Thomasine Skrevet 21. april 2007 #1 Skrevet 21. april 2007 Jeg er på leting etter en lys sjokoladekake krem, egentlig, men tar i mot alle gode kremer til sjokoladekake...
Lily Skrevet 21. april 2007 #2 Skrevet 21. april 2007 Jeg lager glasur på slump jeg. Men den beste består av smeltet smør, melis, kaffe og kokesjokolade
Kvist Skrevet 21. april 2007 #3 Skrevet 21. april 2007 Det absolutt beste må jo være Ganache! God mørk sjokolade og kremfløte,mmmmm. Står litt info og forskjellige oppskrifter på www.joyofbaking.com
Arkana Skrevet 21. april 2007 #4 Skrevet 21. april 2007 Jeg synes smørkrem er det beste da, ikke glasur. Har ingen eksakt oppskrift men visper sammen (med håndmikser) mykt smør, melis, kakao, litt sterk kaffe og en eggeplomme.
Brunhilde Skrevet 21. april 2007 #5 Skrevet 21. april 2007 Om du lager smørkrem som arkana beskriver og bytter kaffe/kakao ut med smeltet kokesjokolade (den skiller seg når sjokoladen kommer i, men da er det bare å vispe videre) får man verdens beste skjokoladekrem. Mild og god og som fløyel i konsistensen.
Thomasine Skrevet 21. april 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. april 2007 Jeg synes smørkrem er det beste da, ikke glasur. Har ingen eksakt oppskrift men visper sammen (med håndmikser) mykt smør, melis, kakao, litt sterk kaffe og en eggeplomme. ← Denne bruker jeg òg, og setter til 1 spiseskje syltetøy innimellom...
Mini_me Skrevet 21. april 2007 #7 Skrevet 21. april 2007 egg,sukker, kokesjokolade, meierismør, vanlijesukker og kremfløte varmes opp og avkjøles i kjøleskap. Piskes deretter til den herligste krem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå