Gjest Uinnlogget nå. Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Mulig det kanskje, at jeg gjør det, men vil allikevel ha deres mening om følgende: Jeg er gift gjennom maaange år med mannen min. Vi har barn og barnebarn. Følgende skjedde..... Vi var på påsketur på fjellet. 2 sønner, ei svigerdatter, 3 barnebarn, svigerinne ( søster til mann) og svoger. Hadde det hyggelig. Og som vanlig så skulle vi grille pølser o.l. Og som vanlig var det jeg som ordnet istand til oss. Min familie. Mannen min satt makelig tilbakelent i ferdig utgravd "sittesofa" av snø. Barnebarna drev og lekte rundt oss, da den ene sier: Jeg fryser på fingrene. " Gå til bestemor og varm dem under de "vrengte baklommene" hennes Pinlig taushet, og så prater svigerinnen min fort over på noe annet. Jeg ble så sint inni meg at jeg hadde mest lyst til å grine. Har ikke fått tatt det opp med mannen min før i går. Syns en sånn uttalelse var så respektløs at jeg kjenner jeg blir sint ennå når jeg skriver dette. Mannen skjønner ikke problemet. Han mener at slik er det mange som snakker til sine, og at det bare er en fleip. Det skjønner jeg også, at det var en fleip, men syns allikevel den var helt uakseptabel. Kan ikke tenke meg noen i min ,eller vår, omgangskrets som ville sagt slik til sine damer.Selvfølgelig er det jeg som er fisefin, og burde ledd av hele greia. Men jeg klarer det bare ikke. Tror det er holdningen hans som sårer mest. Det hører med til historien vår at gjennom mange,mange år så brukte han meg som en skyteskive for mange dårlige vitser. Dette for å skjule sin egen dårlige selvtillit. Mulig det er derfor jeg er så såret nå. For han har blitt helt annerledes de siste årene. I positiv retning. Er jeg ei fisefin dame i lett overgangsalder? Eller er det flere som syns at sånne utsagn er forkastelig?
Tiit Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Avhenger av relasjonen og "settingen". Men generelt syns ikke jeg nedsettende kommentarer om andre, og moro på andres bekostning er så artig. Du kan nok trøste deg med at de andre syns at det er han som kommer ut som "dust" i en slik situasjon. Men det er kanskje heller ikke så artig å vite, for man vil jo helst at partneren ikke skal fremstå som en....
Gjest bada Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Det at det ble en pinlig taushet, og at svigerinnen din begynte å prate om noe annet, viser jo at det ikke var var deg som syntes at dette var en upassende kommentar. Hvis noen hadde sagt noe sånt om meg eller noen andre mens jeg hadde vært til stede, ville jeg vært dypt sjokkert. Jeg synes det var fryktelig ufint!
Gjest Bertine Skrevet 22. april 2007 #5 Skrevet 22. april 2007 Syns ikke du overreagerer! For en ufølsom dust..
Gjest Pjusk Skrevet 22. april 2007 #6 Skrevet 22. april 2007 Ingen tvil hvem som kom ut som en "taper" i den situasjonen... Jeg synes man fint kan fleipe på egen og andres bekostning når man gjør det på en skikkelig og "veloppdragen" måte - men dette var ikke engang morsomt, bare pinlig og dumt!
Drua Skrevet 22. april 2007 #7 Skrevet 22. april 2007 Jeg ville også blitt lei meg, ufølsomt og ikke morsomt i det hele tatt.
Gjest bada Skrevet 22. april 2007 #8 Skrevet 22. april 2007 Jeg ville også blitt lei meg, ufølsomt og ikke morsomt i det hele tatt. ← Helt enig, mest av alt er det ufølsomt og ekstremt dårlig "humor".
Ugla Skrevet 22. april 2007 #9 Skrevet 22. april 2007 Som andre her sier... Det kommer an på situasjonen... Barna skjønte vel ikke hva han mente, og forstod det "komiske", så i den sammenhengen ble det feil! Jeg kan selv fleipe og si noe lignende om meg selv... Men... Alt til sine tider...!!
Drua Skrevet 22. april 2007 #10 Skrevet 22. april 2007 Barna skjønte vel ikke hva han mente, og forstod det "komiske", så i den sammenhengen ble det feil! Jeg kan selv fleipe og si noe lignende om meg selv... Men... Alt til sine tider...!! ← For det første dreier det seg vel ikke om hvorvidt barna lo eller ikke, men at mannen "driter ut" kona si- slenger en kommentar som sårer henne. For det andre er det stor forskjell på å fleipe om seg selv og å såre andre.
Wildy Skrevet 22. april 2007 #11 Skrevet 22. april 2007 (endret) Jeg kan godt slenge en fleipete kommentar om mine pupper, men nåde ta kaill om han gjør det. Og ivhertfall om han gjør det i påhør av andre!Min kjære kan godt klappe seg på magen og komentere sin voksende pondus, men det kunne da ikek falle meg inn i drømmeland å kommentere hverken til han eller andre at han har lagt på seg litt. Synes ikke dette på noen måte var morsomt, og spesielt ikke i den settingen. Endret 22. april 2007 av Wildy
Gjest bada Skrevet 22. april 2007 #12 Skrevet 22. april 2007 (endret) Jeg kan godt slenge en fleipete kommentar om mine pupper, men nåde ta kaill om han gjør det. Og ivhertfall om han gjør det i påhør av andre!Min kjære kan godt klappe seg på magen og komentere sin voksende pondus, men det kunne da ikek falle meg inn i drømmeland å kommentere hverken til han eller andre at han har lagt på seg litt. Synes ikke dette på noen måte var morsomt, og spesielt ikke i den settingen. ← Kan jeg bare påpeke at du har skrevet "ikek" to ganger? Edit: Etter at innlegget ble endret er det bare én gang. Endret 22. april 2007 av bada
Wildy Skrevet 22. april 2007 #13 Skrevet 22. april 2007 Kan jeg bare påpeke at du har skrevet "ikek" to ganger? Edit: Etter at innlegget ble endret er det bare én gang. ← Helt i orden, jeg så det selv akkurat når jeg postet. Hva er det med ordet "ikke"? Bokstavene stokker seg hver gang.....
Gjest TS-uinnlogget nå Skrevet 23. april 2007 #14 Skrevet 23. april 2007 Vil bare takke for svar fra dere. Godt å høre at jeg ikke er overfølsom og lett-fornærmelig. For som noen skrev: Jeg kan også godt tulle med egne feil, og ikke være redd for å fortelle morsomme historier om meg selv. Men ikke si morsomheter på bekostning av andre. Kunne ikke ramle meg inn å gjøre narr av mannens kroppslige "forfall".
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2007 #15 Skrevet 23. april 2007 Synes kommentaren var mer enn drøy. Min far har i alle år hatt en tendens til å prate ufint til min mor foran andre. "ingen andre hører på deg så hvorfor skal jeg?!" og andre kommentarer som går på på dum hun er og og hvor lite hun vet, i følge han. Dette sier jo selvfølgelig mer om han enn om min mor, og pga dette har jeg funnet meg en mann som er stikk motsatt enn min far Det å snakke nedsettende om sin partner eller å gjøre seg morsom på partners bekostning er rett og slett pinlig og vitner om arroganse og liten selvinnsikt. Om det var min mann som sa en slik kommentar til meg foran folk så hadde jeg nok fortalt han at det er han selv som kommer i et dårlig lys og at andre mennesker ikke setter pris på å være vitne til slike flaue episoder.
Gjest Gjest Skrevet 23. april 2007 #16 Skrevet 23. april 2007 Syns ikke du overreagerer! For en ufølsom dust.. ←
LaraCroft Skrevet 23. april 2007 #17 Skrevet 23. april 2007 Ingen tvil hvem som kom ut som en "taper" i den situasjonen... Jeg synes man fint kan fleipe på egen og andres bekostning når man gjør det på en skikkelig og "veloppdragen" måte - men dette var ikke engang morsomt, bare pinlig og dumt! ← Ja, enig med Pjusk her Men det er godt at du sier ifra hva du mener om situasjonen, så får vi håpe det bedrer seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå