Gå til innhold

Min mann pedofil?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Grøss og gru

Jeg selv har ALDRI låst døren en eneste gang disse 6,5 årene jeg har hatt barn.Jeg har aldri tenkt på det engang.Selvsagt hvis vi har besøk eller er på besøk og ungen har diare eller et annet problem.

Jeg grøsser av tanken hvis min mann hadde gjort det.Jeg skjønner ikke at man må ha kvalitetstid på badet mens man tørker/vasker ungene.Kvalitetstid er jo noe man har i parken en solskinnsdag,eller på kino.Jeg har til gode selv å ha kvalitetstid med barna på badet jeg.

Min mann har badet 3 ganger i løpet av disse årene sammen med ungene.Ikke fordi han er redd for noe men det har liksom bare vært sånn.Det har alltid vært jg som har badet med dem eller de har badet alene mens jeg har ventet.

Jeg hadde en galen venninne engang som lurte på hvordan jeg tillot at min man skiftet bleie på mitt nyfødte barn.Jeg raste av sinne mot henne.

Nei,poenget mitt er at jeg hadde reagert STERKT på det samme som du gjør men jeg reagerer at du reagerer på kosing med ungene.Min har ungene på fanget og koser med dem men jeg har aldri hatt de tankene du har ang. det.Det er vel kansje noen vibber i luften hjemme hos deg .Og de signalene MÅ du ta på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man kan ikke nekte for at dere blir svært lett hysteriske ihvertfall....

Det er for eksempel ikkeno galt at en far bader naken alene med sin 6 år gamle datter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WACO

Poenget er ikke at pappa ikke skal få bade med ungen.Poenget er:Hvorfor LÅSE døra????Hva er vitsen med disse hemmelighets-greiene?

Det er naturlig å reagere når alt skal være hemmelig, og låsing med dørene er jo fordi man ikke vil andre skal komme inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linda K

Hei

Jeg sitter her med hjerte i halsen etter og ha lest innlegget ditt.

Det er ikke normal adferd av en far og låse seg inn på badet med barna for og ha "kvalitets tid med dem"

Jeg hadde smelt inn døren hadde jeg fått sånne mistanker til mannen min.

Vi har to nydelige gutter og hadde jeg fått mistanken om noe slik vet jeg ikke en gang om jeg hadde klart og bo sammen med mannen min. Hvordan kan mann ligge ved siden av mannen sin og lure på om han ødelegger barna for all fremtid når jeg står på utsiden av bade døra og lusker.....

Nei vær så snill og få oppklart dette.. Snakk med han.. få en reaksjon hva som helst ut av ham.

Ønsker deg alt godt.

Store klemmer fra Linda]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ulike små kameraer som er "kamuflert" som noe annet enn det de er, f.eks. klokke, bamse o.l.

Jeg er ganske sikker på at dette er å få kjøpt via internett, prøv noen amerikanske home-securety sider, der finner du alt mulig.

Hvis du skal bestille, gjør det fra en venninnes hus slik at det ikke finnes et fnugg av spor hjemme hos dere (bilr vel litt vanskelig å forklare pakken fra USA...)og bruk en annens kredittkort slik at det ikke dukker opp på en oversikt som han har tilgang til. Du kan jo betale på forskudd til den du låner korte av.

Håper du tar feil forresten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å snakke med barna om det... Kan være farlig pg gjøre vondt verre for barna.

Små barn tror mamman vet alt, at de trenger ikke fortelle. Når mamman da ikke gjør noe, men "lar" det fortsette blir de ofte sintere på mamman enn på den personen som utfører gjerningen.

Pappan (hvis dine mistanker er rette) bruker nok ord for at datteren på 4 ike skal si noe. Dette er en hemmelighet og hvis du sier det...

SE etter tegn på dine barn! Fysiske og psykiske. Hør på alt det din datter ¨på 4 sier, der kan komme små hint om at der foregår noe... Små barn som blir utsatt for s.o. snakker ofte om fugler, edderkopper, slanger - masse ting som kan være tegn på... Men de vil sjeldent si noe direkte pga lojalitet til personen, de er jo likevel glad i pappan sin.

Ikke spør direkte, ikke snakk om det på en oppfordrende måte. Kan gjøre vondt verre.

Om du konfronterer din mann med det... Han kommer neppe til å innrømme det. Vil gjøre mer for å skjule og kanskje skremme barna enda mer for at de skal "holde munn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt skremt av at folk oppfordrer til bruk av skjulte kamera osv.

Er det et slikt samfunn vi vil ha?

Mistanke om seksuelle overgrep er alvorlig, men la profesjonelle ta hånd om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg hadde blitt veldig skremt om jeg var i din situasjon...Men det kan jo hende at han virkelig føler dette som kvalitetstid, og ikke gjør noe i det hele tatt...Men dette tror jeg du bør følge opp, for dine barns sikkerhet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyld meg men dette blir rett og slett for dumt!

For å være helt ærlig så tror jeg ikke noe på dette.

Vanlige oppegående mennesker vet at dette ikke er normalt.

Jeg for min del hadde blitt hysterisk om mannen min hadde låst døra etter seg når han skulle stelle ungene!

Nei, dette er for sykt!

Og hvorfor svarer ikke denne gjesten Marthe på komentarene hun har fått!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyld meg men dette blir rett og slett for dumt!

For å være helt ærlig så tror jeg ikke noe på dette.

Dårlig gjort overfor Marthe da...Tror du virkelig noen er så syk i hodet at de skrivet et slikt innlegg kun for å provosere?? Tror ikke det!! Må være helt jævlig for henne å gå rundt med denne mistanken til sin MANN!!! Hvis hun tar feil, så sårer hun mannen sin noe grusomt, men hvis hun har rett såfår hun sikkert veldig dårlig samvittighet for at hun ikke hadde oppdaget noe før...Det er lett for oss utenforstående å sitte å gi masse tips og råd, men klarer vi å sette oss inn i hennes situasjon, og føle hvordan hun har det uten å ha opplevd det selv....?

Vær nå greie med jenta da!! Ikke kom med anklager om at hun bare tuller..Kan hende hun har lest gjennom svarene, for alt vi vet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg litt enig med Amica.

Prøv å skaffe deg ett kamera som er skjult som noe annet.. Mang en person er tatt av slike

Jeg syntes utrolig synd på deg, det må være grusomt å leve med disse mistankene.. Når det omhandler din mann og dine barn.

Jeg syntes IKKE det er rett å angripe henne, som noen av dere har gjort her.

Jeg har vanskelig for å tro at hun finner det opp for å se hvordan vi reagerer...... :fy:

Ta barna med til legen så h*n evt kan se etter tegn..

Å for ALL del, ikke la han låse seg inn på badet med barna...

Jeg håper for ALL DEL at dine mistanker er grunnløse, og at mannen din bare vil ha litt "konefri" sammen med barna deres...

Lykke til og en stor klem til deg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gabriel

Det har aldri falt meg inn å låse døra når jeg bader sammen

med barna min. Jeg har låst døra noen få ganger i forbindelse

med kveldsstellet for å holde barna på badet når de forsøker

å løpe rundt omkring. Men jeg har aldri hatt behov for å forsøke

å stenge dama mi ute.

En fremmed tanke å stenge døra... men hvis jeg forsøker å

forstille med ("uskyldige") årsaker: Hvis jeg følte at dama

hele tiden blandet seg opp i alt og aldri lot meg få ha barna i fred.

Eller hvis jeg hadde en konflikt situasjon med dama og ønsket å

markere at hun var uønsket eller for å gjøre henne usikker.

Men som sakt har ikke jeg et slikt forhold til dama mi...

Ut fra det jeg skriver over så blir det nærmest slik at låsing

er mer alvorlig hvis forholdet mellom foreldrene ellers er veldig godt.

Derimot hvis det er en konflikt situasjon og faren ofte beskylder moren

for å blande seg så er det mer sannsynlig at det er "uskyldig".

Jeg synes det å forsøke seg med hemmelig kamera er galt.

Det viktigste er barnas beste og en slik mistanke må man

gjøre noe med. Jeg synes ikke at man skal snakke med barna

om det. Hvis barna begynner å bli mistenksome eller å få fantasier

om en uskyldig far, så kan helt klart forholdet til faren bli

alvorlig skadet. Jeg tror det beste er å snakke med faren direkte om

det og si at en føler det svært ubehagelig at han låser døra. Men jeg vil

også be om unnskyldning hvis han følte han ble ofte forstyrret med

barna og love å la han får være litt mere i fred med barna. Jeg ville

sakt at låst dør gir assosiasjoner til pedofili og at man ikke hadde

lyst til å ha slike tanker om mannen sin. Og at den eneste måten

man kunne bli kvitt det var ved å ikke låse døra.

For å vurdere sjansen for at faren er pedofil tror jeg man må vurdere

forholdet i sin helhet og morens holdning til faren. Det er mange

mennesker som når de kommer i konflikt situasjon med et annet

menneske, begynner å tolke alle små opplevelser på en nagativ måte.

Små handlinger som man tidligere ikke la noe i.

Jeg vil absolutt anbefale å snakke med fagpersonell. Jeg har inntrykk

av at barnevernet er litt overivrig så de hadde jeg ikke turt å snakke med

men kanskje en lege eller helsesøster e.l.

Hvis dama mi hadde beskyldt meg for å være pedofil så hadde

jeg muligens synses det var bra at hun var opptatt av barnas ve og

vel. Men jeg tror det er en påstand som jeg ikke ville kunne leve

med så jeg tror det ville være uaktuelt for meg å fortsette

forholdet etter en slik beskyldning.

Gabriel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Modent svart av Gabriel, er veldig enig.

Og bare for å ha det på det rene: Jeg gav et tips som var ment som et bidrag HVIS man ville forsøke seg på en eller annen form for overvåkning.

Det var ikke et innlegg i selve debatten. Der er jeg mer på linje med f.eks. Gabriel.

Lykke til uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En låst dør er vel ikke grunn nok til å mistenke overgrep?

Men hele innlegget - hvis det er alvorlig ment - viser mistillit i et forhold, og da bør man sette seg ned å se hva denne mistilliten bunner i. Er du lite komfertabel med en låst dør hvor du er utenfor og mann+barn innenfor, så må du ta opp det - som et problem for deg. Klarer du det ikke selv, så søk hjelp hos familieveiledere ol.

Er det andre tegn sp, gjør at du er mistenksom, kan du ta det opp med helsesøster. Deler helsesøster, eller andre offentlige fagpersoner, mistanken, har de plikt til å melde om dette videre - av hensyn til barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Det første som slo meg var at han sannsynligvis ønsker alene-tid med barna uten mammas overvåkende blikk hengende over seg.

Om du virkelig mistenker overgrep bør du ha et bedre grunnlag enn dette. På meg virker det utrolig søkt, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minnie Emmerdale

Ett slikt minikamera kan være en god idè, men sørg for å kjøpe det uten å etterlate spor på kontoutskrifter etc. Og dessuten, hvis han er en overgriper og du får dette på kamera har svinet ingenting å stille opp med ovenfor Retten.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Personlig så fatter jeg ikke at du gidder så mye som å dele frokostblanding med ham hvis du mistenker ham for å være pedofil.

På en annen side; bør han kanskje kvitte seg av med deg når du mistenker ham for å være pedofil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...