MrsC Skrevet 21. april 2007 #1 Skrevet 21. april 2007 De to merkene jeg hittil har klart å finne er HTH og Neutral, men skulle gjerne hatt en med litt god lukt også. Er det noen der ute som vet om en bodylotion som lukter ok og som ikke inneholder parabener?
Gjest Borghild Skrevet 21. april 2007 #2 Skrevet 21. april 2007 Hva i huleste er parabener? :klø: Skal vi bli hysteriske på det også nå? Er disse skumle parabenene dødelige eller? Jeg har ihvertfall overlevd til nå.
dront Skrevet 21. april 2007 #3 Skrevet 21. april 2007 (endret) Jason sine er uten parabener. Jeg har bare brukt Aloe Vera-lotionen som lukter lite, men de har også med aprikos eller lavendel. Vil tro den med aprikos lukter godt, lavendelsåpa de har synes jeg lukter litt mye såpeaktig, men smak og behag. Fåes på helsekost. Endret 21. april 2007 av dront
Gjest Gerd Skrevet 21. april 2007 #4 Skrevet 21. april 2007 Hva i huleste er parabener? :klø: Skal vi bli hysteriske på det også nå? Er disse skumle parabenene dødelige eller? Jeg har ihvertfall overlevd til nå. ← Parabener er kjemisk sett alkylestere av p-hydroxybensosyre. Stoffene brukes som konserveringsmidler i kosmetikk, pleieprodukter (kremer, såper, våtservietter og lignende) og legemidler. Enkelte parabener er også tillatt brukt til konservering av mat. Parabener er svært utbredt; om lag 80 prosent av alle kosmetikk- og pleieprodukter inneholder parabener. Jeg er veldig miljøbevisst og har i dag meldt meg inn i organisasjonen "Grønne Venner". Jeg har tømt alle skap og skuffer med kosmetikk proppet med skumle parabener som er hormonforstyrrende, kreftfremkallende, allergifremkallende og fanden hans oldemor. Dette er noe jeg oppfordrer alle til å gjøre.
Hardrock Skrevet 21. april 2007 #5 Skrevet 21. april 2007 Hva i huleste er parabener? :klø: Skal vi bli hysteriske på det også nå? Er disse skumle parabenene dødelige eller? Jeg har ihvertfall overlevd til nå. ← Det at du har overlevd til nå betyr ikke at parabener ikke kan være farlige. Om du vil ta hensyn til dette eller ikke blir ditt eget personlige valg, men jeg syns det blir litt feil å gjøre narr av trådstarters spørsmål når du ikke engang vet hva hun snakker om.
MrsC Skrevet 22. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 22. april 2007 Takk for svar folkens. Visste ikke at Jason kom med annen lukt enn alovera. Det skal sjekkes ut. Neida, skal ikke ta av helt å bli hysterisk. Men for øyeblikket er jeg gravid og litt navlebeskuende vedrørende hva som kan skade fosteret og ikke. Jeg synes det kan være greit å være litt informert om denne typen ting når jeg først har valgt å sette et nytt menneske til verden. En annen ting er at guttefostre er mer utsatt for skade av parabener og jeg aner ikke hvilket kjønn jeg bærer på. Alle vil ha et friskt barn, ikke sant?
Gjest Blanca Skrevet 22. april 2007 #7 Skrevet 22. april 2007 Weleda Malva-lotion er fri for parabener. Lukter nydelig og er super til tørr hud.
brumma* Skrevet 22. april 2007 #8 Skrevet 22. april 2007 Weleda Malva-lotion er fri for parabener. Lukter nydelig og er super til tørr hud. ← Vet ikke om det gjelder denne kremen, men flere av Weledas produkter inneholder allergifremkallende eteriske oljer.
Gjest Blanca Skrevet 22. april 2007 #9 Skrevet 22. april 2007 Vet ikke om det gjelder denne kremen, men flere av Weledas produkter inneholder allergifremkallende eteriske oljer. ← Hvilke eteriske oljer er allergifremkallende? Link?
Gjest baby-E Skrevet 22. april 2007 #10 Skrevet 22. april 2007 Hvilke eteriske oljer er allergifremkallende? Link? ← http://www.gronnhverdag.no/sos.php?faqqa_id=1544&faqc_id=15
Gjest Borghild Skrevet 23. april 2007 #11 Skrevet 23. april 2007 Det at du har overlevd til nå betyr ikke at parabener ikke kan være farlige. Om du vil ta hensyn til dette eller ikke blir ditt eget personlige valg, men jeg syns det blir litt feil å gjøre narr av trådstarters spørsmål når du ikke engang vet hva hun snakker om. ← Har aldri vært meningen å gjøre narr, syns bare hysteriet for alt går litt langt av og til. Alt er jo farlig på en eller annen måte. Man kan t.o.m dø av å drikke for mye vann.
Susannah Skrevet 23. april 2007 #12 Skrevet 23. april 2007 Har aldri vært meningen å gjøre narr, syns bare hysteriet for alt går litt langt av og til. Alt er jo farlig på en eller annen måte. Man kan t.o.m dø av å drikke for mye vann. ← Jeg er faktisk litt enig meg deg. Vil ikke gjøre narr av folk som vil ta hensyn til seg selv og til miljøet, for all de. Men man blir sliten av å måtte undersøke med lupe hva som inneholder skumle stoffer. Og litt paranoid, tror jeg.
Gjest Borghild Skrevet 23. april 2007 #13 Skrevet 23. april 2007 Ja ikke sant. Jeg orker ikke det. Det eneste jeg passer på at produktene ikke inneholder er mineraloljer. Og så at de ikke er testet på dyr.
Hardrock Skrevet 24. april 2007 #14 Skrevet 24. april 2007 Dama bruker noe som heter Ultra Silky & Soothing Lotion eller noe sånt, inneholder visst ingen kjemikalier eller parabener.
SuperNova Skrevet 24. april 2007 #15 Skrevet 24. april 2007 Har aldri vært meningen å gjøre narr, syns bare hysteriet for alt går litt langt av og til. Alt er jo farlig på en eller annen måte. Man kan t.o.m dø av å drikke for mye vann. ← Joda, jeg ser poenget ditt. Men blant mange ting, er faktisk parabener noe mange velger å unngå. Det er svært vanskelig å finne produkter uten paprabener. For å unngå å bli helt gal av dette, kjøper jeg sjampo og såpe og produkter man skyller av seg uten å være helt paraben-nazi. Når det gjelder bodylotion, som ligger på huden og gir fra seg alle komponenter i flere timer, unngår jeg parabener. Så får vi se hvor gammel jeg blir.
Gjest Blondie65 Skrevet 24. april 2007 #16 Skrevet 24. april 2007 Jeg er veldig miljøbevisst og har i dag meldt meg inn i organisasjonen "Grønne Venner". Jeg har tømt alle skap og skuffer med kosmetikk proppet med skumle parabener som er hormonforstyrrende, kreftfremkallende, allergifremkallende og fanden hans oldemor. Dette er noe jeg oppfordrer alle til å gjøre. ← Hva har du gjort med disse produktene som du har pelmet da - kastet de rakt i søpla? Jeg er for å være miljøbevist jeg, men siden jeg ikke har vært så voldsomt bevisst til nå, så må det skje en gradvis overgang. Jeg kan ikke bare kaste en haug med ting som allerede er kjøpt inn fordi det er miljøsvineri. Det blir brukt opp og så blir det kjøpt miljøvennlige alternativer neste gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå