Nancy Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Hei! Har et lite dumt spøsmål... men jeg lurer på om panert rødspette (fra Lerøy) er sunt? Jeg pleier å spise laks, men ble lei og hadde lyst å prøve noe annet. Er det like sunt, eller blir det mindre sunt på grunn av paneringen (som er av hvetemel). Den inneholder ihverfall lite kalorier, kun 130 kalorier. Kan det stemme?
Belissima Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Paneringen trekker til seg stekefettet som en svamp har jeg hørt? Er vel derfor det ikke er sunt?
Gjest piaf Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 Enkelte former for panert fisk, dvs selve paneringen, inneholder også transfett/herdet fett - les på pakken.
Gjest _Leela_ Skrevet 23. april 2007 #4 Skrevet 23. april 2007 Panering er vel kanskje ikke det sunneste, men et tips er jo å steke den i stekeovnen, da slipper å bruke stekeolje/smør som den suger til seg. Hva som finnes i paneringen fra produsenten sin side må du nesten sjekke på pakken.
Gjest bada Skrevet 23. april 2007 #5 Skrevet 23. april 2007 Enig med piaf her. I følge denne oversikten fra KK inneholder frossen ferdigmat, og da særlig panerte produkter mye transfett, og er dermed veldig usunt.
Nancy Skrevet 23. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 23. april 2007 Og jeg som trodde det var sunt... har spist det flere ganger denne uken
Gjest bada Skrevet 23. april 2007 #7 Skrevet 23. april 2007 Hehe, det er da vel ikke så farlig. Jeg garanterer at du ikke kommer til å dø av det i hvertfall!
Nancy Skrevet 23. april 2007 Forfatter #8 Skrevet 23. april 2007 Nei da Men jeg var stolt av at jeg hadde spist fisk. Liker egentlig ikke laks, men spiser det bare fordi det er sunt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå