Quiet Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 Jeg har akkurat byttet bank til Sparebank 1, og er enn så lenge svært skuffet over nettbanken deres. Pleier Sparebank 1 sin nettbank å være så mye nede som den nå ser ut til å være? Den var eksempelvis nede hele denne helgen, og skal også være nede hele helgen i uke 18. Er dette typisk? Jeg har aldri opplevd noe tilsvarende i samband med min forrige bank. Noe av gleden med nettbank er jo å ha kontinuerlig adgang..
Amalie_85 Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 Sparebank1 er det værste jeg har hatt av nettbank. jeg får ikke logga meg på en gang nå. og det har jeg sikkert ikke gjort på 6 mnd. og jeg har klaga mange mange ganger.
Grønt blad Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Jeg er fornøyd med Sparebank 1 sin nettbank, men kanskje jeg bare har hatt flaks...
dront Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Mulig jeg tar feil, men jeg trodde Sparebank 1 brukte sånn Terra-system, altså samme nettbankløsning som andre banker knyttet til Terra. Har i hvert fall selv konto i en bank tilknyttet Terra, og er godt fornøyd med løsningen der. Men mulig Sparebank 1 ikke er sånn Ellers har det vært mye problemer med nettbanker i det siste - jeg har også konto i Postbanken (forbannet være) og DnbNor, og begge disse har vært nede urimelig mye i det siste, synes jeg. Kjipt å skulle legge inn regninger til forfall rett før man f eks reiser bort, også funker ikke banken.
Quiet Skrevet 24. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2007 Takk for svar! Godt å høre at det finnes noen med positive erfaringer der ute, da har jeg kanskje bare vært uheldig så langt Jeg håper jo det beste!
Ugla Skrevet 24. april 2007 #6 Skrevet 24. april 2007 Kan ikke huske at jeg har hatt problem... Flaks...??
Gjest Mayamor Skrevet 26. april 2007 #8 Skrevet 26. april 2007 Planlagt nedetid står annonsert. Ufoutsett nedetid har ikke jeg opplevd. Er iallefall fornøyd med Sparebank1 sin nettbank jeg.
Gjest gloria Skrevet 26. april 2007 #9 Skrevet 26. april 2007 Har vel heller egentlig aldri hatt noen problem med nettbanken deres.... får håpe det forblir slik. Noe irriterende å ikke få betalt regninger pga. nettbanken ligger nede..
Artemis Skrevet 28. april 2007 #10 Skrevet 28. april 2007 Jeg bruker ikke Sparebank1 sin nettbank så mye, men har aldri opplevd at nedetid ikke har blitt varslet noen dager i forveien. Dog syns jeg nok at det har vært flere nedetider enn jeg hadde satt pris på om jeg brukte denne banken fast, ja.
Kykkelikokos Skrevet 30. april 2007 #11 Skrevet 30. april 2007 Har vært så heldig at jeg ikke har blitt berørt av nedetiden enda. Jeg synes f.eks det er uholdbart å klare seg uten nettbank en hel helg.
Titta Skrevet 30. april 2007 #12 Skrevet 30. april 2007 Har vært så heldig at jeg ikke har blitt berørt av nedetiden enda. Jeg synes f.eks det er uholdbart å klare seg uten nettbank en hel helg. ← Litt på siden av hva tråden dreier seg om, men dette er jeg ikke enig i. Selv nettbanker trenger vedlikehold og oppdateringer, og i helgen er det svært lite en kan gjøre i nettbanken uansett. (kan jo legge inn regninger selvsagt, men de blir jo uansett ikke betalt før mandagen) Alle har vel tilbud om kontofon/mobilbank slik at en kan ordne overføring mellom egne konti selv uten å logge seg inn via nett. Så lenge det er varslet på forhånd har jeg ingen problemer med at nettbanken er nede en hel helg. Når det gjelder uannonsert nedetid så er vel det også noe en må regne med fra tid til annen, ting kan skjære seg i nettanker som alle andre steder. Så blir ikke veldig forbanna om jeg ikke kommer meg inn. Sjelden noe haster så voldsomt. Men jeg forventer at det ordnes så fort som mulig, og har hittil bare opplevd en gang at det ikke var i orden på en time eller to, så jeg er stort sett fornøyd med de nettbankene jeg bruker.
Gjest Leya Skrevet 30. april 2007 #13 Skrevet 30. april 2007 Vi har aldri opplevd noe negativt med sparebank1 sine sider. De har hatt noen oppgraderinger i det siste men det må man jo regne med.
Kykkelikokos Skrevet 30. april 2007 #14 Skrevet 30. april 2007 Litt på siden av hva tråden dreier seg om, men dette er jeg ikke enig i. Selv nettbanker trenger vedlikehold og oppdateringer, og i helgen er det svært lite en kan gjøre i nettbanken uansett. (kan jo legge inn regninger selvsagt, men de blir jo uansett ikke betalt før mandagen) Alle har vel tilbud om kontofon/mobilbank slik at en kan ordne overføring mellom egne konti selv uten å logge seg inn via nett. Så lenge det er varslet på forhånd har jeg ingen problemer med at nettbanken er nede en hel helg. Når det gjelder uannonsert nedetid så er vel det også noe en må regne med fra tid til annen, ting kan skjære seg i nettanker som alle andre steder. Så blir ikke veldig forbanna om jeg ikke kommer meg inn. Sjelden noe haster så voldsomt. Men jeg forventer at det ordnes så fort som mulig, og har hittil bare opplevd en gang at det ikke var i orden på en time eller to, så jeg er stort sett fornøyd med de nettbankene jeg bruker. ← Servicevinduene bør være midt på natten. Det er mye man får gjort med nettbanken i helgen. Overføre penger mellom konti og overføre til folk med samme bank. Telefonbank er jo bare en vits hvor man trykker seg i hjelp på telefonen og prøver å huske kontonumre. Forøvrig så burde det være redundans på nettbankløsningen
Gjest Nedfall Skrevet 30. april 2007 #15 Skrevet 30. april 2007 Èn ting er ihverfall idiotisk med sparebank1.. mottaker-registeret ! Hva slags knoll er det som har funnet på at man skal bygge dette opp i tillegg til at man legger inn regningene sine ? I oppegående nettbanker blir mottaker-registeret bygget opp etterhvert som man betaler regningene sine til til ulike firmaene. Har man betalt en regning til tele2 en gang så ligger den i registeret, men dette ble visst for lettvint for sparebank1.. Takke meg til skandiabanken, der har du en oversiktlig nettbank, i tillegg lopper de deg ikke for penger hver gang du er innom.. Kan ikke fatte og begripe at dere har lønnskontoen i sparebank1, er dere dumme eller.. ?
Gjest *Just-Me* Skrevet 1. mai 2007 #16 Skrevet 1. mai 2007 Jeg har hatt mye problemer med nettbanken til sparebank1, og servicen til dem er også meget dårlig, hvertfall i bankene her.... Nettbanken låste seg hele tiden, jeg fik nye passord, men alt ble usynkronisert heeele tiden. Banken trodde bare at det var jeg som tastet feil kode og passord, og ville ikke høre/hjelpe..... Hver gang måtte jeg fysisk møte opp i banken for å få ordnet dete, nyttet ikke å ta en tlf. De klarte ikke å ordne det. Til slutt bestillte de meg nytt kort og nytt alt (ennda jeg sa det ikke var nødvendig jeg skulle bytte bank) så presterer de å trekke meg 100kr i gebyr fordi jeg har fått nytt kort???? snakk om tullskap. Jeg byttet bank på dagen. Er strålende fornøyd med Nordea som jeg har nå og nettbanken deres!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå