Gjest Revenka Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Prøver å sette opp hvem som kan sitte hvor, og det er ikke lett. Hvordan løste du det? samlet du gamle, unge, venner, søsken osv? Det er viktig for meg at gjestene trives under middagen, så jeg vil gjerne plassere de sammen med noen de vil trives sammen med. Lurer på hvordan dette skal gå.. ikke så lett dette her altså.
Gjest Revenka Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Har søkt litt på KG og sett hva andre har gjort. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal plassere ste-foreldre. Mamma og pappa har nye partnere. Tenkte å plassere de slik: stefar-brudgommens mor- brudens far - brud - brudgom - brudens mor - brudgommens far - stemor. Samboeren min er litt i mot dette oppsettet da flere ikke vil ha noen å prate med (med tanke på å komme over ens med hverandre). Tenkte derfor å kanskje ikke splitte foreldrene, slik at brudgommens mor og far sitter sammen. Men hva med mine foreldre. Det er ikke så lett når de har nye partnere. Et eksempel: Brudens mor - brudens stefar - brudens stemor - brudens far - brud (hvis annen hver mann og kvinne). Tror mamma blir snurt hvis hun skal sitte så langt unna. Hva med denne løsningen??: stemor - stefar - mor - far - brud. Problemet er vel at jeg syns det er synd at stemor må sitte så langt unna pappa når mamma får ha sin ved siden av seg.
panda Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Har søkt litt på KG og sett hva andre har gjort. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal plassere ste-foreldre. Mamma og pappa har nye partnere. Tenkte å plassere de slik: stefar-brudgommens mor- brudens far - brud - brudgom - brudens mor - brudgommens far - stemor. Jeg ville vel ha plassert brudgommens mor ved siden av brudgommen. Hva med denne løsningen??: stemor - stefar - mor - far - brud. Sånn tror jeg at jeg ville ha gjort det: Stemor - Stefar - mor - far - brud - brudgom - brudgoms mor - brudgoms far
MayaM Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 Denne problematikken har jeg også. Og det er en av grunnene til at vi går for runde småbord. Så her vil alle 6 foreldre dele et bord:). Heldigvis går alle fint sammen hos oss da.
honning Skrevet 23. april 2007 #5 Skrevet 23. april 2007 Vi går også for runde bord med plass til 8-10 rundt hvert bord. Men er veldig i tvil om hvordan vi skal løse det pga at det sikkert ikke kommer til å gå helt opp sånn som vi vil. Har ikke lyst å plassere et vennepar på et bord blant bare onkler og tanter f.eks. Hvordan gjør du dette MayaM? Blir ikke så lett dette nei..
MarianneHR Skrevet 23. april 2007 #6 Skrevet 23. april 2007 Vi hadde runde bord med 8-10 på hvert bord. Vi grupperte venner og familie i grupper på 4-6 personer, så blandet vi gamle og nye venner, og familier fra begge kanter på de ulike bordene. Så alle hadde minst 3 andre som de kjente på bordet.
MayaM Skrevet 23. april 2007 #8 Skrevet 23. april 2007 Helt konkret hvordan bordsettingen ellers blir er jeg ikke helt sikker på enda. Må se hvem som kommer Men kommer til å prøve å kjøre evt tanter og onkler fra begge på et bord osv.. Vi har enten 6 eller 8 på hvert bord.
Bergensbrud Skrevet 24. april 2007 #9 Skrevet 24. april 2007 Ja akkurat samme problemet har vi. Nå er det bare elleve dager igjen så det begynner å bli på tide med en løsning. Jeg tenkte litt på å ha et tradisjonelt oppsett med brudens mor- brudens far - brud også det samme på andre siden. Så tenkte jeg at pappa sin nye dame kan sitte med mine besteforeldre og tanter. Jeg vet ikke jeg, det er vanskelig uansett. Mine foreldre gikk fra hverandre ganske nylig (ett år siden) så å ha pappas nye dame oppe på rekken med oss virker ikke riktig synes jeg. Samme gjelder mammas nye kjæreste. Begge foreldrene mine er enig om at det skal gå greit å sitte ved siden av hverandre.
MayaM Skrevet 24. april 2007 #10 Skrevet 24. april 2007 Helt konkret hvordan bordsettingen ellers blir er jeg ikke helt sikker på enda. Må se hvem som kommer Men kommer til å prøve å kjøre evt tanter og onkler fra begge på et bord osv.. Vi har enten 6 eller 8 på hvert bord. ← Når bruddet er skjedd så nylig og dem begge sier at det går greit, så hadde jeg gjort det samme. For min del er der snart 15 år siden bruddet og deres nye partnere har vært en del av livet vårt omtrent nesten like lenge
naley Skrevet 24. april 2007 #11 Skrevet 24. april 2007 Hva med stefar- mor- deg- mannen din - hans mor- hans far - din stemor - din far.. jeg hadde ikke plassert et skillt par på samme side hvertfall
Gjest Veronica Mars Skrevet 24. april 2007 #12 Skrevet 24. april 2007 Hva med å plassere steforeldrene på den andre siden av bordet?
