Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredag om to helger til så skal jeg kjøre til Torp fra sørlandet. Vanligvis vil dette ta ca. 3 1/2 t. Men i det siste så har jeg hørt om så mange stengte tunneler i Telemark/Vestfold, og dermed lurer jeg på om jeg må beregne mye ekstra tid? Skal rekke et fly, og har dermed tidspress på meg..

Noen som forresten vet om det ellers er mye veiarbeid på denne strekninga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tunnelene det har vært flest oppslag om ligger på nye E18, og den har foreløpig ikke kommet lenger enn til Horten-/Tønsberg-området (fra Oslo/Drammen). Vegvesenet sjekker også andre tunneler rundt omkring i landet, men så vidt jeg har skjønt har de ikke villet frigi listen over hvilke det er snakk om. Dermed kan det være litt vanskelig å si hvilke som til en hver tid vil være stengt. Men med mindre du kjører midt i rushet, bør det ikke ta all verdens tid dersom du skulle komme ut for en omkjøring. Tipper det holder med 20-30 min ekstra bare for å være på den sikre siden. (Og hvis jeg ikke husker helt feil, er det desidert flest tunneler fra Sandefjord og mot Oslo, heller enn mot Sørlandet?)

Skrevet

De tunnelene som er stengt nå ligger jo etter Torp for din del, så da burde det ikke ha noe å si for hvor lang tid du kommer til å bruke :)

Skrevet

Hei,

Jeg pendler til Larvik hver uke - på et veiprosjekt faktisk.

Mellom kristiansand og Grimstad jobber de med å bygge om E18. Du kan kanskje risikrere litt stopp i Sørlandsparken (pga sprenging.) Vet ikke om de fremdeles kjører all trafikk gjennom Sørlandsparken - det kan hende, da må du legge inn 5 min ekstra. Ellers går veibygginga stort sett utenfor E18 resten av strekket til Grimstad. (Forresten de har begynt med litt sprenging ved Nørholm i Grimstad, men tror ikke det er stor aktivitet her.)

På Grimstadporten holder de på med vedlikeholdsarbeid i dag, men jeg tror dette er kortvarig. det stod ingenting om dette på vegvesen.no, så den er nok over i løpet av noen få dager.

På Sørlandsporten holdt de på med det samme vedlikeholdsarbeidet før helga, men da jeg kjørte oppover til Larvik i går så ble jeg ikke stoppa - så de var nok ferdige.

Da er det "beine vegen" til du er i Larvik hvor jeg jobber. Her kan veien bli stoppa maks 10 min av gangen i forbindelse med sprenging, men det er ikke mange gangene i løpet av uka. Vanligvis sprenger vi kl 14.00, så det kan være lurt å ikke være litt nord for Larvik akkurat da...

Fra kontoret hvor jeg sitter og til Torp bruker du 25 minutter. Der er det klar bane!

Konklusjonen er altså - mulig omkjøring i Sørlandsparken, og muligheter for sprenging i Grimstad og Larvik.

Jeg kjører fra Homborsund (Grimstad) til Larvik på ca 2 timer og 15 min. så da kan du legge til / trekke fra på den tida.

God tur! :)

Skrevet

Tusen takk for svar!!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...