Gjest Persille Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Jeg har i alle år hatt Norton. Nå går lisenstida ut og jeg må da betale for å kunne oppdatere. Det passer meg litt dårlig akkurat nå. Banken min gir meg Norman gratis eller så har jeg blitt anbefalt gratisversjonen AVG. Hva velger jeg? Noen andre forslag?
Gjest Maxagaze Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Jeg har i alle år hatt Norton. Nå går lisenstida ut og jeg må da betale for å kunne oppdatere. Det passer meg litt dårlig akkurat nå. Banken min gir meg Norman gratis eller så har jeg blitt anbefalt gratisversjonen AVG. Hva velger jeg? Noen andre forslag? ← Normalt hadde jeg anbefalt Norman, da dette er bra, og lite ressurskrevende. Men etter det som hendte hos DNBNor så vet jeg ikke helt.. Dog, det kan godt være at Norman har lært mye av fadesen og akkurat nå tilbyr den beste beskyttelsen, akkurat som det var tryggere enn noengang å ta fly, den 12 september 2001.. Du kan jo vurdere en annen kommersiell programvare, Panda ! Denne fikk jeg anbefalt av noen som jobber i bransjen (ett PC-Verksted - ikke elkjøp/expert dill). Husk at du kan gjøre mye ved å bruke hodet, det tar alltid noe tid fra ett virus dukker opp til antivirusselskapene rekker å lage vaksinen. Tenk etter før du ukritisk åpner filer du får gjennom epost/MSN, eller filer du laster ned fra nettet. Du har ingen garanti mot å få virus på maskinen din bare fordi du har innstallert ett antivirusprogram, men det minsker risikoen..
Gjest Persille Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 Takk skal du ha. Da går jeg for Norman. Har fått litt kunnskap etter hvert og har faktisk aldri fått pc'n infisert av virus på 10 år. Har alltid hatt Norton, men nå bytter jeg.
Gjest Ulva35 Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 Bruk AVG og IKKE Normann. Vi hadde for et par år siden både Norton og Normann. Helt til vi fikk et hissig virus som ingen av de nevnte programmer hverken ville kaste ut eller isolere. En dataekspert satt en hel ettermiddag/kveld for å bli kvitt det igjen. Internetten kom han ikke inn på så han måtte gå noen bakveier. Han sa at vi måtte innstalere Adawere og Avg. De to andre var ikke brukbare når det kom til det farligste virusene. Vi gjorde det. Kjører adawere hver kveld, avg oppdaterer seg hver dag, og vi kjører full scanning med avg en gang i uka. Dette er 2 år siden og vi har ikke hatt noe problem etter det.
murray Skrevet 23. april 2007 #5 Skrevet 23. april 2007 Jeg har kjørt AVG i årevis og aldri hatt/fått virus. Fungerer som fjell. Gratis er det også!
Gjest Maxagaze Skrevet 23. april 2007 #6 Skrevet 23. april 2007 (endret) Bruk AVG og IKKE Normann. Vi hadde for et par år siden både Norton og Normann. Helt til vi fikk et hissig virus som ingen av de nevnte programmer hverken ville kaste ut eller isolere. Det er aldri anbefalt å ha to antivirusprogrammer innstallert samtidig.. En dataekspert satt en hel ettermiddag/kveld for å bli kvitt det igjen. Internetten kom han ikke inn på så han måtte gå noen bakveier. Han sa at vi måtte innstalere Adawere og Avg. De to andre var ikke brukbare når det kom til det farligste virusene. Betegnelsen AVG er vanligvis brukt om versjonen som kun har antivirus, ad-aware er ett anti spion/reklame program. Rene antivirus programmer er vanligvis ikke laget for å fjerne sistnevnte, om det er AVG eller andre.. Hadde vært interessant å få vite mer om bakveien til internett.. ? Endret 23. april 2007 av Maxagaze
Gjest Persille Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 Da prøver jeg ut AVG først da. Kjører i tillegg ad-adware og Spybot Search & Destroy. Dette gjøres hver gang det er oppdatering vedr. virusprogrammet. Burde jo da være rimelig sikker samt at jeg bruker hode i tillegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå