Gå til innhold

Hjelp,hva skjer med orkideen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer en ny orkide....

Har selv en orkide som det har kommet nye blader på toppen av stilken...Skal selv klippe den av etterhvert og plante den i en potte for seg selv!

Skrevet

Hmm.. jeg trodde bare det skjedde på blomsterstilken jeg, og ikke der bladene vokser?! Men viss det er en keiki så er jo det veldig kjekt!

Skrevet

Ser det ut som det kommer nye røtter ut fra der de nye bladene er også?

Skrevet

hmm.. Når jeg tenker meg om tror jeg ikke det kan være en keiki. Hos meg så vokser den jo helt nede ved bladstilken, så om det skulle være en keiki så hadde jeg jo ikke fått sjans til å fått den av uten å "drepe" den andre orkideen.

Men uansett så er det ganske merkelig at det begynner å vokse ut noe som ligner på en ny orkide, så jeg får helle se hvordan dette utarter seg.

Skrevet
hmm.. Når jeg tenker meg om tror jeg ikke det kan være en keiki. Hos meg så vokser den jo helt nede ved bladstilken, så om det skulle være en keiki så hadde jeg jo ikke fått sjans til å fått den av uten å "drepe" den andre orkideen.

Men uansett så er det ganske merkelig at det begynner å vokse ut noe som ligner på en ny orkide, så jeg får helle se hvordan dette utarter seg.

Hmm...spennende..

Vil gjerne få høre hvordan den blir etterhvert :)

Skrevet

Ja jeg skal gi beskjed om hva som skjer, men d kan nok ta en stund, for den har vært sånn som dette en god stund, så det går veldig sakte :)

Skrevet
Ja jeg skal gi beskjed om hva som skjer, men d kan nok ta en stund, for den har vært sånn som dette en god stund, så det går veldig sakte :)

Venter i spenning ;)

Skrevet

Er ikke keiki nei, for de kommer på stengene.

Skrevet
Er det ikke bare en ny stilk da?

Det er blader, så det virker jo som om det er en ny plante... Kanskje den ikke klarer å lage ny blomsterstengel på den opprinnelige planten, slik at den lager en ny bladstengel hvor det vil komme en ny blomsterstengel på?!

Skrevet

Mulig det bare er nye blader, det har mange av mine orkidéer fått.

Skrevet
Mulig det bare er nye blader, det har mange av mine orkidéer fått.

Men nye blader kommer jo i toppen av planten, og ikke nederst på stengelen... Og hos meg kommer det nytt blad øverst pluss denne greia her nederst :)

Skrevet

For meg ser det ut som den skyter på nytt fra rota. De fleste planter gjør det innimellom.

Jeg tror du trygt kan la den stå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...