Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne vite hvilken tørketrommel jeg skal kjøpe før jeg kommer i butikken, men har aldri brukt en, så aner ikke hva jeg skal se etter. Noen som kan anbefale meg en bra en? Eventuelt fortelle meg hva jeg bør tenke på når jeg skal kjøpe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Du må kjøpe en kondenstørketrommel. De uten kondens krever et rom med veldig god avlufting da maskinen slipper all dampen rett ut i rommet. Husk at selv om du har eget vaskerom og veldig bra utlufting slik at du kan kjøpe de rimeligere ikke-kondenstromlene så er det MYE damp vi snakker om - rommet blir som en badstu.

Det at det er en kondenstørketrommel betyr at den har et kjøleaggregat koblet til utløpsslangen slik at den kjøler ned dampen før den slippes ut. Dermed blir dampen til vann som samles opp i et kammer eller renner ut i avløpet.

Pass på at trommel på tørketrommelen har større kapasitet enn vaskemaskinen - det betyr at den kan tørke flere enn en maskin om gangen.

Jeg har selv en Elto som jeg er veldig fornøyd med og som er forholdsvis rimelig i innkjøp.

Skrevet
Du må kjøpe en kondenstørketrommel. De uten kondens krever et rom med veldig god avlufting da maskinen slipper all dampen rett ut i rommet. Husk at selv om du har eget vaskerom og veldig bra utlufting slik at du kan kjøpe de rimeligere ikke-kondenstromlene så er det MYE damp vi snakker om - rommet blir som en badstu.

Der jeg bodde før sto tørketrommelen inntil en yttervegg og var koblet til et rør som gikk ut gjennom veggen og slapp dampen ut av huset. Hvis du har mulighet for det er det det aller beste! Hvis ikke bør du som Blondie65 skriver kjøpe en kondenstrommel.

Skrevet (endret)

Vi kjøpte -> denne på Elkjøp tidligere i år, og er så langt veldig fornøyde med den. :)

Endret av Cupcake
Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Vi har denne fra AEG, og er virkelig fornøyd med den. Den er dessuten i energiklasse B. De fleste tørketromler er i energiklasse C.

Skrevet

Det er faktisk den fra AEG vi sitter og vurderer. :)

Gjest KATTAstrofe
Skrevet
Det er faktisk den fra AEG vi sitter og vurderer. :)

Løp og kjøp! :)

Skrevet

AEG er veien å gå. Whirlpool har også helt ok kvalitet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...