
Gjest Gjest_Cronos_* Skrevet 24. april 2007 #10 Skrevet 24. april 2007 ts her.. Detet var jo uheldig.. Har ringt og sagt unnskyld.. Så det ikek på denne måten i det hele tatt. jeg ville bare reflektere rundt om livet.. Huff.. Nå føler jeg meg helt elendig. Noen som har tips for hvordan jeg kan gjøre det rba igjen nå da? Hehe-- Ringte han nå, og sa at han var den eneste for meg, at jeg ikke mente det jeg sa igår som noe annet enn et snakkemne. Jeg vil ikke ha noen andre, men vil bare at vi skal klare oss hvis noe uforusett skal skje.. Men får gi han ekstra oppmerksomhet idag da.. Si det til han hvor høyt jeg elsker han... Og ikke si at detet var en spiker i kisten.. HALLO???!!!!! Er vel lov til å gjøre blemmer uten at det skal være "the end"??? MAKAN! JEg mente ikke å si at det er greit å være utro!! Sa bare at HVIS en av oss skulle få følelser for en annen, så håper jeg vi kan jobbe oss gjennom det, snakke om det!!!!!!!!!!! slik at det IKKE Blir noe utroskap! ← Når man kan lese hva du skrev i det første innlegget i ro og mak, tror ikke jeg heller at du har tenkt til det , men når det blir presentert muntlig, lukker man ofte ørene før poenget kommer, og samtalen avsluttes uten å "lukkes". Tror ikke det er spiker i kista, men kan være greit å forklare at du tok det like mye opp i tilfelle han skulle fatte interesse for noen.
Rosalie Skrevet 24. april 2007 #11 Skrevet 24. april 2007 Det var da veldig så negative alle var her da. Vi har også hatt denne samtalen i mitt forhold, hvor vi snakket om at muligheten for å bli betatt av noen andre er relativt stor, men at dette ikke betyr noe. Så snakket vi om hvordan man eventuelt skulle løse dette ved å konsekvent holde seg unna personen, ikke søke kontakt etc. Vi snakket om at dersom det går så langt at man ønsker søke kontakt med den andre personen så har vi et problem i forholdet. Og at fokus da må rettes innad i forholdet og ikke utad i et annet menneske. Dette har da ingenting med at vi holder døren åpne for andre! Vi snakket om livets realiteter, det er mange mennesker i verden man kan ha en kjemi med, og det er viktig å snakke om hvordan man eventuell skal håndtere dette. Det å være i et forhold innebærer å velge hverandre hver dag, ikke at det ikke forekommer andre der ute man også kan ha en kjemi med. Jeg mener alle bør ha en slik samtale, og bli enige om, samt forhøre seg om den andres følelser rundt tema. Kjemi er ikke noe man kan gjøre noe med, men å bli enige om hvordan man skal håndtere det for at det ikke skal bli et større problem enn nødvendig er en sunn og moden innstilling til temaet. Men jeg kan forstå at han kanskje overfortolket situasjonen, og tenkte at du hadde en bakenforliggende hensikt, men det er da bare å si at du har diskutert med noen som sa at, mente at osv. og at du tenkte det var lurt for deg å høre din partners meninger om dette også. ← Jeg erså uenig med deg! En ting er å snakke om hvor man vil bo, hvilke ambisjoner man har, om man vil ha barn, hvilke intimgrenser man setter som naturlige i samkvem med andre ift flørting. Men å diskutere hva man skal gjøre dersom man faller for noen andre..? Nei, vet du hva. Det er da virkelig ingenting å diskutere i det hele tatt. Og er man litt over 14 år, så skjønner man at partneren vil kunne få god kjemi med andre enn partner, uten at det trenger å bety noe i det hele tatt. Og uten at man i det hele tatt trenger å få vite om det. Men for all del - vil man prate ihjel forholdet sitt, so be my guest.
Gjest Gjesten du refererer til Skrevet 24. april 2007 #12 Skrevet 24. april 2007 Men å diskutere hva man skal gjøre dersom man faller for noen andre..? Nei, vet du hva. Det er da virkelig ingenting å diskutere i det hele tatt. Og er man litt over 14 år, så skjønner man at partneren vil kunne få god kjemi med andre enn partner, uten at det trenger å bety noe i det hele tatt. Og uten at man i det hele tatt trenger å få vite om det. Men for all del - vil man prate ihjel forholdet sitt, so be my guest. ← [/quote Jeg har ikke sagt at man behøver å la den andre partneren vite om at man er betatt av en annen. Dette var noe vi også kartla i samtalen. Nå er det mulig at det for deg og din partner er helt åpenlyst at man kan skjønne at man kan få kjemi med andre uten at det betyr noe, men dette er ikke klart for alle andre. Og det er jo akkurat det en slik samtale kan avklare. Jeg mener likevel at muligheten for å falle for andre, særlig etter at man har fått barn og all energien i forholdet rettes mot dem, er en genuin mulighet. Det behøver ikke å bety at man skal forlate partneren sin, men kan være et tegn på at det mangler noe i ens eget forhold og at man heller bør rette fokuset innover i forholdet og finne ut hva som mangler og arbeide for forholdet, i stedet for å dyrke følelsene for den andre. Nå snakker vi ikke om dype forelskelser i andre, men altså hvordan man kan forhindre at dette forekommer dersom man først er tiltrukket av en annen. Nå har jeg forsøkt å formulere mange svar til den siste setningen din, men tenker jeg skal la det være. Jeg kan konkludere med at det som fungerer for oss kanskje ikke fungerer for alle andre. Til gjengjeld vet jeg at jeg og min partner med sikkerhet har samme holdninger til samlivet, og føler meg enda tryggere på ham basert på det.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2007 #13 Skrevet 24. april 2007 Når man kan lese hva du skrev i det første innlegget i ro og mak, tror ikke jeg heller at du har tenkt til det , men når det blir presentert muntlig, lukker man ofte ørene før poenget kommer, og samtalen avsluttes uten å "lukkes". Tror ikke det er spiker i kista, men kan være greit å forklare at du tok det like mye opp i tilfelle han skulle fatte interesse for noen. ← Ja, men ejeg sa jo det til han.. at dette gjaldt oss begge! Herregud, tok ikke opp noe slikt for min egen skyld.. Men jada, samtalen ble jo avsluttet mye før jeg kom til poenget Men nå har jeg sagt unnskyld og lar det ligge.. Hehe..
Rosalie Skrevet 24. april 2007 #14 Skrevet 24. april 2007 Ja, jeg er faktisk meget forbløffet over at voksne mennesker ikke har såpass omløp at de skjønner at man får god kjemi med andre enn partner. Og for øvrig - selv om din partner ikke har lyst til å prate om dette, så betyr ikke det at han ikke skjønner at man kan falle for andre. Han er bare som meg, og de fleste i min omgangskrets - han mener antagelig at dette er en selvfølge som det ikke er nødvendig å analysere opp og ned i mente, og legge slagplaner for hvordan man skal håndtere dersom situasjonen oppstår.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2007 #15 Skrevet 24. april 2007 Ja, jeg er faktisk meget forbløffet over at voksne mennesker ikke har såpass omløp at de skjønner at man får god kjemi med andre enn partner. Og for øvrig - selv om din partner ikke har lyst til å prate om dette, så betyr ikke det at han ikke skjønner at man kan falle for andre. Han er bare som meg, og de fleste i min omgangskrets - han mener antagelig at dette er en selvfølge som det ikke er nødvendig å analysere opp og ned i mente, og legge slagplaner for hvordan man skal håndtere dersom situasjonen oppstår. ← Det er jo ikke snakk om å legeg slagplan om no skulle skje.. Jeg ville bare prate litt rundt om det. ( det blir jo diskutert opp og ned i dette forumet!!!!!) Vet at ting ikke blir som man alltid ønsker, men det var bare for å snakke om livet, og livets lyster.. Negative mennesker som deg skal man lete lenge etter på et forum! Man skal da kunne prate sammen uten at noe blir for dumt? At man vil snakke litt løst om det skader ingen.. Aldeles ikke snakk om å analysere alt opp og ned, men vite hvor skuffen er
Rosalie Skrevet 24. april 2007 #16 Skrevet 24. april 2007 Du ville prate litt rundt det, din partner ville ikke prate litt rundt det, du drar konklusjonen om at han da nekter å tro at man kan falle for andre. Naturligvis kan man prate om slikt, men man kan ikke forvente at partner syns dette er et koselig samtaleemne sånn etter middag, og man kan ihvertfall ikke reagere negativt på at partner ikke syns dette er noe å prate om.
Gjest Gjest fra tidligere i tråden Skrevet 24. april 2007 #17 Skrevet 24. april 2007 Det er jo ikke snakk om å legeg slagplan om no skulle skje.. Jeg ville bare prate litt rundt om det. ( det blir jo diskutert opp og ned i dette forumet!!!!!) ← Det med å legge slagplan var noen en kommentar til meg, da jeg og mannen har snakket om hvordan vi mener dette bør håndteres (mht unngå personen og rette fokuset inn mot oss og hva som mangler her) Som du sier, det er så mange tråder her om at partneres sa et annet navn i søvne, har innrømmet å være forelsket i en annen osv. Det å sjekke at man har like holdninger til dette er ikke å analysere forholde ti hjel, men som du sier vite hvor skuffen er. Men heldivis er jeg et så voksent å oppegående menneske at jeg ikke rakker ned på andres meninger, til tross for at vi ikke var voksne og oppegående nok til å ta det som en selvfølge at den andre partneren syntes det var ok å være tiltrukket av en annen.
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2007 #18 Skrevet 24. april 2007 Du ville prate litt rundt det, din partner ville ikke prate litt rundt det, du drar konklusjonen om at han da nekter å tro at man kan falle for andre. Naturligvis kan man prate om slikt, men man kan ikke forvente at partner syns dette er et koselig samtaleemne sånn etter middag, og man kan ihvertfall ikke reagere negativt på at partner ikke syns dette er noe å prate om. ← Nei, jeg trekker ingen konklusjon, han SA at det ikke kom til å skje at han falt/intr i andre... Nei, det er ingen samtalemne å ta opp når som helst.. Vi var på en biltur,. da jeg tok det opp.. Han likte det ikke, og saken ble asvluttet-- Jeg reagerer ikke negtivt på han, men jeg syns det blir så dumt at han tror han aldri skal falle for noen andre enn meg. jeg har ringt og sagt unnskyld. Ville bare høre hva andre mente? Om noen har prøvd seg på en slik samtale.. Takker for svar alle..
Gjest Gjest Skrevet 24. april 2007 #19 Skrevet 24. april 2007 Det med å legge slagplan var noen en kommentar til meg, da jeg og mannen har snakket om hvordan vi mener dette bør håndteres (mht unngå personen og rette fokuset inn mot oss og hva som mangler her) Som du sier, det er så mange tråder her om at partneres sa et annet navn i søvne, har innrømmet å være forelsket i en annen osv. Det å sjekke at man har like holdninger til dette er ikke å analysere forholde ti hjel, men som du sier vite hvor skuffen er. Men heldivis er jeg et så voksent å oppegående menneske at jeg ikke rakker ned på andres meninger, til tross for at vi ikke var voksne og oppegående nok til å ta det som en selvfølge at den andre partneren syntes det var ok å være tiltrukket av en annen. ← sånn som verden og samfunnet er idag, så syns jeg det å snakke om dette er emr normalt enn å ikek gjøre det. Kan man forhindre en flørt ved å vite hva man skal gjøre (ettersom hva dere har snakket om) så er det verdt det- uten tvil!
Caracal Skrevet 24. april 2007 #20 Skrevet 24. april 2007 Nei, jeg ville nok ikke ha dratt i gang en slik samtale. Jeg mener at man må ha såpass kontroll på seg selv og sine følelser at man ikke går rundt å lar ting ligge til rette for forelskelser og liknende. Jeg sier ikke at du gjør det. Jeg tror du har skjønt hva de fleste andre her mener. Og i hvert fall fra det mannlige ståsted. For min del er jeg bombesikker på min kjæreste. Jeg vet at inne i meg at det finnes ingen der ute som kan måle seg med henne. Den dagen jeg ikke føler slik lenger er jeg jo i fare sonen. Likevel, da hadde jeg avsluttet ting før nye ble innledet. Har hvert i forhold der ting ikke var riktig avsluttet/begynt/gift/skilt og det var et ”helvete” Det er ikke noe jeg kan anbefale noen. Det er det mest ærlige for alle parter. Deg selv også. Jeg vet at ting ble litt annerledes i tråden din en det du sikkert forestilte deg men slik er det ofte. Det handler som sagt om å være trygge på hverandre. Du vet aldri hva den andre personen vil tenke eller reagere på hva du sier. Det er jo umulig å unngå en hver mulig problemstilling men det er vel ikke verre en å gå hvis man blir lagt an på. Hvis det er det som er målet for samtalen så bør det jo egentlig ligge som basis kunnskap at det faktisk er så enkelt som å gå. Gjør man ikke det så er man jo åpen for muligheten og da kan ting skje…. Caracal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå