Gå til innhold

Angående barnerom og innredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på å innrede et barnerom. Vi har litt "trøbbel" med å plassere møbler.

Så et spørsmål: er det helt tabu og plassere en seng under et vindu?

Om du vet noe om dette, har du et referanelink?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om det akkurat er noe tabu, men jeg ville ikke ha plassert min egen seng direkte under vinduet hvis jeg kunne ha unngått det og følgelig heller ikke barnets. Årsaken er rett og slett at man får et "kulderas" direkte ned i sengen når vinduet står åpent og at stedet rett under vinduet uansett er rommets kaldeste. (Og derfor plasserer man gjerne panelovner under vinduer). Har vinduet stått åpent kan sengen faktisk være kald og "rå" til tross for at resten av rommet kjennes varmt og godt ut.

Jeg har altså ingen vitenskapelig dokumentasjon å komme med ut over at jeg selv har erfart at dette er en ugunstig plassering av sengen.

Skrevet

Jeg tror også jeg ville ungått sengen under vinduet både pga trekk og pga at det dermed er lettere for ungen å klatre i vinduet...I tillegg syns jeg det er lite praktisk med gardiner rett i senga..

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Vi har nettopp laget barnerom, og hos oss var den absolutt med praktiske plasseringen av senga ved siden av vinduet. Altså ikke like under vinduet, men på samme veggen, rett ved siden av der vinduet slutter. Så der står senga.

Skrevet

Det trekker jo gjerne litt ekstra rett under vinduet... Barn er jo ofte nok snørrete og syke.... Jeg ville nok prøvd å unngå å ha senga rett under vinduet.

Skrevet

Ja jeg var redd for det svaret, om senga skulle plasseres der blir det midt under vinduet. Kulderas er også samboers argument. Kjedelig for da blir ikke rommet helt ok innredningsmessig, men helse først selvsagt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...