Moonbeamsf Skrevet 21. april 2007 #1 Skrevet 21. april 2007 Hei, jeg er ny her og lurer på om noen har tips angående det å flytte med katt. Jeg har bestemt meg for å flytte, men eneste problemet som jeg syns er vanskelig egentlig er katten min. Hun er nemlig svært glad i mine foreldre og jeg aner ikke helt hvordan jeg skal gjøre flyttingen best mulig for henne. Vil jo at hun skal ha det bra og trives alene med meg, hun er jo mest knyttet til meg så jeg trur nok å la henne bli igjen er verre også pga en viss person som ikke er snill i mot henne. Noen som har erfaringer med å flytte katten vekk fra noen den er glad i? Hvordan takler katter egentlig det? Hva burde jeg gjøre for å gjøre slik at hun ikke mistrives? Jeg har tenkt å flytte vekk fra Tromsø, så hun vil jo ikke kunne få besøk av foreldrene mine hver dag heller.
Tinúviel Skrevet 21. april 2007 #2 Skrevet 21. april 2007 Hei Jeg har flyttet med meg katten min fra det som hadde vært hjemmet hennes i ca 9 år. Hun var veldig glad i de andre menneskene i huset(ikke fullt så glad i de andre kattene), men det gikk over all forventning! Jeg tror det er viktig å være mye hjemme med katten din i starten, så den ikke føler seg ensom på et fremmed sted(husk å ikke slippe den ut før etter noen uker hvis det er en utekatt), så går det sikkert finfint.
^me^ Skrevet 23. april 2007 #3 Skrevet 23. april 2007 den ene katten vår har flyttet 2 ganger og har tatt det kjempebra! hold katten inne de første ukene og gjerne gi katten en egen plass for den og som den kan føle seg trygg på, etterhvert kan katten bli med deg litt ut (hvis katten er vandt med og være ute) og hold oppsikt med den den første tiden. katter pleier og holde seg i nærheten av der den føler seg trygg, så hvis den er trygg med deg og plassen sin inne som den har blitt godt kjent med etterhvert, er den nokk mye i nærheten i begyndelsen og går lenger og lenger vekk jo sikrere den blir.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå