Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest om mange her inne som BARE bruker relativt dyre kvalitetsprodukter innen hudpleie og kosmetikk, det samme med klær og sko og sånt.

"Jeg bruker heller penger på ting med kvalitet, noe som virker, noe som varer."

Men hva når man skal tenke sånn om alt man kjøper... Det må da bli fryktelig dyrt etterhvert? Jeg mener, kvalitet koster. Sånn er det bare.

Hva slags produkter og ting prioriterer dere å bruke penger på, hva er viktig mht kvalitet?

For meg er det hudpleie, hårpleie, sminke, jeans og bh`er som koster mest. (Parfymerimerker for det meste, frisørprodukter, jeans fra JC el. Carlings (Lee til rundt åttehundre kr stk er favorittene) og bh`er fra Triump)

Nettopp fordi jeg vil ha kvalitet- det får meg til å se bedre ut, og føle meg bedre.

Unngår også billige acrylplagg, helt bevisst.

"Hovedskoene" jeg skal bruke en sesong koster gjerne også litt- vintersko, f.eks. De jeg brukte hele tiden i vinter var fra Euro Sko og kostet sjuhundre. Får meg ikke til å kjøpe sånt på ØkonomiSko.

Jeg merker jo at det koster litt å være bevisst på kvalitet. Det er ikke til å stikke under en stol- samtidig synes jeg at det er verdt det.

Hvilket forhold har dere til kvalitetsvarer i denne kategorien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg er det sko og yttertøy det som prioriteres. Det er ting som skal vare så det kjøper jeg gjerne dyrt. Derimot kjøper jeg dongeribukser, T-skjorter og topper billig (når jeg finner noe jeg liker). Akryl unngår jeg alltid - det lukter svette til og med før jeg får det på meg. Men man kan finne mye som er pent i ull og bomull til overkommelige priser.

Undertøy kjøpes "halvbillig". Jeg unngår H&M merkene ettersom de ikke passer for meg, men går heller ikke for plagg i 1000-kronersklassen.

Hudpleieprodukter kjøper jeg nokså dyrt (det eneste jeg har funnet hittil som huden min liker er Clarins, Biotherm og Decléor så da holder jeg meg til det). Sminke kjøpes stort sett billig (brukes sjelden). Hårshampo og deodorant kjøpes på apoteket. Frisørshampoer får meg stort sett til å klø.... ;)

Skrevet

BHer må jeg kjøpe på undertøysforretning fordi jeg har en ukurant størrelse. Da koster det som oftest litt mer enn på H&M.

Hudpleieprodukter og make upen min prioriterer jeg helt klart, da jeg har en fet hudtype og problemer med acne og komedoner i tillegg til kronisk eksem. Da nytter det bare ikke med billige løsninger.

Jeans prioriteres også. Min favoritt er Lee.

Andre klær betaler jeg ikke like mye for. Jeg har nok en del klær av syntetiske materialer, selv om jeg foretrekker naturlige, men jeg føler at når jeg bruker såpass som jeg gjør på andre ting, så bør jeg være litt mer sparsommelig andre steder. Men finner jeg noe jeg virkelig faller for og det ikke er så verst på pris, så slår jeg til hvis jeg har anledning.

Regntøyet er det eneste dyre jeg har av klær utenom buksene. Det gav jeg 1000 kroner for, men jeg bor tross alt i Bergen og her trengs det regntøy.

Skrevet

Noe kjøper jeg dyrt som en god concealer og mascara, mye annet kan jeg kjøpe på bodyshop. Jeans kjøpte jeg bare dyrt før fordi det var de som passet meg, nå kjøper jeg gjerne bikbok bukser. Når det gjelder jeans så bryr jeg meg ikke om prisen egentlig så lenge det ikke er mye over 1000-lappen. Topper/gensere og undertøy bruker jeg lite penger på ettersom de meste blir kjøpt på hm, vero moda og bikbok (det som er fra bikbok ser ikke fjortiss ut) Vintersko kan jg bruke mye på så dem blir ordentlig.

Skrevet

Kosmetikk:

Jeg kjøper for det meste kvalitetsprodukter, fordi det er de jeg ender opp med å bruke, har kjøp masse billig også, men det blir bare liggene..

Klær:

Undertøy blir kjøpt på hm, rett og slett fordi det er de jeg liker best.

Når det gjelder klær bruker jeg å kjøpe det jeg har lyst på, men det blir mye billige klær. Jeans-favoritten er Fornaria . Når det gjelder sko, ser jeg først på komfort og utseende, så kjøper jeg de jeg liker best.

Uteklær legger jeg endel penger i, da jeg jobber i barnehage.

Gjest Frysepulver
Skrevet

Kosmetikk kjøper jeg stort sett i parfymeri, bortsett fra svamper som jeg kjøper på H&M.

Klær handler jeg "overalt", jeg har mye fra kjedebutikkene, men også f.eks. gummistøvler til nesten 1000 kroner, et designerskjørt osv. Elsker klær, har mye klær og følgelig blir det gjerne billig og mye isteden ;) Liker heldigvis godt billige bik Bok-jenas, så bruker ikke så mye penger på dette, selv om jeg har to breddfulle trådkurver med jenas da... Undertøy kjøpes på Lindex ofte

Er veskejente, har godt over 70 vesker, men ingen designervesker. Den store drømmen er en klassisk Chanel, så neste gang jeg får en uforutsett sum penger inn på kontoen skal jeg kjøpe meg en

Sko har jeg også mye av, men ga bort en blå Ikeapose full da jeg flyttet. Skoene varierer i pris, har ting som er dyrt, men er flink til å handle på salg.

Skrevet

Jeg prøver å kjøpe kvalitet, men ikke nødvendigvis dyrt. Hudpleieprodukter kjøper jeg relativt billig - fordi jeg har funnet rimelige produkter som passer huden min bdre enn dyre (har ikke prøvd MD osv.., men parfymerimerker). Sminke - moderat, bruker lite og ikke daglig.

Klær kan jeg kjøpe både dyrt og billig - f eks bukser kjøper jeg når jeg finner noen jeg liker og som passer, uavhengig av pris (gjerne litt dyrt). Topper (singleter osv) kjøper jeg gjerne ganske billig, synes ikke det er særlig kvalitetsforskjell på dyrere/rimeligere her. Plagg som synes og som har litt mer personlighet kan jeg godt kjøpe litt dyrt når jeg har penger - heller færre, finere, enn mye skit jeg ikke bruker. Finner jeg en fin jakke når jeg trenger det, kan jeg bruke et par tusen - men i praksis har jeg flere jakker og kåper kjøpt på salg og Fretex (blant annet en utrolig fin saueskinnskåpe) enn til noen tusen... Dessuten finnes det kvalitetsting i rimeligere butikker også - jeg har flere plagg fra H&M jeg har hatt i årevis og er veldig glad i.

Når jeg først finner sko jeg liker, sparer jeg ikke på pengene. Kjøper uansett få par sko i året, og vil heller ha noen av god kvalitet og som jeg trives med, enn sko som detter fra hverandre eller jeg ikke kler. Har noen litt dyre (prisklasse Camper o.l, ikke opp i designerpriser..).

Undertøy kjøper jeg stort sett relativt billig, men burde egentlig skjerpe meg litt der og kjøpe finere plagg fra Triumph enn H&M.

Jeg shopper uansett sjelden, og har jeg ikke penger har jeg ingen problemer med å ikke kjøpe klær noen måneder i strekk. Så jeg synes ikke det er problematisk å prøve å tenke litt kvalitet, og kjøpe noen dyre ting selv om jeg ikke har mye penger, ettersom jeg uansett har tenkt å bruke tingene lenge... Men det framgår vel at jeg er ganske moderat også - jeg hadde ikke hatt råd til å _bare_ kjøpe alt i høyere prisklasse. Om jeg trengte dyr hudpleie måtte jeg nok f eks kuttet ned på klesshopping...

Skrevet

Jeg kjøper bare kvalitetsmerker når det kommer til kosmetikk og hudpleie. Det varer lengre derfor så blir det ikke dyrere.

Klær kjøper jeg billigere.

Skrevet

Jeg har ganske dårlig råd, så hos meg blir det mest billig. Unntakene er yttertøy og enkelte sko (type vintersko, fjellstøvler o.l.). Jeg kjøper ansiktskrem på apoteket. Men ellers blir det mye billig... :sjenert:

Gjest Frøken Titt
Skrevet

Jeg kjøper nesten bare dyre ting av hudpleie, men kan fint kjøpe Fructis shampo hvis jeg må knipe på lommeboka litt.

Når det gjelder klær er det både og. Det må ikke bare være kvalitetsplagg. Kan fint shoppe på H&M jeg, men liker gjerne å kjøpe tidløse ting man bruker ofte. For eksempel en veske i en nøytral farge jeg har lenge. Samme med blandt annet ytterjakker og ting jeg vil skal vare en stund.

Skrevet

Av hudpleie har jeg over lengre periode kjøpt Decleor, som jeg syns er forholdsvis dyrt. Imidlertid har jeg ikke sett noen effekt av dette, så jeg har gradvis begynt å bytte dette ut med et annet, billigere merke fra apoteket. Deodoranter kjøper jeg billig. Shampo blir kjøpt hos frisør, ene og alene for at jeg liker de praktiske store pumpeflaskene de har der. Sminke kjøper jeg så og si aldri, for jeg bruker lite av det.