Rosalie Skrevet 24. april 2007 #13 Skrevet 24. april 2007 Jeg var i bryllup i fjor sommer hvor foreldreparet på hans side var skilt og gidt på nytt. Der satt de slik: Stemor - forlover - forlover -stefar - mor til brud - far til brud - brud - brudgom - mor til brudgom - far til brudgom - søsken - et sett tanter og onkler Dette kunne jo løses slik fordi forlovernes følger kjente så mange andre i bryllupet, at de godt kunne sitte på "vanlig" vennebord.
Grønt blad Skrevet 24. april 2007 #14 Skrevet 24. april 2007 Lykke til med bordplassering! Det høres ut som en vanskelig oppgave... Ville bare si én ting i forbindelse med plassering. Jeg var i mitt søskenbarns bryllup sammen med mor (fadder for bruden), far og lillebror (et par år yngre enn meg). Jeg ble plassert sammen med pappa, og mamma satt sammen med lillebroren min. Noe ingen av oss følte var naturlig. I tillegg hadde jeg og pappa "bedre plasser" enn mor og bror, dvs at vi satt nærmere brudeparet og kunne se dem hele tiden, noe ikke mor og bror kunne. Syntes dette var en merkelig plassering...
Gjest Revenka Skrevet 24. april 2007 #15 Skrevet 24. april 2007 Vi skal sitte på langbord med ingen på andre siden. Det er som en E, men med 5 utstikkere. Det er ikke så lett. Skal nok se på det sammen med samboeren min en gang til, så får vi se hva det blir til.
Floja Felíz Skrevet 25. april 2007 #16 Skrevet 25. april 2007 Vi prøver å plassere de unge sammen, samtidig som vi synes det er greit å skille søskenpar litt og ha en blanding av de to familiene ved hvert bord. Det meste har egentlig falt greit på plass, men der er jo alltid noen utfordringer. Helt enig i at det viktigste er at folk trives sammen rundt bordet, ikke at alle er mest mulig spredd utover.
sept.brud Skrevet 25. april 2007 #17 Skrevet 25. april 2007 hei hei jeg og har store problemer med å plassere folk i familien. min forlovedes foreldre er skilt og har nye partnere. og ingen går sånn kjempe sammen. men det ville ikke falt meg inn å sette noen av dem nye inngifte på samme bord som oss. vi skal sitte slik far til brudgom, mor til brudgom, brudgommen, brud, far til brud, mor til brud nye inngifte blir plassert ved et av det andre bordene, jeg ser det ikke naturlig at nye mennesker som er kommet inn i familien etter en del år skal sitte på bordet med brud og brudgom, det er jo ikke dem som er foreldre. og en kan ikke kalle dem stemor eller stefar heller, fordi både far og mor lever dermed er dem ikke stemor og stefar. bare min mening
mowgli Skrevet 25. april 2007 #18 Skrevet 25. april 2007 Vi sliter med det samme og kommer til å gå for denne løsningen (tror jeg): Hva med denne løsningen??: stemor - stefar - mor - far - brud. ← Mamma og stefar er gift mens pappa og stemor bor hver for seg (har hatt følge en liten stund nå). Jeg diskuterte dilemmaet med mamma & stefar og da sa stefar at han godt kunne sitte blant de andre gjestene, han kom ikke til å ta seg nær av det. Men jeg vil helst ha han i nærheten ;-)
Gjest Pia 30.08.08 Skrevet 25. april 2007 #19 Skrevet 25. april 2007 Hmm... Bare litt off topic her... Synes det er rart at alle skal ha brudens mamma og pappa på en side, og brudgommens på den andre. Jeg har alltid sett, trodd, hørt og lest at det mest vanlige er brudgommens far - brudens mor - brudgom - brud - brudens far - brudgommens mor Eller er det bare jeg som har lest/hørt og sett rare ting??
Gjest Veronica Mars Skrevet 25. april 2007 #20 Skrevet 25. april 2007 Hmm... Bare litt off topic her... Synes det er rart at alle skal ha brudens mamma og pappa på en side, og brudgommens på den andre. Jeg har alltid sett, trodd, hørt og lest at det mest vanlige er brudgommens far - brudens mor - brudgom - brud - brudens far - brudgommens mor Eller er det bare jeg som har lest/hørt og sett rare ting?? ← Nei, jeg tror også det er vanligst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå