Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har et lite dumt spøsmål... men jeg lurer på om panert rødspette (fra Lerøy) er sunt? Jeg pleier å spise laks, men ble lei og hadde lyst å prøve noe annet. Er det like sunt, eller blir det mindre sunt på grunn av paneringen (som er av hvetemel). Den inneholder ihverfall lite kalorier, kun 130 kalorier. Kan det stemme?

Skrevet

Paneringen trekker til seg stekefettet som en svamp har jeg hørt? Er vel derfor det ikke er sunt?

Skrevet

Enkelte former for panert fisk, dvs selve paneringen, inneholder også transfett/herdet fett - les på pakken.

Gjest _Leela_
Skrevet

Panering er vel kanskje ikke det sunneste, men et tips er jo å steke den i stekeovnen, da slipper å bruke stekeolje/smør som den suger til seg. Hva som finnes i paneringen fra produsenten sin side må du nesten sjekke på pakken.

Skrevet

Enig med piaf her. I følge denne oversikten fra KK inneholder frossen ferdigmat, og da særlig panerte produkter mye transfett, og er dermed veldig usunt.

Skrevet

Og jeg som trodde det var sunt... har spist det flere ganger denne uken :forvirret:

Skrevet

Hehe, det er da vel ikke så farlig. Jeg garanterer at du ikke kommer til å dø av det i hvertfall! :)

Skrevet

Nei da :) Men jeg var stolt av at jeg hadde spist fisk. Liker egentlig ikke laks, men spiser det bare fordi det er sunt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...