Gå til innhold

Veggie masala linseblanding

Anbefalte innlegg

Gjest Solsikke
Skrevet

Jeg har pleid å kjøpe Santa Marias veggie masala linseblanding. (indisk) Men jeg finner den ikke i noen butikker lenger. Noen som har sett den i matbutikker i Bergen sentrum??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er også svært glad i denne poseretten, men det er lenge siden jeg har sett det i butikken. Imidlertid bruker vi ofte oppskriften under som jeg på et tidspunkt skrev av innholdsdeklarasjonen på en pakke Veggie masala. Kanskje det kan være et alternativ?

Når det gjelder krydderet i oppskriften, er det ikke alltid jeg har alle sortene tilgjengellig. Da bruker jeg det jeg har og prøver meg frem med det.

Veggie masala

15 g smør

120 g røde linser

krydder: paprika, chilipepper, spiskummin, kardemomme, salt, korianderekstrakt, hvitløk, sesamaroma, kanel

3.5 dl vann

1 boks hakkede tomater

1-2 ss tikka masala paste / curry paste

Smelt smøret. Rør inn krydder og linser og la frese i halvt minutt.

Tilsett vann og paste. La koke i 10-12 minutt (linsene skal være myke og litt melne når de klare). Når det gjenstår 1-2 minutt, tilsett tomatene.

Serveringstips:

- med naanbrød youghurt, rosiner og mangochutney

- med kokt blomkål eller brokkoli

- som tilbehør til indisk rett.

Gjest Solsikke
Skrevet

Tusen takk! En ikke fullt så lettvint løsning, men jeg skal definitivt prøve den! :)

• 3 måneder senere...
Gjest Rosin
Skrevet

Henter frem igjen denne tråden, bare for å fortelle at jeg har sett Veggie Masala på nytt i en Meny butikk denne uken. Spør i butikken din om de kan ta det inn, hvis de ikke har.

Santa Maria har også produktinformasjon om dette på nettet link.

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...