Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan unngår jeg personen? Dette er ingen person som jeg har noen tett relasjon til, men en person som jeg trodde skulle høre til mitt fremtidige nettverk av venner og bekjente. Derfor har jeg omgått denne personen privat en kort stund. Personen viste seg å være litt psycho :hår:. Blid og koselig i det ene øyeblikket og deretter pisssur i det neste uten grunn, spurte og grov gjorde vedkommende også (om ting som ikke vedgår vedkommende) alt dette uten at jeg kjenner personen noe særlig.Jeg har vært utsatt for psykopati før og derfor ringer antagelig bjellene nå.Jeg fikk en skikkelig guffen følelse angående denne personen. Jeg vil ikke utdype dette mere,for alt hva jeg vet så leser h*n her inne. Kan noen gi meg noen tips om hvordan jeg forholder meg nå, sånn uten at det virker påfallende? Vil ikke ha bråk med denne personen,var jo helt gal jo.. :hår: Kan ikke unngå personen da vi jobber på samme arbeidsplass og utfører arbeidsoppgaver sammen. :grine:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ok, prøv å bytte jobb, vet at det er en vanskelig tanke, men nå er det visst mange ledige jobber i Norge, og vil du leve i et helvete........så vær så god!

Skrevet

Jeg har også vært utsatt for en slik person i arbeidslivet, og slike personer kan komme å ta knekken på deg og selvtilliten din, ta helsen din på alvor, vil du ende opp som et nervevrak med ingen selvtillit? som til slutt på sykemeldes? nei.

Skrevet

For det første: Jeg regner med du har flere kriterier enn nysgjerrig og humørsyk før du kaller en person psykopat.

Men uansett er slike mennesker utrolig slitsomme å forholde seg til.

Etter som jeg skjønner er det privat at denne personen viser sine styggere sider?

Kutt ut all privat kontakt, vær "opptatt", skriv ned masse unnskyldninger så du slipper å finne på noe i full fart når h*n ringer eller vil komme på besøk.

På jobben kan du prøve å unngå å være på tomannshånd med denne personen. Er h*n psykopat vil h*n ikke gjøre/si noe når det er flere til stede.

Men er dette noe som fortsetter, og som blir nedbrytende for deg: bytt jobb, flytt, bytt telefonnummer, gjør alt du må gjøre for ikke å bli dratt inn i hans/hennes verden!

Avvis alle forsøk på kontakt fra denne personen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...