Gå til innhold

sjarm og utseende

Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s

i tråden "menn på byen" (el noe i den duren) hevdes det stadig at kjekassene slipper unna med ekkel oppførsel, mens menn med mer normal til mindre pent - utseende blir alt fra latterliggjort, til slått ned.

For å nyansere bildet litt: Jeg og mange med meg vet at de mest sjarmerende og spennende mennene, som har mest å fare med på mange områder, ikke nødvendigvis er de objektivt sett, peneste/vakreste.

Mener ikke å si at det er noen genetisk sammenheng her, (jeg har møtt mange pene OG sjarmerende menn, jeg).

Et annet trekk jeg ser hos meg og mange av mine medsøstre er at "kjekkasser og fløtepuser" som sjekker på en lite smart måte, virker utrolig mye mer irriterende enn mer "håpløse typer". Sistnevnte kan man få litt medlidenhet med, og jeg får i allefall ikke lyst til å slå en klossete fyr som prøver å sjekke meg opp på en hjelpeløst dum måte.

Og uansett hvor irriterende det er med alle disse håpløse sjekkerne, er det ingen som ikke blir litt smigret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda.. jeg kan bli smigret!

Ikke av klåing og at de HENGER over meg, men hvis de følger med meg litt på avstand, så sier jeg aldri nei til en aldri så liten "flørt" der og da.

Og for å ta dette med utseende og sjarm..

Jeg har ALDRI falt for disse "pene" guttene. De som har rene linjer og samtidig er veltrente og kledd i siste mote. Kan ikke fordra sosse-gutter og fløtepuser.

Det som sjarmerer meg er levende øyne og et ærlig smil.

Det skal liksom blinke litt i øynene, litt skøyeraktig.

Har alltid falt for sånne rampegutter :blunke: .

Jeg blir sjarmert og smigret stadig vekk jeg.. men aldri av gutter med et "perfekt" utseende. Skal ikke si at utseendet ikke betyr noe, for det hadde vært en løgn. Men billedskjønne skal de IKKE være.. synes jeg da.

Dessuten er det viktig at de får meg til å le.. (det er ikke vanskelig det altså). Og det er lett å se når noen skaper seg skikkelig! Det skal være EKTE!

Disse "håpløse" er på ingen måte mer håpløse enn kjekkasene.

Synes ikke synd på dem jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo - oppmerksomhet er kjempehyggelig.

Det mener jeg så absolutt - få kvinner/jenter er ærlige, samtidig som de sier noe annet...

Men, det blir så veldig ubehagelig når de ikke gjør det på en proff måte.

Og - sier jeg nei, så mener jeg faktisk nei. Det må folk forstå.

Men oppmerksomhet i seg selv, samt oppmerksomhet med stil, setter jeg pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn i utgangspunktet liker jeg egentlig ikke slike typiske flørtepuser, sånne glatte fyrer, med sleske smil... :P ... som automatisk går utifra at vi skal falle for dem, men de er vel bare godt vant? Er vel mange som har falt for dem før.

(Men, det fins jo alltid unntak. Har møtt mange kjekke, OG sjarmerende menn jeg og)

Vet ikke helt jeg, om de slipper lettere unna liksom. Kommer helt ann på situasjonen det, men jeg kan nok lettere bli irritert på disse glatte fyrene. Har opplevd ved flere anledninger at de takler dårlig å bli avvist. Og noen har endt opp med å sitte å rakke ned på meg, slenge kjipe bemerkninger etter meg, ol... resten av kvelden. Ikke mye koselig.

Eeehh... blir ikke akkurat mer velvillig av det! :-?

Men da nøler jeg ikke med å slenge ting tilbake, det er sikkert og visst. Jeg er stort sett en fredelig person, men finner meg ikke i å bli behandlet på den måten.

Jeg blir lettere sjarmert over gutter som ikke er sånne typiske billedskjønne, men klart utseendet har jo sitt å si det og, men mer viktig er det at han har skikkelig glimt i øyet, får meg til å le, det er viktig... da blir jeg med ett mer interessert, og nysgjerrig. Og ikke sånn "rett på sak" fyr", men heller litt leken, og skøyeraktig :blunke:

Og ja, jeg blir ofte smigret jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge han har glimt i øyet og selvironi, så kan jeg bli sjarmert uavhengig om utseende.

Jeg synest riktignok det er en del "wannebee" ute og går, og de kan virke arrogante. Men det sier min bror og`om de "fine damene på byn".

Men nå er det jo ikke bare menn som sier mye dumt på byn. Jeg har nok sikkert sagt mang en dum kommentar :kgblunk: med litt for mye alkohol. Å gå ut på det "værste sjekkestedet" og tro en skal ha en "dyp og intelligent "samtale det blir nesten som å tro på nissen.

Var på byn en tur nå i helgen og snakket litt med en på et utested. Det var jo ikke måte på "hvor vakker jeg var da"..he,he... Når jeg sa at jeg hadde samboer, så såg han på meg med store øyne. Det var nå virkelig heelt forferdelig. :roll: Det er klart det er kjekt å få kompliment av andre enn samboeren. Har liksom ikke helt "mistet" taket enda da... :blunke: Men selfølgelig, idet jeg gikk ut av døren ( eller på toalettet for den del) så er jo han på neste jente og flørter og sjarmerer. Men jeg fikk meg en god latter jeg. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

jeg har sikkert vært 1000vis av ganger ute på by'n - men har aldri opplevd å bli sjekket opp... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke særlig begeistra for den kjekke karen som står midt på dansegulvet og viser seg frem, har utseende helt med seg og behøver skjelden å si mye for å sjekke opp jentene, de går rett på fordi han er så kjekk.

De virkelige goguttene sitter langs veggen og gjør ikke så mye ut av seg, og kommer du i prat med dem, så oppdager man at det er utrolig mange sjarmerende og koselige gutter der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De virkelige goguttene sitter langs veggen og gjør ikke så mye ut av seg' date=' og kommer du i prat med dem, så oppdager man at det er utrolig mange sjarmerende og koselige gutter der ute.[/quote']

Skulle gjerne sett at det var flere som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste metoden, skal visst være å stå helt rolig på en plass i baren, være litt "mystisk", å vise litt lunken interesse for jentene... da skal man visst etterhvert bli en slags magnet... :P

...men...det forutsetter kanskje at man har et bra utseende da... *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg blir kjempeglad når menn gir meg komplimenter jeg! Jeg opplever aldri plageånder som jeg må banke opp heller. (nei, jeg er ikke stygg). Kanskje det er lurt å ikke ta seg selv så veldig høytidlig når man ferdes på byen en sen og fuktig kveld? Man kan bli sint og fornærmet, eller man kan bli smigret og le det hele bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll:

Jeg er ikke bestandig i humør til å være elskverdig, jeg.

Pleier ikke ta meg selv så veldig høytidelig, men jeg forventer at menn (som kvinner) oppfører seg ordentlig, og ikke som neandertalere.

Jeg blir heller ikke smigret av slik oppførsel, bare oppgitt.

Og å be meg "le det bort" - som en passiv, "korrekt søt" jentunge - det er uaktuelt.

Driter du deg ut, får du tåle å høre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Det beste sjekketrikset er å få en til å le...

:lol:

Har aldri vært fokusert på utseende til menn, selv om jeg er betatt av Viggo Mortensen da. (Er veldig opptatt av mitt eget utseende, hehe)

Men de som kan få meg til å le og i tillegg er sjarmerende, da er jeg solgt.

:sjarmor:

Lisa-Beth

:kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er kjemien som bestemmer! Jeg elsker det når menn får meg til å le og enda mere hvis jeg får dem til å le også. Men det må også være mulig å være seriøs når det trengs.

De siste par årene har jeg ikke brydd meg om utseende, ofte bestemmer jeg om en gutt ser bra ut eller ikke når jeg har funnet ut hvordan jeg liker personligheten hans. En som i ved første øyekast ikke ser så veldig fin ut blir plutselig kjekk hvis jeg liker ham som person. Jeg synes at det å dømme etter utseende er litt fjortis aktig.

God humor og glimt i øyet er utrolig sexy :sjarmor:

Jeg blir alltid like sjokka når noen sier jeg er pen (utenom familien og nære venner). Jeg var 16 første gangen en gutt kalte meg pen... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri banka en som hadde sjekka meg opp.... :ler:

Neida, men jeg er også slik at jeg ikke faller for såkalte "fløtepuser"--- Jeg kan si at jeg syntes veldig pene menn er akkurat det, pene, men jeg faller ikke for de.

Menn som bruker mer tid på badet enn meg selv og som VET de er pene er den største turn-off'en som finst.

De kommer til deg med den største selvsikkerhet og "se på meg" mine og tror de får seg napp..

Å det gjør de sikkert også, mange ganger, men ikke hos meg.

Jeg har datet ett par av disse, men jeg har ikke noe til felles med de.. De tenner meg ikke.

Om en person skal få napp hos meg må han vise seg oppriktig og få meg til å le... Glimt i øyet.

En person kan være vakker selv om han ikke er billedskjønn.

Om han tenner deg, interesserer deg, betar deg så blir han vel automatisk vakker i dine øyne selv om kanskje andre ikke deler den oppfatningen??

Slik er det hvertfall for meg. Jeg er sammen med en utrolig flott mann, men han er ikke noen Brad Pitt.

Han har draget på damer, men vet det ikke selv. ( å nå har han bare øyne for meg da... :hoho: )

Han får meg til å le og jeg kan ha en intelligent samtale med han hvor han holder tråden... :ler:

Dette er det som er viktig for meg, ikke om han er den peneste i rommet, å gjør mest ut av seg. det er greit med utadventhet, det liker jeg hos både menn og kvinner med ikke å stå på bordet for at alle skal legge merke til en. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff. Det er ikke lett å bli kloke på dere.

Men jeg prøver. Jeg beholder en viss mandighet som visstnok er grei å ha. Passer på at den er akkurat sånn passe og ikke for mye for ingen vil vel ha en machomann?

Ok. Så tilsper jeg en anelse kvinnelighet for å kunne være en mann av det nye århundre med litt muskler men også mye forståelse og innlevelsesevne..

Deretter er det selvfølgelig viktig at jeg ikke glemmer humor. Herregud, hva skulle vi menn gjort uten humor? Men det hjelper liksom ikke å lære seg Seinfeld utenat. Eller lese "Le og hør?"

Nei. Det blir til at jeg tar med meg de kameratene jeg vil være sammen med og drar til et sted hvor jeg både kan være litt gal på dansegulvet og sitte i kroken på samme kveld. Sjekke er jeg dårlig på. Tror jeg i løpet av de 10-15 årene jeg har hatt lov til å entre et utested, har prøvd å sjekke en dame maksimum en gang i året i snitt. Jeg er derimot veldig glad for at jenter selv kan også komme bort hvis de har lyst.

Et tankekors er at av de forholdene jeg har hatt, så har ingen startet i Oslo 1.. dvs på et utested.

Sjekking på super'n eller i heisen er jeg derimot en mester på!

Tror jeg da... Men som så mange andre så sliter vel jeg også med å finne en som ikke blir dumpet etter fem uker som lille pusegutt på Ungkaren, gjorde mot sin lille brunette. Dumpe og bli dumpet. Kulekjøring. Dumpe, dumpe, dumpe. Kanskje drømmedama er Kari Traa? Hun mestrer jo kulekjøring?

:ler:

• Psst! Hvorfor får jeg ikke de forbaskede smilefjesene til å funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Menn som bruker mer tid på badet enn meg selv og som VET de er pene er den største turn-off'en som finst.

Vel....jeg synes det er flott å beskue disse oppstasa folka (menn også!) ute på by'n. Man kan da vel pynte seg litt når man går ut, og ikke gå i de samme hverdagsantrekket man alltid bruker. DET er skikkelig "turn - off" for meg!

Virker nesten som om noen synes det er et stort ork å gå ut- så hvorfor da gjøre det?

"Motedesigneren"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda.. jeg kan bli smigret!

Ikke av klåing og at de HENGER over meg, men hvis de følger med meg litt på avstand, så sier jeg aldri nei til en aldri så liten "flørt" der og da.

Og for å ta dette med utseende og sjarm..

Jeg har ALDRI falt for disse "pene" guttene. De som har rene linjer og samtidig er veltrente og kledd i siste mote. Kan ikke fordra sosse-gutter og fløtepuser.

Det som sjarmerer meg er levende øyne og et ærlig smil.

Det skal liksom blinke litt i øynene, litt skøyeraktig.

Har alltid falt for sånne rampegutter :blunke: .

Jeg blir sjarmert og smigret stadig vekk jeg.. men aldri av gutter med et "perfekt" utseende. Skal ikke si at utseendet ikke betyr noe, for det hadde vært en løgn. Men billedskjønne skal de IKKE være.. synes jeg da.

Dessuten er det viktig at de får meg til å le.. (det er ikke vanskelig det altså). Og det er lett å se når noen skaper seg skikkelig! Det skal være EKTE!

Disse "håpløse" er på ingen måte mer håpløse enn kjekkasene.

Synes ikke synd på dem jeg da...

Jeg er sikker på at jeg har skrevet dette innlehhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med mange her jeg! En helt alminnelig mann kan bli veldig tiltrekkende etter at jeg har blitt kjent med ham. Når det gjelder min egen, så er ingen penere enn ham. For meg er Brad Pitt bare en skygge i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...