Meaty Skrevet 23. april 2007 #1 Skrevet 23. april 2007 (endret) Jeg har ADSL fra Telenor og bredbåndstelefon fra Telio. Det er koblet slik: ADSL-modem ->Trådløs ruter ->Telefon Jeg har kjørt hastighetstester og når telefonen er koblet i ruteren så ligger hastigheten på mellom 500 kb og 2 Mb, mens når telefonen ikke er tilkoblet så har jeg ganske stabil hastighet på over 5 Mb. Linja er på 6 Mb. Er det riktig at det skal være såpass forskjell? Jeg kan f.eks. ikke streame videoer (live fotball) med telefonen tilkoblet. Endret 23. april 2007 av Meaty
liv Skrevet 23. april 2007 #2 Skrevet 23. april 2007 Hvis Telio adapteren står i rutermodus er det ikke sikkert den støtter den 'hastigheten' linja di har, enkelte av Telio adapterene kan bridges, eller du må endre på oppkoblingen din. Ta kontakt med Telio for å få hjelp til å løse dette. Sier min mann, tidligere ansatt i Telio Kundesupport
Meaty Skrevet 23. april 2007 Forfatter #3 Skrevet 23. april 2007 Oj, det hørtes avansert ut ja, men takk skal du ha! Jeg har sendt en mail til dem der jeg forklarer problemet.
Gjest Maxagaze Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 Oj, det hørtes avansert ut ja, men takk skal du ha! Jeg har sendt en mail til dem der jeg forklarer problemet. ← Pass på at du ikke har to rutere i nettet ditt, enkleste er vel å koble ut ruteren (sette den opp som bridge) i bredbåndsmodemet ditt (hvis det er ruter i denne), veiledning til Telenor rutere/modem.
Meaty Skrevet 24. april 2007 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2007 Pass på at du ikke har to rutere i nettet ditt, enkleste er vel å koble ut ruteren (sette den opp som bridge) i bredbåndsmodemet ditt (hvis det er ruter i denne), veiledning til Telenor rutere/modem. ← Vet du, jeg tror faktisk det er dette som er problemet! Jeg har et av disse modemene som visstnok er satt opp som ruter også (uten at jeg skjønner så mye av dette). Jeg skal prøve å koble ut ruteren i modemet så fort jeg eventuelt klarer å finne CD-ROM'en som fulgte med... Tusen takk for hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå