Gjest Bøllefrøet Skrevet 21. april 2007 #1 Skrevet 21. april 2007 Endelig skal jeg få en pus til (har to fra før) Har aldri hatt kattunge før (de jeg har er omplassert), så jeg lurer på litt: Hva må jeg ha av utstyr? En ekstra do må jeg vel ha? De to jeg har går på samme do, men jeg er redd de ikke vil gå der lenger hvis en annen pus begynner å gå der også. Hvordan kan jeg få pusene til å gå på hver sin do? Vil de ikke bare gå på en av de (da er man jo like langt). Spesialfor til kattunger, må jeg ha det? Og hvor lenge må har de det foret? Er det noen grunn til at den ikke kan spise "voksenfor" evt? Jeg har jo det alltid stående fremme, så hadde vært litt kjedelig å måtte ta det bort for de andre kattene. Er det noe jeg kan gjøre for at de blir raskere vant til hverandre? Regner med det blir en del krangling i begynnelsen. Når er det de skal vaksineres, og hvor mye koster dette? Ja, jeg har mange dumme spørsmål
spezitas Skrevet 22. april 2007 #2 Skrevet 22. april 2007 (endret) Gratulerer med kattunge!! Kan gi deg noen tips her! -Ta ikke imot kattungen før den er MINST 12 uker gammel. -En ekstra do er lurt, bruk gjerne den sanden den er vant med fra før, slik at overgangen ikke blir så stor. -En kattunge liker å ha noe å klore på , så et lite klorestativ/ klorebrett er fint. -En kattunge er mer aktiv enn voksne katter, så sørg for at du kanskje har noen leker til den. -Fór som er tilpasset kattungen er viktig. Sats på et kvalitetsfór beregnet på kattunger i den alderen din katt er i. Fóret skal vokse med katten! -Pass på at kattungen har fått det den trenger av vaksiner og ormekur før du tar den i hus. Om ingen av kattene er vaksinert, kan du gjøre det samlet hos veterinær og få rabatt for dette. -Sikre gjerne huset ditt på forhånd. En liten kattunge kan lett komme i fare, selv om den er inne. (Trapper, toalett, vaskemaskin, høye avsatser, osv) -Før kattungen kommer i hus kan du også gjerne kjøpe inn en FELIWAY. Dette er noe man setter i stikkontakten, og som sprer feromoner ut i rommet, og vil berolige kattene, og antakelig gjøre tilvenningsfasen lettere for de andre kattene. KJøpes hos veterinær. Lykke til med kattungen, og NYT kattungetilværelsen! Den går bare så alt for fort! Endret 22. april 2007 av spezitas
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå