Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei

Jeg lurer på en ting...hvorfor gir så mange gravide faen i kostholdet sitt når de blir gravide? Er det en fribillett til å spise godteri i 9 måneder samtidig som man reduserer aktivitetsnivået til nesten null ?

K.

ps

Og jeg snakker ikke om naturlig vektøkning og vannansamlinger osv.

ds

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

HÅ HÅ :kul: denne tråden burde bli bra.

Milla

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det så mange som gir blaffen i kostholdet sitt da ? Jeg er nå i hvertfall mer obs på hva jeg spiser og har snudd helt om til en sunnere livsstil.

Den lille skal jo ut også.........

Men jeg ville ikke sagt at det er så mange som gir blanke i hva de spiser. Tror nok de fleste er ganske obs på hva de inntar av mat og søtsaker.

26+2 :D

Skrevet

Javel??? Er det det da???

Både jeg og mine gravide venninner er veldig obs på hva vi putter i oss.

Hvor tar du sånne ting fra? Vektøkning under svangerskapet kommer svært ofte pga vann i kroppen-da særlig mot slutten. Kjenner mange som har lagt på seg både 20 og 30 kg men ikke pga at de stapper i seg usunn mat..

Hvorfor er det så mange ikke-gravide som stapper i seg usunn mat forresten?????

Skrevet

Fordi magen vokser anyway? Er vel kanskje litt lett å glemme at man skal fjerne de ekstra kiloene...

Skrevet

Du får kanskje spørre de gravide du tenker på, da, Gjest (måtte jo være en Gjest).

Jeg og de gravide jeg kjenner spiser mer sunt enn før og trener like mye.

Tja, jeg som aldri spiste snop før har kanskje økt forbruket noe, men det er fordi jeg ikke kan drikke vin eller snuse lenger, og litt usunn må jeg være for å være lykkelig. Lever nok fremdeles sunnere enn de fleste ikke-gravide jeg kjenner.

Gjest Pjusk
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ble "slappere" mht. kalori-inntaket da jeg var gravid, fordi man har en litt ullen tanke i bakhodet som sier "jeg blir jo tjukk uansett"... Veldig dumt, selvfølgelig!!

Men når det var sagt var jeg samtidig nøye med å få i meg alle nødvendige vitaminer, mineraler og holdt meg unna "skumle" tilsetningsstoffer som f.eks. det er mye av i light-brus. Jeg tok tilogmed tran!!

På barn nr. 1 gikk jeg opp 30 kg. (!), men raste ned over 20 kg. igjen på ca. 2 mnd. (masse vann!!!). De siste 10 kg. besto vel av bernaise og gode, lange kose- middager, så de måtte jeg virkelig slite for å bli kvitt!!!

Skrevet

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har spist mye gal mat i det siste. Har av en eller annen grunn så utrolig stor trang til det. Jeg spiser frokost og lunsj, men fremdeles er jeg ihjelsulten når jeg slutter på jobb. Tror jeg bør begynne å kjøpe et horn med ost og skinke i stedet for. Vet at det er bedre både for meg og babyen. Men det er ikke så lett!!!!!

Gjest Hilde K S
Skrevet

Spser det samme når jeg er gravid som ellers.

Noe sunt - noe usunt !

Skrevet

Føler meg truffet... :oops:

Jeg la på meg fra 57 kg (etter to mnd) til 100 kg på fødestuen...Jeg hadde vært i et fire år langt forhold,ble gravid (ikke planlagt) og mannen ville at jeg skulle abortere.Det ville ikke jeg, og valgte å gå ut av forholdet fordi han ikke vile ha barn.Jeg klarte ikke å drepe barnet vårt.Jeg var veldig aktiv før graviditeten, og jeg ble veldig ensom og redd og passiv etter at forholdet tok slutt ,og magen vokste.Det kan være flere årsaker til at man legger på seg under et svangerskap, men ideellt er det ikke uansett.

Skrevet

Jeg vil bare få si at dette gjelder nok langt fra alle....

Jeg, for min del, har gått ned 8 kilo på 2 uker nå... Jeg spiser nesten ikke idet hele tatt... Og da skal det sies at; hvis jeg får lyst på en sjokolade, så spiser jeg en sjokolade... siden jeg nå synes det er viktig og få i seg noe i det hele tatt.... Håper dette går over slik at jeg kan tenke på mitt nye og SUNNE kosthold... :hoho:

Renate Alice 11+3

Skrevet
Jeg vil bare få si at dette gjelder nok langt fra alle....

Jeg, for min del, har gått ned 8 kilo på 2 uker nå... Jeg spiser nesten ikke idet hele tatt... Og da skal det sies at; hvis jeg får lyst på en sjokolade, så spiser jeg en sjokolade... siden jeg nå synes det er viktig og få i seg noe i det hele tatt.... Håper dette går over slik at jeg kan tenke på mitt nye og SUNNE kosthold...  :hoho:  

Renate Alice 11+3

Unnskyld meg, men du kan ikke være riktig velbevart ?

Noe så uforsvarlig !!??

Slanker du deg ? I såfall kan det tenkes du får et barn med

innvollene utenpå kroppen ..

