Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei og sliten av å måtte svelge så mange kameler i forhold til min eks.

Det har vært slutt 1 år, men det virker som han fortsatt har mange horn i siden til meg. Var jeg som ville ut av forholdet fordi han slo, var utro og systematisk drev med psykisk terror gjennom 5 år. Jeg så på det som en seier da jeg endelig klarte å bryte ut for godt.

Så til saken. Vi har et barn sammen på 3 år. Hun er hos pappaen sin annenhver langhelg. Det som plager meg er at pappaen har mange forskjellige jenter han holder på med til en hver tid, og datteren vår blir involvert i disse. Det synes jeg er svært ubehagelig, vi gjorde en avtale da det ble slutt at datteren vår ikke skulle innvolveres i nye partnere før det ev. ble alvor. Dette driter han totalt i, og dette er jenter som er ti år yngre enn han. Har prøvd forsiktig å ta det opp med han, men han bare slenger på røret. Er det noe jeg kan gjøre her?

I tilegg så slenger han masse onde ord om meg her på bygda og på nettet, blir så sliten jeg....

Skal jeg ha det sånn de neste 18 årene??? Det kommer jeg ikke til å holde ut tror jeg... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du blir nok bare nødt til å svelge noen kameler... Så lenge han ikke gjør noe som strider mot lovverket er det lite du kan gjøre... Desverre...

Hvis du mener det er omsorgssvikt eller mishandling inni bildet, må du selvsagt gjøre noe med det!

Skrevet

Dette hørtes slitsomt ut!

det at han slenger drit om deg er det en effektiv måte å få bukt med, nemlig hev deg over det og la det skure. Alt kommer en gang for en dag, og da er det han som sliter!Og i tillegg er det kjedelig å både krangle og slenge med leppa om mnoen som ikke bryr seg.

Angående nye partnere er det ille at jenta skal måtte forholde seg til stadig nye. Det er kanskje nok som må på plass allerede for å få rutinen på en ny hverdag, nye partnere synes jeg godt kan vente!Men hvordan du skal få til å ta opp dette med ham på en alright måte, se det er kanskje verre? Går det ann å avtale at dere skal møtes på nøytral grunn og ta en prat om samvær/praktiske ting/hverdagen generelt? Når det stormet som verst her ble det løsningen min. Møtes man ute til lunch er det begrenset hvor mye krangling det kan bli, sammenlignet med telefon eller i gangen etter levereing......

Men jeg tror neppe det blir slik de neste atten årene. Det er mye sant i dt at tiden leger alle sår, og etterhvert går ting seg til. I mellomtiden får man svelge kamelene mothårs og mere til og håpe på bedre tider.... :klem:

Skrevet

Nei, du skal ikke trenge å ha det sånn i mange år fremover.

Du kan ikke gjøre så mye med det at han slenger drit om deg. Bare prøv å hev deg over det. Det er forferdelig irriterende, men de som kjenner deg vet jo hva som er sant. Hva folk ellers tror må man bare la være å bry seg om.

Du kan heller ikke gjøre så mye med det at han bytter damer ofte og lar ungen møte dem. Det eneste måtte være å bestille time på familievernkontoret for å ta opp akkurat dette. Det er synd hvis han selv ikke innser at det går utover ungen med stadig nye damer å forholde seg til.

Du kan håpe det roer seg etterhvert som tiden går. Eller du kan vurdere om det kanskje er bedre å flytte.

Skrevet

Jeg vurderer sterkt å flytte ja...

Skrevet

Det gjor jeg og har ikke angret et sekund.

Skrevet
Det gjor jeg og har ikke angret et sekund.

Du angrer ikke nei??

Og jeg er ikke herifra en gang, flyttet hit med eksen. Må nok komme meg hjemover snart ja :)

Skrevet

Ja, da har du iallefall ingen grunn til å bli boende der!

Hva venter du på? ;)

Skrevet
Ja, da har du iallefall ingen grunn til å bli boende der!

Hva venter du på? ;)

Hun har vel en grunn til å bli boende og det er at faren bor der??!!

Til trådstarter: Farens ryktespredning om deg overser du. Han slutter sikkert snart med det. Og uansett er slik oppførsel ganske gjennomskubar for de fleste "tilhørerene".

At han presenterer nye partnere stadig vekk for barnet deres er selvfølgelig uheldig, men det er pent lite du kan gjøre noe med det. Så lenge ikke barnet lider overlast sammen med ham, men har det fint hos faren sin (noe du ikke sier noe om, så jeg antar det?), har du nok ikke noe særlig annet valg enn å svelge noen flokker med kameler til.

Skrevet

Hvordan egner han seg som far ellers? Om han ikke er noen god far er det jo mulighet for både deg og barnet å få et godt liv langt fra han. Er han en god far men drittsekk ellers høres det fryktelig slitsomt ut!

Skrevet
Var jeg som ville ut av forholdet fordi han slo, var utro og systematisk drev med psykisk terror gjennom 5 år. Jeg så på det som en seier da jeg endelig klarte å bryte ut for godt.

Synes det er litt merkelig at han egentlig får lov til å treffe barnet sitt jeg, synes ikke det høres så bra ut å sende et barn til besøkshelg hos en pappa som pleide å slå mamma. Og når en fyr driver med psykisk terror, er det noe som tyder på at han ikke har det helt bra.

Det var ikke for å kritisere deg ts, bare noe som jeg lurer på.

Skrevet

Du kan faktisk flytte når du vil og hvor du vil.

...men da mister jo ungen tid med pappaen sin og er det verdt det?

Hvis det er helt uutholdig for deg å bo der har du vel egentlig ikke noe valg!

Jeg flyttet fra hjemplassen til min eks da han var utro mot meg og det verserte div rykter! Orket rett og slett ikke mer og måtte få ting på avstand!

Det angrer jeg ikke på i dag. Ungene har etablert seg godt her på min hjemplass og trives med skole og venner! Samvær har de når pappaen gidder!

Gjest =tentacle=
Skrevet

Far bestemmer hvordan han vil ha det under samværet, det inkluderer retten til å introdusere kjærester for barnet hvis han ønsker det. Jeg hadde også synes det var veldig beklagelig om barnet mitt ble involvert i en rekke korte forhold, men når han ikke vil skjerme henne, er det vanskelig å hindre det. At de er 10 år yngre, tror jeg ikke spiller noen særlig rolle for datteren din.

Skrevet

Det spiller ingen rolle for datteren min at de er 10 år yngre, men nevnte det for å danne et bilde av han. Ikke er de kjærestene hans heller, bare flyktige forhold, han holder på med mange samtidig. Mulig jeg bekymrer meg for mye, men jeg tenker mye på hva slags moral han kommer til å lære datteren vår. Her har vi en mann som slår, er utro, har et vanvittig dårlig kvinnesyn og har brukt (bruker???) narkotika.

MEN, når det er sagt så har jeg aldri sett at han er slem mot henne, snarere tvert i mot. Han virker som en flink pappa når han først har henne, men han orker ikke ha henne så mye om gangen. Datteren vår er mest hos moren hans under samværene.

Nå har jeg nettopp funnet ut at han slenger dritt om meg på nettet også, ikke gøy akkurat :tristbla:

Hvis dere vil vite mer om hvordan det har vært, er det bare å søke på de gamle innleggene mine. Grøss og gru...blir flau når jeg leser dem :grine:

Gjest Miss Guided
Skrevet (endret)

Så lenge han er den type mann du beskriver og ser på årsaken til at du trakk deg ut av forholdet, så er nok dette det du må forholde deg til fremover. Menn som du beskriver blir ofte bitre når kvinnene forlater dem for de har ikke evne til å se at de gjorde noe galt, det er din skyld at han slo, det er din skyld at han var utro og når du er den som går er selvfølgelig alt din skyld.

Du kan ikke regne med at han vil overholde noen avtaler dere inngår, nettopp fordi han er den han er. Hadde han vært en rasjonell mann så hadde du sikkert fortsatt vært sammen med han.

Så svelging av kameler vil være en del av dagliglivet ditt og det er like greit at du bare forholder deg til det. Ikke forvent noe positivt fra den kanten, da vil du få det mye bedre. Beklager, ingen trøst dette.

Hvis barnet ikke lider noen nød når det er hos far så er det egentlig det viktigste.

Endret av Miss Guided

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...