Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan anbefale en god ansiktspeeling? Jeg har ganske tørr hud, så den må ikke tørke for mye ut.. og hvis den kan bestilles på strawberrynet hadde det vært fint :) Kan forresten peeling hjelpe mot sorte prikker?

Håper noen har gode forslag!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes at peeling hjelper mot sorte prikker på meg, men jeg har en fet hudtype og bruker peeling tre-fire ganger i uka ofte i dusjen etter trening når porene er godt "dampet".

De to siste peelingene jeg har brukt og som har fungert bra er en fra Clinique og nå en fra Body Shop med alovera. Siden du har tørr hud vil jeg anta at den fra Clinique blir for sterk. Den fra BS er beregnet for sensitiv hud, men fungerer bra på min hud hittil. Shiseido har en serie som er god på sensitiv/ tørr hud. Du kan jo søke på det å se om det finnes peeling i den serien.

Jeg vil anbefale deg å se etter en peeling som er for sensitiv hud og med små korn og bruke den en gang i uka.

Skrevet

Jeg vil ambefale deg denne Bruker den ca fire dager i uken. Har brukt den i flere år. Er veldig fornøyd med den ettersom kornene er veldig små.

Skrevet

Takk for svar. Men hadde det vært bedre med enzympeeling i stedet for korn? Har hørt noe om at peeling med korn kan bli for irriterende for tørr hud.. noen som vet?

Skrevet

Jeg likte godt Shiseido som hadde litt korn, men det var ikke for mye. Ellers så må jeg tipse om natron+ ansiktsrens, det funker toppers. (Det var forresten et tips jeg kom over her på forumet for en stund siden.)

Skrevet (endret)

Dermalogica har en enzympeeling som er så mild at du kan bruke den veldig ofte. Du finner den på strawberrynet.

En leirmaske virker godt mot svarte prikker, men gjør ansiktet veldig tørt av det. Da er det smart å bruke en fuktighetsmaske etterpå :)

Endret av Nemesis
Skrevet

Clarins har en mild one-step rens og peeling i ett som er ment å kunne brukes daglig. Jeg bruker den i dusjen hver morgen og er veldig fornøyd med den. Virker mild, skummer godt, er i kremform som gjør huden myk etterpå samtidig som den skrubber. Og så er den tilsatt appelsinekstrakt som visstnok skal være topp :ler: Jeg synes også den lukter godt og friskt, ganske svakt av appelsin, og ikke den vanlige "Clarinslukten" som jeg ikke er noe glad i. Vil tro den passer for sensibel hud.

Skrevet

Takk for tips.. skal vurdere det hvis jeg får mer penger. ;)

Er det noen som har prøvd denne? Tenkte å bruke den bare rundt nesen, der porene er tettet. Men tenkte nå å først høre om noen har erfaring med den. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...