Du er 11 uker på vei, og barnet har nettopp fått de viktigste

organene og utviklingen har vært inne i den viktigste perioden.

Å så spiser du ikke ??

Innlegget endret. Hege (mod)

Skrevet

Unnskyld meg, men du kan ikke være riktig velbevart ?

Noe så uforsvarlig !!??

Slanker du deg ? Sitatet endret. Hege

Kanskje lese to ganger før man kommer med ufølsomme komentarer? Er ganske sikker på at det Renate Alice snakker om her er at hun ikke klarer å få i seg mat på grunn av graviditetskvalme.

Blandt nære veninner har jeg sett helt forskjellige kosthold og aktivitetsnivå i løpet av graviditeten. En levde omtrent bare på brus og potetgull, samtidig som hun satt mye i ro. Ikke bra for mor, ikke bra for barn. Hun sliter selvfølgelig enda med å bli kvitt kiloene...to år etterpå. En annen veninne var tynn i utgangspunktet, og raste ned i vekt på grunn av kvalme og diverse andre helseproblemer. Nå er hun heldigvis ferdig med kvalmen, og spiser normalt og sunnt. Legen hennes har rådet henne til å få i seg ekstra fet mat, ekstra smør på maten, fløte og sjokolade/gotteri, fordi hun er på grensa til å være undervektig. Det er heller ikke bra for hverken mor eller barn. Nå ser det ut til at det går i riktig retning med vekta (hun skal ha barn til sommeren), men hun er veldig stillesittende samtidig som hun har vært sykemeldt hele svangerskapet. Det er ikke akkurat ideelt for mor og barn at mor sitter på r**a selv om hun er tynn som en strek. Den siste veninnen min skal ha barn til høsten. Hun er mye i aktivitet, trener og holder seg i form. Spiser stort sett sunnt, men unner seg litt usunnt i ny og ne som alle oss andre, selv om hun ikke bruker graviditeten som en unnskyldning for å proppe i seg.

Alle gravide er forskjellige...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er ikke gravid selv, men håper å bli det så snart som mulig. (Prøver og prøver!) Jeg tror ikke at "alle" gravide propper i seg usunn mat. Noen gjør det, akkurat som noen røyker under svangerskapet. Og det er hvertfall ikke bra! Leste en artikkel om at vi føder mange flere tjukke unger i dag enn før. Foorskeren mente at det var på grunn av dårlig kosthold. Noe i det eller ikke? Det er viktig å få i seg nok næring. Tenk på den lille!!

Skrevet

Hvis man er gravid å ikke får i seg mat,

blir man lagt inn slik at man får intravenøs næring !!

Skrevet

Hvis man lider av f.eks. sykelig svangerskapskvalme som gjør det umulig å få i seg/beholde mat blir man lagt inn på sykehus og får tilført intravenøs næring. Svaret er altså ja, selv om det er temmelig uvanlig.

Skrevet

må indrømme at jeg var en af dem som gav blaffen spiste hvad jeg havede lyst til og meget af det men nu tog jeg heller ikke så meget på, når man er så kvalm og kan spy af næsten hvad somhelst da spiste jeg det som blev nede i maven og det var ikke kun sunde sager :D

jeg tog mine vitaminer som jeg skulle men det var da det hele, når det gælder motion ja så sad jeg på min hale det meste af tiden kunne ikke løbe rundt havede alt for ondt i ryggen og bækknet blev til tur til postkassen og på en god dag butikken som ligger rundt hjørnet, nu er det et måned siden jeg fødte og har ti extra kilo på bagen så jeg er nu 60 kg og når jeg ser mig i spejlet ja hvad kan jeg sige hold kæft hvor ser jeg godt ud nu :hoho::hoho::hoho:

Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv jeg da, men når jeg gikk gravid var jeg så kvalm hele tiden at jeg var overlykkelig hvis jeg fikk ned noe som helst, derfor brukte jeg biovit, folsyre, jern og tran med omega 3, for og gi minste vitaminer og mieraler i det minste

Skrevet

Det er sant at mange bruker tida under graviditeten til å hamstre godteri, men det er nå en gang dem om det.

Det er da ingen hemmelighet at vi hele tiden leter etter unnskyldninger for det vi vet vi ikke bør gjøre, men likevel gjør...

Om du da blir gravid, eller finner på en annen grunn, er jo det samme.

Det er dermed snakk om noen, ikke "alle gravide".

Med en kjapp slik opplysning kunne mye irritasjon vært unngått, men jeg skjønner jo at du har skrevet innlegget for å provosere flest mulig brukere.

Ellers vil jeg si at det er det samme med ekstremt fete mennesker som sitter på MacDonalds med hamburgeren i kjeften og klager over vekta - vel...

Ingen sympati for disse, akkurat som det ikke finnes noen sympati for gravide som spiser 10 melkesjokolader om dagen, og klager over at det tar så lang tid å komme tilbake i form etter svangerskapet.

MEN - poeng: de som ikke klager derimot, de får velge selv om de har lyst til å kose seg litt ekstra og godta noen ekstra kilo - eller ikke.

Gjest Starya
Skrevet

Da jeg ble gravid spiste jeg normalt, slik jeg gjorde før jeg ble gravid. Også begynte jeg med tran, tenke seg til... :sjarmor:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...