jeg og ;) Skrevet 22. april 2007 #1 Skrevet 22. april 2007 Kan noen hjelpe meg? for selvangivelse 2005 ble fødselspenger oppført med xxx beløp fra start dato 6 juni når snuppen ble født og frem til årsslutt. De 3 første ukene var imidlertid sykehusopphold og dette ble omgjort til sykepenger når jeg sa fra om dette i april 2006. på selvangivelsen for 2006 har jeg da fått oppført dette som nye sykepenger? enda jeg ikke fikk penger, det ble bare gjort "formelt" Kan jeg bare stryke dette beløpet siden jeg har rapportert det i 2005? det er jo dobbelt,er det ikke?
Gjest Elastica Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 Skjønte ikke helt spørsmålet; vet du om det er innberettet for mye fra NAV? I såfall ville jeg endret, men sendt med en forklaring og dokumentasjon. Det bør være mulig for deg å undersøke selv om det er innberettet for mye fra NAV ved å se på lønns- og trekkoppgaven du har fått av dem. Var sykelønnen høyere enn svangerskapspermisjonen i de tre ukene? Du har vel fått utbetalt penger fra NAV i 2006 også? Er det bare differansen mellom sykelønnen og svangerskapspermisjonen du har fått innberettet i 2006? Uansett er det ikke korrekt å betale skatt to ganger av samme beløp, så jeg ville råde deg til å sjekke om det er riktig innberettet eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå