Gå til innhold

Din beste sjokoladekakekrem/-glasur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på leting etter en lys sjokoladekake krem, egentlig, men tar i mot alle gode kremer til sjokoladekake...:sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager glasur på slump jeg. Men den beste består av smeltet smør, melis, kaffe og kokesjokolade :sikle:

Skrevet

Det absolutt beste må jo være Ganache! God mørk sjokolade og kremfløte,mmmmm. Står litt info og forskjellige oppskrifter på www.joyofbaking.com

Skrevet

Jeg synes smørkrem er det beste da, ikke glasur. Har ingen eksakt oppskrift men visper sammen (med håndmikser) mykt smør, melis, kakao, litt sterk kaffe og en eggeplomme.

Skrevet

Om du lager smørkrem som arkana beskriver og bytter kaffe/kakao ut med smeltet kokesjokolade (den skiller seg når sjokoladen kommer i, men da er det bare å vispe videre) får man verdens beste skjokoladekrem. Mild og god og som fløyel i konsistensen.

Skrevet
Jeg synes smørkrem er det beste da, ikke glasur. Har ingen eksakt oppskrift men visper sammen (med håndmikser) mykt smør, melis, kakao, litt sterk kaffe og en eggeplomme.

:Nikke:

Denne bruker jeg òg, og setter til 1 spiseskje syltetøy innimellom...;)

Skrevet

egg,sukker, kokesjokolade, meierismør, vanlijesukker og kremfløte varmes opp og avkjøles i kjøleskap. Piskes deretter til den herligste krem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...