Gå til innhold

Erfaringer med høyskolen i Bodø

Nasevis

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med høyskolen i Bodø? Tenker spesielt på informatikk og statsvitenskapsstudiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke gått på de studiene, men har studert 2x2 år ved HiBo. Jeg trivdes kjempegodt. Utrolig bra studentmiljø, moderne og fine lokaler og en skole som satser på å utvikle seg.

Eneste aberet er at skolen ligger såpass langt fra sentrum (13 km), men man venner seg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på Høgskolen i Bodø og trives kjempegodt. Som Champagnepiken sier er skolen moderne og den satser mye på å utvikle seg til å bli enda bedre. Jeg har ikke så stor kjennskap til statsvitenskapstudiene, men etter hva jeg har hørt så er de it- relaterte studiene veldig bra. Det går ikke så mange elever der. Tror bare det er tre som går i førsteklasse på informatikk i år, mens det er syv på det som heter Buisness og IT. Ettersom de er så få, har de et veldig nært samarbeid med foreleserne sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Orinoco
Det går ikke så mange elever der.

Selvfølgelig går det ikke så mange elever der, for på høgskolen er man student.

Tilbake til saken, jeg kjenner ikke til det spesifikke studiet, men mye til det sosiale miljøet i Bodø og det virker knallbra! Selv om skolen ligger langt unna sentrum så har man det man trenger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke så mye kjennskap til selve Høyskolen i Bodø, men såg at du hadde tenkt å studere statsvitenskap/informatikk. Har du tenkt nøye gjennom det når du sier du vil studere statsvitenskap? Jobbmulighetene er beintøffe for alle som studerer innenfor samfunnsfag og humaniora. Jeg vet selv hvor tøft det er, og jeg har kvalifikasjoner på hovedfag/mastergrad nivå.

Hadde jeg valgt om igjen i dag så hadde jeg valgt noe annet, ikke på grunn av studiet, men på grunn av arbeidsmulighetene. Under hvert studie så kan du lese om "veien videre", der arbeidsmulighetene ser meget lovende ut. Desverre er det en illusjon.

Når sant skal sies, så kjenner jeg personer med samme utdanningene som har fått gode og flotte jobber, men de er i svært fåtall. De fleste må ta til takke med andre jobber i perioder, og kanskje belage seg på en saksbehandlerstilling i nærmeste fremtid.

Du velger selvsagt selv...Du kan ende opp med å få drømmejobben, men du kan også ( mest sannsynlig) ende opp som en skuffet ansatt, fordi det blir ikke akkurat slik du hadde forespeilet. Det kommer selvsagt ann på hva du sikter etter, selv hadde jeg vært glad om jeg fikk en saksbehandlerstilling;)

Jeg setter meg derimot ikke ned å griner, så det skal være sagt, selv om jeg har en jobb der jeg ikke får brukt noe av det jeg har lært, en ufaglig jobb med andre ord. Nå studerer jeg litt ved siden av, for å bli mer " attraktiv".

Mitt råd er: Velg noe annet dersom det er noe annet du også kunne tenke deg i like stor grad. Humaniora og samfunnsfag har det gått inflasjon i, samt næringslivet og det offentlige ikke lenger ser verdien i akkurat denne kunnskapen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...