Nemesis Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 Heisan Orkideen min er ganske merkelig. LENGE har jeg gått og ventet på en ny stengel med knopper på, men det har latt vente på seg. Istedenfor vokser det nå blader nede på stilken. Hva er dette? http://s150.photobucket.com/albums/s113/ai...rrent=Ork-1.jpg
-frøya- Skrevet 25. april 2007 #2 Skrevet 25. april 2007 Det kommer en ny orkide.... Har selv en orkide som det har kommet nye blader på toppen av stilken...Skal selv klippe den av etterhvert og plante den i en potte for seg selv!
Nemesis Skrevet 25. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2007 Hmm.. jeg trodde bare det skjedde på blomsterstilken jeg, og ikke der bladene vokser?! Men viss det er en keiki så er jo det veldig kjekt!
-frøya- Skrevet 25. april 2007 #4 Skrevet 25. april 2007 Ser det ut som det kommer nye røtter ut fra der de nye bladene er også?
Nemesis Skrevet 25. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2007 hmm.. Når jeg tenker meg om tror jeg ikke det kan være en keiki. Hos meg så vokser den jo helt nede ved bladstilken, så om det skulle være en keiki så hadde jeg jo ikke fått sjans til å fått den av uten å "drepe" den andre orkideen. Men uansett så er det ganske merkelig at det begynner å vokse ut noe som ligner på en ny orkide, så jeg får helle se hvordan dette utarter seg.
-frøya- Skrevet 25. april 2007 #6 Skrevet 25. april 2007 hmm.. Når jeg tenker meg om tror jeg ikke det kan være en keiki. Hos meg så vokser den jo helt nede ved bladstilken, så om det skulle være en keiki så hadde jeg jo ikke fått sjans til å fått den av uten å "drepe" den andre orkideen. Men uansett så er det ganske merkelig at det begynner å vokse ut noe som ligner på en ny orkide, så jeg får helle se hvordan dette utarter seg. ← Hmm...spennende.. Vil gjerne få høre hvordan den blir etterhvert
Nemesis Skrevet 25. april 2007 Forfatter #7 Skrevet 25. april 2007 Ja jeg skal gi beskjed om hva som skjer, men d kan nok ta en stund, for den har vært sånn som dette en god stund, så det går veldig sakte
-frøya- Skrevet 25. april 2007 #8 Skrevet 25. april 2007 Ja jeg skal gi beskjed om hva som skjer, men d kan nok ta en stund, for den har vært sånn som dette en god stund, så det går veldig sakte ← Venter i spenning
lillesky Skrevet 25. april 2007 #9 Skrevet 25. april 2007 Er ikke keiki nei, for de kommer på stengene.
Nemesis Skrevet 25. april 2007 Forfatter #11 Skrevet 25. april 2007 Er det ikke bare en ny stilk da? ← Det er blader, så det virker jo som om det er en ny plante... Kanskje den ikke klarer å lage ny blomsterstengel på den opprinnelige planten, slik at den lager en ny bladstengel hvor det vil komme en ny blomsterstengel på?!
lillesky Skrevet 25. april 2007 #12 Skrevet 25. april 2007 Mulig det bare er nye blader, det har mange av mine orkidéer fått.
Nemesis Skrevet 25. april 2007 Forfatter #13 Skrevet 25. april 2007 Mulig det bare er nye blader, det har mange av mine orkidéer fått. ← Men nye blader kommer jo i toppen av planten, og ikke nederst på stengelen... Og hos meg kommer det nytt blad øverst pluss denne greia her nederst
Vilya Skrevet 25. april 2007 #14 Skrevet 25. april 2007 For meg ser det ut som den skyter på nytt fra rota. De fleste planter gjør det innimellom. Jeg tror du trygt kan la den stå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå