Grønt blad Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 (endret) . Endret 20. juni 2017 av Grønt blad
Yme Skrevet 24. april 2007 #2 Skrevet 24. april 2007 Jeg veit ikke hvordan det er med alergitabletter, men astmamedisin har hvertfall efekt på treninga. Når jeg har fettforbrenning, så spiser jeg astmapiller, for at kroppen skal forbrenne fettet fortere... Det er ikke veldig lurt å gjøre det, siden hjertet kan få stive vegger, pluss at det ikke egentlig er noen som veitr hvorfor de øke forbrenninga Uansett... Les bivirkningene på pakka, så kansje du finner ut hva som skjer
Hobgoblin Skrevet 24. april 2007 #3 Skrevet 24. april 2007 Jeg blir fortere sliten i allergisesongen, men har aldri koblet dette til pillene - bare til allergien. Uten medisin blir jeg nemlig helt utmattet... Når det gjelder trening, så spiller pusten og oksygenopptaket stor rolle. Allergi = dårligere pust = fortere sliten. Slik er det i alle fall for meg. Men vil naturligvis ikke se bort fra evt bivirkninger av medisinen heller...
Gjest joje Skrevet 24. april 2007 #4 Skrevet 24. april 2007 Jeg har et veldig dårlig O2- opptak i pollensesongen og greier ikke å trene ute. Det kommer ikke av selve allergitablettene jeg bruker, men fordi jeg får veldig tette slimhinner i pollensesongen. Kanskje du burde trene inne dersom det er veldig plagsomt.
Tari Skrevet 28. april 2007 #5 Skrevet 28. april 2007 Det kommer nok av allergien som de andre sier her inne, ikke pillene. Om du er veldig plaget av allergi og føler deg sliten og trøtt ellers også kan det være lurt å dra til legen og få feks. kortisonpiller. Jeg fikk det av min lege i går og merker en utrolig forskjell allerede i dag.
Grønt blad Skrevet 28. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2007 (endret) Tari skrev: ← . Endret 20. juni 2017 av Grønt blad
Supraspinatus Skrevet 29. april 2007 #7 Skrevet 29. april 2007 Les på felleskatalogen om preparatene du bruker. Kan være noen av dem har en rapportert bivirkning som du sier. Hvis ikke vil jeg si meg enig i det de andre foreslår, at det er pollen som gjør deg lettere sliten.
Gjest vimselot Skrevet 29. april 2007 #8 Skrevet 29. april 2007 En venn av meg er veldig plaget hver vår pga. pollenallergi, men han trener likevel (mest ute). Han tar allergitabletter og han sier han blir trett av de, men at selve allergien også gjør han trett. Kortison er ikke bra fordi det blant annet kan føre til benskjørhet. Ingen medisiner er bra og alle har bivirkninger, men jeg forstår at de som er sterkt allergisk foretrekker å ta allergimedisiner. En venninne av meg som også er plaget, blir så satt ut at hun ikke klarer noenting, selv om hun tar medisiner. Jeg vet ikke hvilke medisiner de bruker, men tror det er reseptbelagte.
Grønt blad Skrevet 29. april 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. april 2007 (endret) . Endret 20. juni 2017 av Grønt blad
Supraspinatus Skrevet 29. april 2007 #10 Skrevet 29. april 2007 At kortison kan føre til benskjørhet visste jeg ikke. Og jeg som hadde tenkt å kanskje be legen min om det Noen som kjenner til flere bivirkninger ved kortison? ← http://www.felleskatalogen.no/felleskatalo...html%26thin%3D0 der inne står en liste over preparater med kortison, du kan jo lese på bivirkninger på de forskjellige
Gjest joje Skrevet 29. april 2007 #11 Skrevet 29. april 2007 At kortison kan føre til benskjørhet visste jeg ikke. Og jeg som hadde tenkt å kanskje be legen min om det Noen som kjenner til flere bivirkninger ved kortison? ← Jeg var også frista til å prøve kortisonsprøyte helt til jeg hørte om at de kunne forårsake benskjørhet. Jeg gikk på zyrtec før, men byttet til Telfast 180mg for et par sommere siden. Generelt er jeg mindre plaget av allergien etter at jeg byttet, men sliter fortsatt med lavt oksygenopptak. Men nå er ikke jeg blant dem som MÅ trene om sommeren heller da.
Tari Skrevet 30. april 2007 #12 Skrevet 30. april 2007 (endret) At kortison kan føre til benskjørhet visste jeg ikke. Og jeg som hadde tenkt å kanskje be legen min om det Noen som kjenner til flere bivirkninger ved kortison? ← Sprøyte gir mye mer bivirkninger enn pillene. Jeg går på en kur som starter med 6 tabletter i 2 dager, så 5 tabletter i 2 dager osv til man tar 1 i 2 dager og da kan man ta en ved behov senere. Man skal ikke oppleve særlig bivirkninger ved en slik kur. Endret 30. april 2007 av Tari
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå