Gå til innhold

Sivilforsvaret i forhold til jobb

idamarie

Anbefalte innlegg

Skal starte i ny jobb til høsten, men har lenge tenkt på å verve meg som frivillig i sivilforsvaret. Jeg er kvinne uten barn og i rett alder, så det er uansett ikke utelukket at jjeg blir innkalt hvis jeg ikke melder meg. Ser på det som en utfordring jeg har lyst til å prøve meg på, samt å få muligheten til å lære noe nytt.

Jeg har tenkt på å melde meg tidligere, men hvis man ikke har fast jobb som overstiger 50% får man ikke kompensasjon til å dekke inn husleieutgifter. (tapte lønnsinntekter er måten å kunne dokumentere et tap). Og jeg er ikke så idealistisk at jeg vil melde meg frivillig og dessuten komme ut av situasjonen med et stort underskudd. Til høsten derimot skal jeg starte i fast stilling. Da har jeg muligheten til å melde meg, men problemet blir jo i forhold til ny arbeidsgiver. Jeg blir borte ev i 3 hele uker, og selv om jeg ikke får lønn for disse ukene vil de jo få problemer med at jeg forsvinner. Hvis jeg så velger å melde meg er jeg litt usikker på hvordan jeg skal framlegge dette: skal jeg si at jeg ble innkalt og må dra dit uten at jeg egentlig ønsket, eller være ærlig og si at jeg selv meldte meg, og at jeg bevisst måtte vente med å vervve meg til jeg hadde en jobb?

Og noen som vet hvor mye det er vanlig å få i kompensasjon fra sivilforsvaret for å dekke inn husleieutgifter i perioden man mister arbeidsinntekt pga oppholdet (som er på 3 uker)?

Håper på gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...