Gå til innhold

Green Card.... USA

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ble utsatt for en liten episode i kveld, som ga meg en tankevekker om hvor sleipe noen mennesker egentlig kan være :sorry:

Først så ble jeg oppringt fra min søster, som sa at hun hadde fått en oppringning fra USA. De hadde sagt at hun skulle få "green card", og få lov til å bo og jobbe i USA. Min søster takket pent nei, og sa at hun ikke var interessert pga av barn og mann. Jeg ble jo litt nysgjerrig på dette, og gikk inn på nettsiden hun hadde besøkt... Der sto det at man kunne vinne i et lotteri, og få lov til å bo og arbeide i USA. Jeg har jo hørt om det lotteriet, så jeg ble jo litt nysgjerrig og fylte ut et skjema... Helt til jeg så at de skulle ha en del penger for dette, da stoppet jeg og lot bare siden stå oppe!

Det tok vel omtrent 20 min, så hadde jeg de på tråden! Det var så gode sjanser for at jeg som norsk kunne få oppholdstillatelse i USA. Hun nærmest lovte meg det...! Litt skeptisk fortalte jeg at jeg var grafisk designer, og hun roste meg opp i skyene og fortalte at det ville være 100 % sjanse for at jeg fikk jobb med en gang ån: Det eneste som gjensto var å godkjenne søknaden, og for at hun skulle gjøre det måtte hun ha mitt Visa, MasterCard eller Diners card. Nå er jeg jo veldig skeptisk på å gi ting over tlf, men hun ga seg ikke! Slu som bare det bablet hun i vei og ditt og datt, og at jeg ikke måtte ødelegge sjansen min, osv. Heldigvis er jeg veldig sta av natur, så hun fikk ikke noen ting, men lovte å ringe etter 1 times betenkningstid. Ha ha...tenkte jeg!

1 time og 10 min etter ringte hun faktisk igjen, men da hadde jeg forvisset meg om at å delta i lotteriet er GRATIS. Så gubben tok telefonen, sa at vi ikke var interessert og at vi heller ville ta den gratis varianten... Det ble raskt sagt "bye bye".

Dette er sleipt! Og, pass på! De gir seg ikke så veldig lett, og tar ikke nei for et nei!

Siden jeg var inne på het www.usafis.com, og dette er rett og slett bare lureri! Lotteriet er gratis, og det er mange steder som advarer mot denne svindlingen!

Men, hvem tror vel at man skulle bli utsatt for det selv... Derfor advarer jeg alle jeg kjenner fra nå av

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, er velkjent med svindel i Green Card Lottery (eller Diversity Visa Program, som det vel heter). Offisiell informasjon finnes blant annet her:

DV Program

Er 50 000 visum hvert år, og i forrige runde var visst over 5 millioner med i trekningen, så er ikke veldig store sjanser akkurat...

Skrevet
Jeg ble jo litt nysgjerrig på dette, og gikk inn på nettsiden hun hadde besøkt... Der sto det at man kunne vinne i et lotteri, og få lov til å bo og arbeide i USA. Jeg har jo hørt om det lotteriet, så jeg ble jo litt nysgjerrig og fylte ut et skjema... Helt til jeg så at de skulle ha en del penger for dette, da stoppet jeg og lot bare siden stå oppe!

Det tok vel omtrent 20 min, så hadde jeg de på tråden! Det var så gode sjanser for at jeg som norsk kunne få oppholdstillatelse i USA. Hun nærmest lovte meg det...! Litt skeptisk fortalte jeg at jeg var grafisk designer, og hun roste meg opp i skyene og fortalte at det ville være 100 % sjanse for at jeg fikk jobb med en gang ån: Det eneste som gjensto var å godkjenne søknaden, og for at hun skulle gjøre det måtte hun ha mitt Visa, MasterCard eller Diners card. Nå er jeg jo veldig skeptisk på å gi ting over tlf, men hun ga seg ikke! Slu som bare det bablet hun i vei og ditt og datt, og at jeg ikke måtte ødelegge sjansen min, osv. Heldigvis er jeg veldig sta av natur, så hun fikk ikke noen ting, men lovte å ringe etter 1 times betenkningstid. Ha ha...tenkte jeg!

Akkurat dette skjedde meg også for et par uker siden. Et popupvindu om lotteriet førte meg til siden hvor jeg registrerte meg, og som du, avsluttet jeg bare da jeg så at de skulle ha penger. Lotteriet er gratis, det vet jeg.

Det tok ti minutter ja, så var det en dame på tråden...

De burde anmeldes for å ta penger for noe som i realiteten er gratis. De påstår at de sikrer deg plass i lotteriet!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...