Gå til innhold

Hva er ditt beste tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da mener jeg foruten å spise mindre og mosjonere mer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde noen gode tips på det gitt, men hadde det vært noen snarvei hadde jeg ikke sliti sånn med trening og vært så nøye med mat...:)

Jeg tror det å spise mindre/ spise riktigere, og å være mer i aktivitet, om det så bare er å gå av bussen et stopp eller to for tidlig, er den eneste måten å gjøre det på....

Synd, men sant...:)

Skrevet (endret)

Det er noen ting jeg vet virker, ja ;)

Spise hver tredje time. Da er jeg ikke så sulten, og klarer meg med mindre måltider. Det som henger sammen med dette, er å unng å å spise meg sprekkmett, men heller stoppe før jeg er skikkelig mett. Det er lettere å slutte å spise når u vet at det er mat igjen om tre timer.

Kutte snop, sjokolade og snacks. Særlig kutte sukker, men også chips og peanøtter. Nøtter er sunt, men det er bedre å spse en liten neve mandler enn en stor pose peanøtter.....

Drikke mye vann, ha en mugge stående i kjøleskapet - eller en flaske på kontoret, og drikke en liten slurk veldig ofte.

Ikke spise middag etter kl. 18, men ta et lite mellommåltid på kvelden

Om ikke jeg får trent hver dag, så skal jeg ihvertfall gå eller sykle til jobben eller butikken.

Når jeg virkelig skal ned i vekt, så gjør jeg følgende i tillegg:

Trener hardt minst fire ganger i uka, veksler mellom kondisjon og styrke, trening i sal og turer ute.

Passer på at jeg aldri spiser meg helt mett, men stopper etter en helt grei porsjon (selv om jeg har. plass til mer)

Må jeg ha noe snop, så spiser jeg litt sukkerfritt

Styrer mest mulig unna brød, melvarer, pasta, poteter, og selvfølgelig kaker, snop og sjokolade.

Lage salat hver dag, med kylling eller fisk, egg, og masse grønnsaker.

Jepp, dette skal jeg gjøre denne uka, ja :tommel:

Endret av Twigi
Gjest Kristin_
Skrevet

Om jeg skulle holde meg til ett tips, så måtte det vært å trene styrke, og å trene det tungt (dvs. med vekter og max 12 repetisjoner). Om det er noe jeg skal anbefale for vektnedgang må det være det, det funker som et uvær! Ikke bare skyter forbrenningen opp, du blir også stram og ser bedre ut.

Skrevet

Hmm...okay da...hehe...veldig kloke ord fra både Twigi og Kristin også :)

Bare jeg som er litt korttenkt sånn "tidlig" en mandag morgen ;)

Skrevet

Mitt tips er å ikke hoppe over frokosten... husk, det er dagens viktigste måltid ;)

Skrevet

Sterk mat og krydder skal øke forbrenningen. Prøv å få i deg mer hvitløk, chili, jalapenos (vet ikke hvordan det staves :ler: ), karri, pepper, spesielt cayennepepper, kanel osv. Som det er nevnt i flere artikler har jeg også tro på at et høyt inntak av melkeprodukter er bra for forbrenningen!

Skrevet

Kutte ned på sukker og hvetemel er mitt råd :) I tillegg til trening så klart og ellers sunt kosthold, små og mange måltider.

Skrevet

Takk Twigi! Det er skrevet ut og hengt på kjøleskapet

:trene:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...