Gjest Solsikke Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 Jeg har pleid å kjøpe Santa Marias veggie masala linseblanding. (indisk) Men jeg finner den ikke i noen butikker lenger. Noen som har sett den i matbutikker i Bergen sentrum??
Gjest Rosin Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 Vi er også svært glad i denne poseretten, men det er lenge siden jeg har sett det i butikken. Imidlertid bruker vi ofte oppskriften under som jeg på et tidspunkt skrev av innholdsdeklarasjonen på en pakke Veggie masala. Kanskje det kan være et alternativ? Når det gjelder krydderet i oppskriften, er det ikke alltid jeg har alle sortene tilgjengellig. Da bruker jeg det jeg har og prøver meg frem med det. Veggie masala 15 g smør 120 g røde linser krydder: paprika, chilipepper, spiskummin, kardemomme, salt, korianderekstrakt, hvitløk, sesamaroma, kanel 3.5 dl vann 1 boks hakkede tomater 1-2 ss tikka masala paste / curry paste Smelt smøret. Rør inn krydder og linser og la frese i halvt minutt. Tilsett vann og paste. La koke i 10-12 minutt (linsene skal være myke og litt melne når de klare). Når det gjenstår 1-2 minutt, tilsett tomatene. Serveringstips: - med naanbrød youghurt, rosiner og mangochutney - med kokt blomkål eller brokkoli - som tilbehør til indisk rett.
Gjest Solsikke Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Tusen takk! En ikke fullt så lettvint løsning, men jeg skal definitivt prøve den!
Gjest Rosin Skrevet 31. juli 2007 #4 Skrevet 31. juli 2007 Henter frem igjen denne tråden, bare for å fortelle at jeg har sett Veggie Masala på nytt i en Meny butikk denne uken. Spør i butikken din om de kan ta det inn, hvis de ikke har. Santa Maria har også produktinformasjon om dette på nettet link.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå