Gjest Pax Skrevet 21. april 2007 #1 Skrevet 21. april 2007 Hvordan bør man kle seg når man skal på konsert i Filharmonien? Grunnen til at jeg spør, er at jeg aldri har vært der før. Bør man gå for finstasen, eller holder det å være litt pyntet? Er dongeribukser lov?
Gjest Meep Skrevet 21. april 2007 #2 Skrevet 21. april 2007 Jeg har hvertfall vært der med jeans og en pyntet topp.
Gjest Gjest 1 Skrevet 21. april 2007 #4 Skrevet 21. april 2007 (endret) Det kommer litt an på hva slags type publikummer du er eller ønsker å være, men ja: du kan møte opp i jeans og helt ordinære klær hvis du ønsker det. Er du genuint interessert i musikken og går på konsert kun for å høre om konsertstykket blir spilt på en annen måte enn et annet orkester du har i samlingen hjemme? Er du student? Studenter og genuint musikkinteresserte pleier ikke å møte opp i gallakjole. Vil du se og bli sett? Er konserten en del av en opplevelseskveld ute? Da er det vanlig å pynte seg noe. Eller liker du generelt å se bra ut og er opptatt av stil? Da er det flott å kle seg komfortabelt og med stil uansett anledning, også en orkesterkonsert. Det viktigste er at man slapper av og får glede av det man opplever. Klærne og stilen er en bonus som kommer i tillegg. Endret 21. april 2007 av Gjest 1
Gjest Elastica Skrevet 21. april 2007 #5 Skrevet 21. april 2007 Jeg ville benyttet anledningen til å pynte meg litt, og styrt unna jeansen. Men det er helt sikkert greit dersom du er mest komfortabel i det.
Gjest Frysepulver Skrevet 21. april 2007 #6 Skrevet 21. april 2007 Enkelt og pent er iskkert greit, jeg ville droppet jeans og sneakers
Gjest Neria Skrevet 21. april 2007 #7 Skrevet 21. april 2007 Jeg har vært på konsert med fiharmonien i jeans og en pen topp. Ikke noe galt i det syns jeg. Så lenge klærne er hele og rene kan man fint bruke dem på konsert. At jeg som oftest tar på skjørt når jeg er i operaen eller konserhuset skyldes heller at jeg liker bedre å gå i skjørt enn i jeans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå