Gå til innhold

Samarbeide med

Gjest vimselot

Anbefalte innlegg

Gjest vimselot

En jeg samarbeidet med før, har spurt meg om vi kan ta opp ett prosjekt som vi la på hylla pga. f.skj. omstendigheter.

Jeg sa til han at det er greit, men jeg tror mer på det andre prosjektet vi har. (Det er egentlig ikke mer jobb med noen av disse prosjektene, men jeg vil ikke gå bak ryggen på han)

Grunnen til at jeg tror mer på nr 2, er at jeg har magefølelse. Det har også han, og han var enig, tilsynelatende.

Begge har prosjektene på sine pc-er, og jeg har printet ut. Kan jeg fullføre prosjektet uten han (han er alkoholiker og jeg kan ikke stole på om han kommer til møter osv og da blir jeg sittende der, og det er et snevert miljø med risiko for at jeg blir utestengt...)

Jeg vil dele fortjenesten med han, selv om han ikke blir med videre i prosessen, men kan jeg legalt gjøre det? Uten fullmakt fra han?

Vi jobber begge som freelancere, og har ikke laget noen avtaler.

Bør jeg bare glemme prosjektet, selv om jeg vil dele de genererte pengene han trenger (som han sa) til oss begge?

Jeg liker best å jobbe i team, og kan få med meg en annen, men kan jeg det? (ti prosent til den andre pga. at det er lite jobbing igjen).

Jeg kan jo stjele hele pakka, men det vil jeg ikke.

Endret av vimselot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest 1

Kanskje det er lurt å spille med åpne kort overfor din partner og holde ham orientert skriftlig underveis i prosessen uansett hva du bestemmer deg for. På den måten kan han ikke protestere i ettertid på at du ikke inkluderte ham eller holdt ham orientert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Ja. Jeg kan jo gjøre det, men har han noe som jeg har undertegnet, kan han gå til sak bare for å gå til sak... (har hørt at han ikke er noe å forholde sg til)

Jeg kan jo bare gjøre ferdig prosjektet, og sende han penger etterpå? Er i tvil på om han vil oppdage det engang, han er helt past... og det er grunnen til at jeg ikke vil samarbeide med han, om noe felles, selv om han er skarp osv.

Kanskje bare legge prosjektene på is.

Endret av vimselot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...