Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen har lenge hatt lyst til at vi skal ta en helg borte. Da han først begynte å snakke om det tok jeg det som en selvfølge at han mente at barna også skulle være med. Imidlertid viste det seg at han mente at det kun var vi to som skulle reise slik at vi kunne komme BORT fra barna litt. :frustrert:

Jeg ble helt satt ut over at han kunne mene noe slikt, for barna er altfor små til å være hjemme alene uten oss. Jeg sa at jeg syntes det var uhyre ufølsomt av ham å si noe sånt og at han burde be meg om unnskyldning. Det hele utviklet seg til en stor krangel som endte med at han føk på dør.

Han mener at barna fint klarer seg en helg sammen med besteforeldrene, noe som jeg synes er helt sykt. Besteforeldre er ikke det samme som å ha foreldrene hos seg. Hva hvis de blir redde om natta og oppdager at mamma og pappa er borte? Minstemann liker også å komme inn og ligge sammen med oss på natta, og da hender det av vi koseammer litt. Hvordan skal de kunne gjøre det hvis mamma og pappa ikke er der?? Stakkars barn. :grine:

Jeg trodde jeg kjente mannen jeg bodde sammen med, men jeg ble helt satt ut over at han kunne være så ufølsom når det gjaldt sitt eget kjøtt og blod. :frustrert: Jeg håper han er voksen nok til å be om unnskyldning når han får tenkt seg litt om.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ?

Hvor gamle er barna? Har de aldri overnattet med besteforeldre før da eller?

Jeg synes ikke en mann skal måtte be om unnskyldning for å invitere sin kjære på en voksenhelg nei. Barn har bare godt av å tilbringe tid med andre kjente voksne. Er dette tull? Eldstemann går selv inn til dere om natta og dere KOSEAMMER litt?

Skrevet
Mannen har lenge hatt lyst til at vi skal ta en helg borte. Da han først begynte å snakke om det tok jeg det som en selvfølge at han mente at barna også skulle være med. Imidlertid viste det seg at han mente at det kun var vi to som skulle reise slik at vi kunne komme BORT fra barna litt.  :frustrert:

Jeg ble helt satt ut over at han kunne mene noe slikt, for barna er altfor små til å være hjemme alene uten oss. Jeg sa at jeg syntes det var uhyre ufølsomt av ham å si noe sånt og at han burde be meg om unnskyldning. Det hele utviklet seg til en stor krangel som endte med at han føk på dør.

Han mener at barna fint klarer seg en helg sammen med besteforeldrene, noe som jeg synes er helt sykt. Besteforeldre er ikke det samme som å ha foreldrene hos seg. Hva hvis  de blir redde om natta og oppdager at mamma og pappa er borte? Minstemann liker også å komme inn og ligge sammen med oss på natta, og da hender det av vi koseammer litt. Hvordan skal de kunne gjøre det hvis mamma og pappa ikke er der?? Stakkars barn. :grine:

Jeg trodde jeg kjente mannen jeg bodde sammen med, men jeg ble helt satt ut over at han kunne være så ufølsom når det gjaldt sitt eget kjøtt og blod. :frustrert: Jeg håper han er voksen nok til å be om unnskyldning når han får tenkt seg litt om.

Det høres virkelig ut som om det er du som har behov for å komme deg bort fra barna dine en helg.

Tenk så hyggelig for barna dine å være hos besteforledre en hel helg.

Du bør ikke bekymre deg for at de skal tro du har reist fra dem for godt. Når de går og legger seg om kvelden vet de jo at det er voksne der som passer på dem, også kan de sikkert få ligge sammen med bestemor og bestefar. De er akkurat like glad i dem som det du og mannen din er.

Faktisk så synes jeg det er du som bør gå i seg selv og ikke mannen din. Han vil bare ha de for seg selv en helg og bare være kjæresten din han.

Skrevet

Barna er 6mnd og 2 år.

I ettertid tenker jeg at jeg nok har overreagert litt. Jeg er nok ganske overbeskyttende overfor barna, kanskje spesielt eldstemann siden vi var nær ved å miste ham mange ganger da han var spedbarn. Han er født med alvorlig hjertefeil, så det var veldig nære på enkelte ganger. Det er ikke det at jeg ikke stoler på besteforeldrene, men mitt største mareritt er å våkne til en telefon om at noe har skjedd igjen.

Skrevet

Tråden er ryddet.

