Gjest Hilde Skrevet 6. mars 2003 #21 Del Skrevet 6. mars 2003 Pia - når jeg leser innlegget ditt en gang til så ser jeg at du går i samme fellen som så mange andre som har uttalt seg i det siste - den dietten du viser til er Dr. Atkins dietten ... og absolutt ikke Dr. Lindbergs. Anita Apelthun Sæle gikk på Dr. Atkins diett - det er noe annet, ser du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergenspike Skrevet 6. mars 2003 #22 Del Skrevet 6. mars 2003 Jeg gikk ned 5 kg på 6 uker ved å spise mindre karbohydrater. Jeg spiser en skive istedet for to til frokost, men nå bruker jeg mye mer pålegg enn før. Pålegget er mye sunnere enn skiven og jeg blir like mett. Til lunsj spiser jeg to skiver med mye pålegg. Til middag spiser jeg kun litt potet, pasta eller ris og mye av det andre. Jeg spiser en porsjon istedet for to. Jeg har kuttet ut brus om kvelden og drikker vann i stedet. Om dagen drikker jeg sukkerfri saft. Sukker inneholder 100% karbohydrater! Men det er viktig å få i seg nok protein som f. eks. egg og kylling. Salat er jo også veldig sunt og dressing inneholder ikke så mange karbohydrater så det smaker jo godt. Det virker for meg og jeg trener ikke! Kanskje det virker for deg også. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kozesmurf Skrevet 6. mars 2003 #23 Del Skrevet 6. mars 2003 Nå har eg lest så mange innlegg her atte eg bare må inn å sei noge.. altså.. adle de diettane.. eg ler så eg grine av de. heilt sant. Sga ein slanka seg så e dår bare ein fasitt og det e at du må få i deg mindre drivstoff enn det du forbruker. Veldig logisk ikke sant ?? mange skriker av at "forbrenninga mi e så lav!" Jaja seie eg då.. då får du spisa deretter. slanka meg forøvrig sjøl itte dette prinsippet og kutta ut karbohydrater. dår e heilt sikkert ein eller aen raring så har fått denne måten å slanka seg på oppkalt etter seg eller noge men.. se koss det bryr meg Av "vitenskap" vett eg at kroppen forbrenne sukker først. og sukker e noge av det an forbrenne tregast. Gjer du ikje kroppen sukker så e det tut å kjør. "jamen kroppen MÅ ha sukker" seie du.. jeje.. det e ikje bare i bøgene at kjemien finnes.. kroppen har en funksjon for dette. menne.. dåkker får drokna dåkker i adle disse smarte løgnassane så faktisk klare å tjena seg søkkrige på å finna ein "oppskrift" og "dela" denne med folket for me mennesker.. me e egentligt ikje lagt for å tenka sjøl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 6. mars 2003 #24 Del Skrevet 6. mars 2003 Poenget er det, Kozesmurfen, at Fedon Lindbergs kosthold IKKE er noen slankekur - det er en måte å leve på. Og en veldig sunn måte å leve på, jeg har holdt på med dette i ca. 8 måneder og vet veldig godt hva jeg snakker om. Dr. Lindberg har jobbet i 12 år med insulinresistens og forsket på diabetes type 2. Lindberg bruker ikke kalorier som måleinstrument på matinntaket - men blant annet glykemisk indeks (GI). Han mener at vi spiser for mye sukker, poteter, mais, ris og hvete. Vi må spise mer frukt og grønnsaker og mosjonere mer ... egentlig er det så enkelt og greit, jeg forstår ikke all hetsen han får her i "pottit-landet"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2003 #25 Del Skrevet 6. mars 2003 Hilde!! Jeg skjønner ikke helt greia her...Libra kurs f.eks er jo veldig likt med Fedon på mange måter. Vi lærer mye om glykemisk indeks , det er nesten det eneste vi prater om, GI og insulinresistens, bla bla bla. Så jeg synes det er litt dumt at du "rakker ned" på Libra, går jo veldig mye ut på det samme, og jeg vil nesten si det er lettere å holde et kosthold som Libra anbefaler, skjønner ikke hvorfor det skal være så mye vanskligere enn Fedon, regner nesten med at du selv har gått på Libra kurs, siden du uttaler deg slik om dette- PS! Jeg tok feil da jeg sa dette med salami++++ er klar over det! Jeg tror Fedon Lindbergs kosthold er veldig bra for mange, med det er også Libra dermed basta!! Pia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2003 #26 Del Skrevet 6. mars 2003 Dr. Lindberg har jobbet i 12 år med insulinresistens og forsket på diabetes type 2. Lindberg bruker ikke kalorier som måleinstrument på matinntaket - men blant annet glykemisk indeks (GI). Han mener at vi spiser for mye sukker' date=' poteter, mais, ris og hvete. Vi må spise mer frukt og grønnsaker og mosjonere mer ... egentlig er det så enkelt og greit, jeg forstår ikke all hetsen han får her i "pottit-landet"...[/quote'] Lindberggutten har gitt deg Karbohydrat kuren på ny.. sukker, poteter, stivelse... der har du an.. alt det som normenn og fleste andre tar som normalt inneholder en mengde karbohydrater.. nå gidde eg ikje å repetere meg der ein te gang då menne.. uansett ka du spise så går det te bage te atte du sga isje fylla tanken mair enn du trenge. Og med sine 12 år forskning, som eg tok over natten, så har han og funnet ut at karbohydrater e ein sjikkeligte bitch mot de som slide med vekta. hesten får han nok hovedsaklig for sin feilaktige informasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2003 #27 Del Skrevet 6. mars 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kozesmurf Skrevet 6. mars 2003 #28 Del Skrevet 6. mars 2003 uppsan.. glemte å logge meg inn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 6. mars 2003 #29 Del Skrevet 6. mars 2003 Pia - da må Libra har endret seg kraftig siden jeg gikk der - men det er jo snart hundre år siden også. Da gikk det ut på omtrent det samme som Grethe Roede, ihvertfall .... Og du, Kozesmurfen - du trenger ikke logge deg inn - jeg kjenner bonde-lukta lang vei Je er en sånn en pen Stavanger-frue selv, ser du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 6. mars 2003 #30 Del Skrevet 6. mars 2003 beiben.. eg e faktisk ein ekta siddisgutt ;p bare bosatt meg på bryne.. o frihet o glede seie eg bare c",) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kozesmurf Skrevet 6. mars 2003 #31 Del Skrevet 6. mars 2003 æsj.. nå glemte eg det igjen.. unsjyld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 6. mars 2003 #32 Del Skrevet 6. mars 2003 Jaja ... du må ha bodd der en god stund siden du har lagt om dialekten din, Kozen ... jeg gjenkjente endel "jær-endinger". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kozesmurf Skrevet 6. mars 2003 #33 Del Skrevet 6. mars 2003 denne bjynte å bli någe personlig så eg lar dette vera det siste innlegget.. så e du mair nyskjerrige får du plaga meg någe sinnsykt på pm'en.. menne.. dår e lide jærdialekt i meg du.. eg bare bor der.. hehe einaste naboen eg kjenne e hushverten.. itte 6 år.. slå den du hehe ellers så foregår alt i stavanger c",) .. tror du meg ikje så får me ta an øve ein pina colada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Iset Skrevet 7. mars 2003 #34 Del Skrevet 7. mars 2003 jau, på Bryne lokte der gildt om våren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. mars 2003 #35 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg synes kanskje det er litt unødvendig å krangle om hvilken type diett som er bedre enn de andre. Folk har forskjellige erfaringer, og man må bare finne det som passer for seg. Dessuten er Fedon Lindberg, Grete Rohde og Libra enige om at det dreier seg om varige kostholdsendringer, ikke bare en slankekur. Følger man rådene til en av disse en periode, for deretter å fortsette å spise slik man gjorde da man la på seg, vil man jo garantert gå opp igjen i vekt. Prinsippet er at dersom inntaket av kalorier er høyere enn forbruket, så lagres resten i kroppen. Da er det to ting man kan gjøre; spise færre kalorier eller bevege seg mer. Det er hva man spiser hver dag man eventuelt legger på seg av, ikke den sjokoladen eller det kakestykket eller den hamburgeren man spiser av og til. Ingen kan leve uten utskeielser eller "sprekker" resten av livet, man må bare ikke la det skje hver dag. Lykke til alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 7. mars 2003 #36 Del Skrevet 7. mars 2003 Amen til siste gjest Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hvitveis Skrevet 7. mars 2003 #37 Del Skrevet 7. mars 2003 Vi er forskjellige, forskjellige mat fungerer forskjellig på oss. Det er nettopp en av fanesakene til de av oss som har funnet noe nytt hos Lindberg og som det ser ut til å være bra for VÅRE kropper: La oss få aksept for at vi er forskjelige. Da må ikke vi fedonister bli helt religiøse og si det BARE er det som bra nok. Det er bra nok for OSS som har prøvd det, vi føler oss bedre, lever sunnere, har et mer variert kosthold. Jeg storkoser meg med hans oppskrifter og ernæringsråd, men det betyr ikke at det passer for ALLE ANDRE. Please? Og kan noen oppklare for meg, er Lindberg doktor eller er han det ikke? I Norge er doktor en beskytta akademisk tittel på linje med lege (som ikke alle heller kan kalle seg). Jeg vet han er lege, men er han DOKTOR? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 7. mars 2003 #38 Del Skrevet 7. mars 2003 Jeg vet bare at han er spesialist indremedisin, DNLF med spesialkompetanse innen hormonsykdommer og overvekt. Han var ferdig utdannet i 1985. Går utifra at han ikke bruker "Doktor-tittelen" uten å ha rett til det - da er jeg temmelig sikker på at hans motstandere hadde gått ut med det for lenge siden. Selvsagt skal man ikke være fanatiske - men når man endelelig finner en måte å leve på som bare er fantastisk og man føler seg mer vel enn på mange, mange år - ja, da er det vanskelig å la være å fortelle andre om det. Helt siden jeg fikk min eldste sønn for snart 17 år siden, så har jeg hatt problemer med vekten. Har gått på utallige Libra- og Grete Roede-kurs - men de har kun hatt kortvarige virkninger på meg - de har ikke fokusert nok på at man faktisk må legge om hele kostholdet for å klare å holde vekten. Ikke minst er jeg sikker på at Fedon Lindberg`s kosthold gjorde det lettere for meg å kutte røyken for 5 mnd. siden - jeg spiste mye mer frukt og grønnsaker, noe som jeg vet hjalp meg i den verste tiden etter at jeg sluttet å røyke. Og det er klart - jeg har funnet min måte å leve på - folk poengterer at jeg ser mye friskere og flottere ut - de spør hvordan jeg har greid å både slutte å røyke OG samtidig gå ned nærmere 15 kg på 8 mnd. - DA roser jeg Fedon Lindberg - for ved å lese hans bøker og sette meg inn i hans anbefalte kosthold, så har jeg klart å utrette noe jeg bare har drømt om tidligere. Må presisere at jeg også trimmer veldig mye - spaserer minst en time pr. dag. For som jeg har sagt tidligere - dette er ingen lettkjøpt slanke-kur - det er en måte å leve på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oldfreak Skrevet 8. mars 2003 #39 Del Skrevet 8. mars 2003 hei jenter... Jeg gikk ned 10 kilo på 4 mnd...jeg gikk de første mnd..så fort jeg kunne i 20 - 30 min....begynte så å løpe lett i de neste mnd...spiste bare litt mindre porsjoner enn jeg pleide...var litt mer oppmerksom på hva jeg spiste...MEN har ikke gått noen kurer av noe slag. Etter denne smellvarme sommeren mistet jeg piffen litt...herregud så varmt!!! Nå når snøen slipper taket igjen skal jeg jogge lett igjen...skal ned 7 kilo til. Løper med den ene datteren min, kjæresten min trener oxo...og det hjelper at han motiverer meg.....Lykke til jenter....Tror ikke som sagt på slankekurer men sunn fornuft!! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonderwoman Skrevet 8. mars 2003 #40 Del Skrevet 8. mars 2003 Jeg har ett tips for å få vekk fett fra kroppen: TRENING. Jeg sverger til spinning. Deilig. Var 20 kg tyngre enn vanlig for et år siden da jeg fikk sønnen min . D var BEINTØFT å spinne til å begynne med, men GUD så deilig det er når du begynner å kjenne at kroppen din faktisk er laget for å være i aktivitet . Trener gjerne tre ganger i uka, og har aldri vært så slank eller følt meg så vel, i hele mitt liv. Spiser helt normalt. Opp av godstolen folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå