Gå til innhold

Hva skal vi gjøre med balkonggulvet?

Gjest Vinduskarmen

Anbefalte innlegg

Gjest Vampyra

Jeg vurderer å legge noe på balkonggulvet. Nå er det bare betong, og siden det regner inn på halve balkongen (når det regner selvsagt), kunne jeg tenke meg å ha et gulv som tørker raskt, og som er behagelig å gå på uansett om det er varmt eller kaldt. Jeg ser mange som legger kunstig gress, men det har jeg ikke så veldig lyst til.

Hva har du? Og hvor fornøyd er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vampyra

Trelemmer har vi tenkt litt på, men de blir jo veldig fuktige når det regner... Vet du hvor mye de koster?

Ellers er jo fliser et bra alternativ! Iallefall dersom vi får lov til å legge dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke legge terrassegulv oppå betongen.

Dermed vil jo vannet renne igjennom gulvet, tre tørker fort og er mykt å gå på. Lett å rive opp dersom du forandrer mening, og sikkert mye billigere enn å legge fliser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett slike trelemmer i akasietre på Ikea til 49,- for 45x45 cm. Men skal de bare legges direkte på gulvet eller må de festes på noen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baby-E
Kan du ikke legge terrassegulv oppå betongen.

Dermed vil jo vannet renne igjennom gulvet, tre tørker fort og er mykt å gå på. Lett å rive opp dersom du forandrer mening, og sikkert mye billigere enn å legge fliser...

Dette har vi tenkt til å kjøpe inn til vårt betooggulv på terassen.

Har sett slike trelemmer i akasietre på Ikea til 49,- for 45x45 cm. Men skal de bare legges direkte på gulvet eller må de festes på noen måte?

Tror de bare skal legges direkte på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampyra

Har de det på ikea altså?

Vi har et gavekort på 2000 kr der vi skulle brukt, så det ville vært perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maxbo har også trelemmer i forskjellige varianter. Bl.a. noen små som jeg vil tro er lettere å få til å passe. I motsetning til IKEA sine, har de et system som gjør at de festes til hverandre og det vil jeg også tro er en fordel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom også på at det ikke burde være noe stort problem å legge ut lekter med 60 cm. mellomrom og så slå terrasebord oppå slik at man på en måte får en stor lem over hele gulvet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de det på ikea altså?

Vi har et gavekort på 2000 kr der vi skulle brukt, så det ville vært perfekt!

Ja, de har, men jeg tror du bør være rask. IKEA pleier å bli fort utsolgt for sommerproduktene sine. Lemmene fra IKEA er holdbare også. Jeg har nemlig to stykker som bordplate på et par små bord og de har stått ute året rundt de tre siste årene og er like fine bortsett fra at de selvfølgelig har blitt grå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tenke meg at de fliser noe mer enn noe annet. Mine er i hvert fall helt glatte, selv om de da altså ikke ligger på noe gulv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -eline-

Jeg kjøpte billige lemmer for mange år siden på OBS! tror jeg, la de bare rett på betongen, ble lunt og fint det (og siden x-en min hadde tusen tommeltotter og jeg etpartre for mange så var det den greieste løsningen i forhold til å legge ut lekter og snekre platting selv). Ingen problemer med flis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike trelemmer - sitter de skikkelig? (Redd for at halve gulvet blåser bort i et heftig vindkast :overrasket: )

Vi har balkonggress nå (arv fra leilighetens forrige eier), og har tenkt å legge fliser. Men jeg synes det ser hyggeligere ut med tre - og det er en fordel hvis det er enklere å legge. Er det mulig å "sage" av litt hvis man må tilpasse til balkongens størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tenkt til å legge balkonggulv i sommer - har veldig lyst på skipsgulv. Har ikke sjekket dette med fuktighet/ gulvkonstruksjon, men regner da med at et balkonggulv er beregnet for vær og vind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 år senere...
Annonse

Jeg vurderer å legge noe på balkonggulvet. Nå er det bare betong, og siden det regner inn på halve balkongen (når det regner selvsagt), kunne jeg tenke meg å ha et gulv som tørker raskt, og som er behagelig å gå på uansett om det er varmt eller kaldt. Jeg ser mange som legger kunstig gress, men det har jeg ikke så veldig lyst til.

Hva har du? Og hvor fornøyd er du?

Hei jeg kan anbefale balkongfliser fra terrassebord.no De er vedlikeholdsfrie og lette og montere. balkonghellene tørker også fort opp etter regnvær! Balkongflisene kan leveres i mange fine farger og mønstre. Her kan du se og lese mer: www.terrassebord.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg kan anbefale balkongfliser fra terrassebord.no De er vedlikeholdsfrie og lette og montere. balkonghellene tørker også fort opp etter regnvær! Balkongflisene kan leveres i mange fine farger og mønstre. Her kan du se og lese mer: www.terrassebord.no

Det er 6,5 år siden TS spurte om dette ... dessuten er slike reklameinnslag ulovlige her.

Anonymous poster hash: a3323...6a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...