Mette

Skrevet

Mine nevøer har aldri tatt skade av å være hos besteforeldrene sine, i alle fall.

Skrevet (endret)

Har en veldig god venninne som hadde en dårlig oppvekst (jeg insinuerer ikke at TS har hatt det samme!) som ble Morzilla i et par års tid.

Hun snakket bare om barna, snakket babyspråk til barna lenge etter hun skulle og var aldri borte fra dem.

Heldigvis innså hun at dette ikke var normalt. Les: resulterer ofte i "rare" barn..

Det er en del av sosialiseringsprosessen, for foreldre og barn, dette.

Endret av jolie
Skrevet

Vi har reist på helgeturer alene uten barna siden de var ganske små ( ikke mens jeg ammet)

De har hatt det godt hos besteforeldre. Jeg er sikker på at disse turene gjør oss til bedre foreldre, fordi vi får komme litt bort, og lade batteriene litt. I tillegg får vi være kjørester sammen, noe som også er viktig i en travel hverdag.

Skrevet

Tråden er ryddet.

m@msen

(mod)

Skrevet

Er dette mulig ??? Barna har bare godt av å være hos besteforeldrene sine en helg og spesielt DU har godt av å kommer litt vekk. Barna trenger å knytte seg til flere enn kun mamma og pappa .., dette er bare sundt. Tenk, når de blir eldre er det en styrke at de er vant til å omgås og tilpasse seg forskjellige personer.

Jeg vil si at DU trenger hjelp som i det hele tatt kan svare mannen din på denne måten og atpåtil skrive inn til dette forumet om dette.

Vær GLAD for at du har besteforeldre som kan stille opp for dere og tenk positivt på at barna dine knytter en nær kontakt mot de som de nå får sjansen til...!

Skrevet

Du er heldig som har en sånn mann!

Takk ja til invitasjonen, skaff barnevakt og kos dere og vær kjærester. Jeg er sikker på at barna kommer til å ha det veldig bra med besteforeldrene.

Skrevet

Ja du overreagerer, det var jo ikke vondt ment og er ikke noe å måtte be om unnskyldning for. Jeg kan skjønne at du er skeptisk til å dra vekk en hel helg fra en på 6 mnd., hvertfall hvis du enda ammer, bare det å måtet pumpe hele tiden er jo litt pes (hvis ikke kan det jo gå greit). Dere kunne jo reist litt sent fredag og kommer tilbake tidlig søndag. Foreslå en kveld på kino og restaurant som plaster på såret.

Skrevet

Jeg synes at du overreagerer. Jeg kan forstå at du synes at det er litt tidlig å reise fra den minste nå, men det går jo an å planlegge en helgetur for bare dere to. Sett av en dato, og bestill turen, hvis dere vil reise bort.

Det er så viktig, å huske på å være kjærester også, ikke bare mor og far. Viktig å sette av tid, hvor man får litt tid helt alene.

Skrevet

Ta imot ett veldig godt råd fra en mor til to små barn på ett og tre: Ta dere tid til å være kjærester, ellers kan du våkne opp en dag og innse at det eneste dere har til felles er foreldrerollen. Mange samliv går i dass slik.....

Skrevet

Jeg synes det er du som skal be om unnskyldning jeg. Du overreagerer voldsomt! Jeg synes det var en god ide jeg. Mannen din ønsker å ta vare på forholdet deres. Barna har ikke godt av å bli overbeskyttet og at du er oppslukt av dem. Dere trenger tid til hverandre også. Om dere får et dårlig forhold som følge av din fokusering kun på barnas behov, går det ut over barna!!! Håper du har ammetåke eller noe å skylde på?

Skrevet

Du bør omfavne den mannen din som ser at livet består av mer enn barn. Reis vekk og innse at du ikke er uerstattelig for to døgn, sykt barn eller ikke.

Alle barn har godt av å lære seg å være litt borte fra foreldrene og som flere påpeker skal du være glad du har noen rundt deg som kan passe de. Nyt helgen, nyt mannen og nyt barna - når dere kommer hjem igjen!

Skrevet

Jeg syns du virker en smule overhysterisk. Det er ikke bra for barna å bare være sammen med mor og far. Og der er uhyre viktig at du og mannen din får tid for dere selv, hvis dere skal klare å være gode foreldre. Husk, hvis mor og far har det bra, har barna det bra også.

Skrevet

Tråden er ryddet.

- jolie (mod)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...