Av sko og vesker foretrekker jeg skinn, det vil si at det ofte blir noe dyrere enn syntetiske skaivarianter. Jeg er imidlertid ikke så opptatt av merkene på dette, så det blir ikke så altfor dyrt.

Jeg kjøper både billige og dyrere klær. Etter mange bomkjøp øver jeg meg på å kjøpe klærne utfra om jeg liker dem, tekstilsammensetning i tøyet og hvor mye jeg tror jeg vil bruke dem, fremfor prisen. Siste kjøp var en fin jakke fra Fretex til 198 kr.

Skrevet

Noe jeg har erfart er at det nødvendigvis ikke er en positiv sammenheng mellom pris og kvalitet, og kvalitetsproduktene kan sjelden sies å være tilsvarende så mye bedre som prisen skulle tilsi. Men, nå velger jeg å kjøpe en del dyrere varer, rett og slett fordi jeg er villig til å betale ekstra for å få det beste på markedet.

Kosmetikk: hudkremer kjøper jeg hudpleiemerker, der merker jeg forskjell. men ansiktsvask kjøper jeg nivea som er billig. Shampoo kjøper jeg billig, merker ingen forskjell med frisørshampoo (men så har jeg ikke noe problemhår heller). Deodorant kjøper jeg billig. Sminke kjøper jeg relativt billig, dvs body shop, loreal og også litt dyrere merker som lancome osv

Klær: kjøper H&M, mango osv. Jeans har jeg kun finnet lee-buksene er de eneste jeg er fornøyd med så det blir jo litt dyrt.

Skrevet

Jeg bruker mye penger på sminke og hudpleie, fordi jeg har en hud som lett slår seg vrang når jeg bruker dårlige produkter. Dessuten føler jeg det er et område hvor jeg kan unne meg litt luksus selv om jeg ikke er rik.

Kan finne på å kjøpe dyre hårpleieprodukter og når jeg har penger til det, men det er ingen prioritering.

Når det gjelder klær og sko så shopper jeg en del og liker å skifte ut plagg ofte, så det går mest i billige merker. Men dersom jeg forelsker meg i noe dyrt (og har råd), så kan jeg punge ut en del for klær også. Da er det ofte et litt mer klassisk plagg, ikke noe trendy eller sært. Tenker ikke så mye på kvalitet når jeg kjøper noe jeg vet jeg bare kommer til å bruke 3-4 ganger. For eksempel passer det meg bra å kjøpe sko med rævva kvalitet fra Din Sko e.l., fordi jeg rekker akkurat å gå lei dem før de går i oppløsning :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Kjøper ordentlig hudpleie. Ellers blir det vel litt tilfeldig. Kjøper frisørsjampo når jeg finner det på tilbud. Prøver å kjøpe kvalitetssko, men klarer det ofte ikke. Men kjøper ordentlig treningstøy og friluftsklær. Kjøper noe dyr sminke, men det blir også litt tilfeldig etter hvordan det faller seg. Prøver også å bevege meg bort fra HM, men ikke alltid like lett på studentbudsjett.

Skrevet

Hudpleie har jeg akkurat begynt å kjøpe dyrt, etter å ha brukt Body Shop en liten stund, så jeg vet ikke om det hjelper enda. Nå bruker jeg Clarins. Med sminke er jeg sånn at det jeg bruker mindre av kjøper jeg dyrt (Rouge, Øyenskygge, eyeliner, concealer) og det jeg bruker mye, kjøper jeg billig (Foundation, mascara)

Klær kjøper jeg billig og mye, fordi jeg elsker å ha personlig stil, og ha varierte klær. Blir fort lei ting, så jeg gidder ikke bruke mye penger på det da, og jeg har mine favoritter nå også. De blir ikke så fort slitt at jeg gidder å invistere mye penger. Samme gjelder BH (har bare en dyr som jeg kjøpte i en undertøysbutikk i Dublin)

Jakke bruker jeg litt penger på. Har en Jean Paul jakke, en kashmirkåpe og en ullkåpe fra Vila.

Bukse bruker jeg i utgangspunktet ikke, men jeg har tre stykker. 2 fra Dublin kr 180 (den ene er sort og egentlig en lang shorts) og en fra Vero Moda kr 500.

Sko bruker jeg lite penger i: Har barne-pumasko (for jeg er så liten i beina) til kr 400, et annet joggesko-par til 200 og noen pumps fra DNA til 400. Har noen andre par også, som koster rundt 200-300.

Veskene mine er heller ikke dyre, for jeg er sånn at jeg aldri blir fornøyd, så jeg kjøper MANGE, og da kan jeg ikke bruker mye penger i dte. I tillegg blir jeg fort lei de og da må jeg bytte de ut. Nå har jeg endeli funnet drømmeveska mi: En hvit mellomstor med tre lommer inni (hovedrom med skillelomme i midten) og en lomme utenpå. Kostet 300 fra Wedins.

Smykker kjøper jeg på HM. Bruker også noe jeg fikk til konfirmasjonen min for mange år siden.

Skrevet

Dyrt og billig om hverandre. Hudpleie kjøper jeg dyrt, men på nett/ taxfree så jeg får det så billig som mulig. Samme med makeup, men bruker også øyeskygger, rouge etc. fra HM, Bodyshop. Jeg bryr meg lite om prisen så lenge det virker for meg, men akkurat huden min har jeg forstått det er viktig får skikkelig pleie.

Bodylotion/ dusjsåpe gjerne fra apotek eller dagligvare. Også Yves Rocher.

Kjøper innimellom frisørshampoo og kurer, men bruker også mye ElVital fra dagligvare feks.

Undertøy kjøpes også ofte på HM/ Kappahl. Synes de kan ha endel fint der. Men jeg begynner å lure litt på om jeg ikke bør ta meg en tur i en spesialforretning og få meg noen ordentlige bh' er da jeg mistenker at de jeg bruker ikke passer helt perfekt.

Klær: Kjøper masse på HM. rett og slett fordi jeg er sjeldent ute og shopper uten mann & barn (bor øde, har ikke lappen, jobber i byen, men sitter på med mannen hjem så tidsmarginene er stramme desverre pga barnehagehenting), så hm blir liksom det enkleste både på nett, og at jeg raider innom der når jeg har tid, for der inne er jeg kjent. Samme med Vero Moda, Lene V, Only o.l. :) Andre butikker også såklart, men kjøper meg sjelden en topp eller genser til over 400 for å si det slik. Liker ikke bruke mye penger på dagligklær da jeg både har barn og katt som tråkker ut tråder på klærne mine. Har endel pentøy som kan være noe dyrere, samt litt til jobben, da det ikke får samme slitasjen som dagligtøy, men vi snakker heller ikke høye priser her :) Kunne kjøpe meg endel Levis bukser før husker jeg, men det er lenge siden nå. Bruker jo ikke dongeri på jobb lenger, så det blir ofte til at jeg kjøper jeanse til fritidsbruk på HM osv.

Sko/ støvletter: Ofte Din Sko, Skoringen etc.

Elsker også vesker, men kjøper ikke de dyre. Men har planer om å investere i en for meg litt dyrere veske snart (ca. 600 kr)

Gjest Borghild
Skrevet

jeg kjøper både billig og dyrt om hverandre. Kjøper bare dyre jeans (lee, diesel, fornarina, replay) og relativt dyre sko da de er best å gå med og varer lengst. Går aldri innenfor døra på økonomisko.

Topper og gensere kjøper jeg overalt både billig og dyrt, samme med undertøy.

Når vi kommer til hudpleie bruker jeg bare dyrt samme med concealer og foundation. Øyenskygge, mascara og lipgloss kjøper jeg alt mulig for jeg elsker å prøve nye ting, men favorittene der ligger også blant de dyre merkene. Man får det man betaler for!

Skrevet

Jeg bruker hudpleieprodukter i mellomsjiktet hva prisen angår, men jeg legger litt mer penger i renseprodukter enn i kremer. Sjampo og balsam kjøper jeg billig og stylingprodukter bruker jeg knapt. Sminke derimot bruker jeg mer penger på, særlig lebestifter, rouge og øyenskygger...

Klær kjøper jeg for det meste på H&M, mest fordi det er der jeg finner flest klær jeg liker men også fordi det er billig. Sko og vesker må være i naturmaterialer og krever dermed en større del av budsjettet, men til gjengjeld kjøper jeg alltid klassiske modeller jeg har lenge og dermed blir det til at jeg kjøper sjelden. Merkevarer kjøper jeg så godt som aldri.

Skrevet

Har lite penger, men prøver å kjøpe kvalitet på både klær og skjønnhetsprodukter. Men det som er vell så viktig for meg er at produktet er miljømerket, og helst fairtrade.

Gjest SuperMoo
Skrevet

Når det gjelder klær så blir det litt blanding etter hva jeg liker. Men jeg kjøper ikke veldig dyre klær, får meg ikke til å spandere stort mer enn 1000 kr på et plagg eller et par sko.

Jeg tror ikke at dyrt er like kvalitet når det gjelder kosmetikk. Og det har flere tester også vist. Boots her i England fører en billig antirynkekrem, deres eget merke, som ble testet av et universitet og den virker faktisk! Gjett om den forsvant fort fra butikkene etter at programmet ble vist på tv.

Jeg har tro på naturlige ingredienser og prøver å holde meg til produkter som ikke er testet på dyr. Kjøper ikke ting som koster mer enn 100 kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...