LilleMy Skrevet 21. april 2007 #1 Skrevet 21. april 2007 Denne laget jeg til en bursdagsfeiring her i huset i dag, og den var sinnsykt god og meget populær; Bunn; 20 Oreo cookies 50 gr. smør Smelt smøret og bland med knuste kjeks i en food prosessor på full guffe, til det blir en fin masse. Trykk massen gjevnt ned i en kakeform (24cm) og sett i kjøleskap i ca 30 min. Is-masse; 4 eggeplommer 100 gr. sukker 3 dl. fløte 1 vaniljestang 6 Oreo's Pynt; 10-16 Oreo's Pisk egg og sukker luftig, ha så i frøene fra vanlijestangen. Pisk så krem i en annen bolle luftig og fin, og bland så i eggemassen. Grovhakk Oreos'ene. Hell halvparten av ismassen over bunnen, fordel så knuste Oreo's på kaken og hell resten av ismassen på kaken. Pynt med masse grovhakkede Oreo's på toppen og inn i fryser'n med den. Den er bare HELT nydelig og lett å lage - i alle fall om man her en food prosessor!
Mediocre Skrevet 22. april 2007 #3 Skrevet 22. april 2007 Åh... den hørtes god ut. Nå fikk jeg lyst på
Solskinn Skrevet 22. april 2007 #4 Skrevet 22. april 2007 Jeg må visst skrive ned denne, for denne skal jeg lage en gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå