Gå til innhold

Når bør jeg kjøpe brudekjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Sitter her og lurer på når jeg bør kjøpe brudekjole... Jeg skal gifte meg i oktober, og jeg tenkte kanskje å kjøpe i september. Er det alt for sent? Det er mange praktiske grunner til det, nemlig... For har noen kilo etter ett svangerskap jeg har planer om å kvitte meg med :wink:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal kjøpe bør du gjøre det nå, det kan være snaut med et par måneder, særlig hvis den kommer fra utlandet. De seriøse salongen vil ta høyde for et kilo fra eller til her og der, og det er vanlig med sømtilpassing når kjolen kommer.

Begynn å kikke nå, og snakk med salongen, så vil du få rettledning som ikke vil villede deg i hvert fall.

Snakket med en venninne som jobber i en brudesalong, og hun var fortvilet for de som kom nå og skulle ha kjole i april , mai.

Skrevet

Jeg har bestilt kjole allerede, og skal gifte meg neste vår (måte bestille nå fordi modellen kanskje ville gå ut).

Tilpassing av kjolen er med i prisen, og det skal jeg komme tilbake å få gjort når det nærmer seg. Det er helt vanlig så hun jeg kjøpte kjole av.

Så bare betill kjole nå, så er du sikker på at du får kjole (3 måneders berstillingstid ofte), også får du den tilpasset rett før dagen.

Lykke til!

Skrevet

Skal du være sikker på å ha kjolen i tide til bryllupet må du bestille den 3 mnd. før fikk jeg vite, så du bør vel kanskje gjøre det før september ihvertfall. Ikke noe morsomt å løpe febrils rundt for å lete etter kjole uka før bryllupet fordi din ikke rakk frem i tide...

Skrevet

Jeg var heldigvis tidlig ute, når det gjaldt valg av kjole. Fant kjolen raskt, men det tok 20 uker å få den i riktig størrelse til brudesalongen.

Så hvis jeg var deg så ville jeg starte "brudekjolejakten" nå.

Lykke til :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ops...... :o :-? :roll: Takk for nyttig råd jenter! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...