Gjest Corto Maltese Skrevet 21. april 2007 #1 Skrevet 21. april 2007 den farligste byen i Norge er.............Hammerfest http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=172213
Gjest Elastica Skrevet 21. april 2007 #2 Skrevet 21. april 2007 ...bygget på en statistikk med utgangspunkt i antall registrerte voldstilfeller. Kanskje det er slik at det finnes mange voldstilfeller i større byer som ikke blir anmeldt? Det er sikkert mange tilfeller av vold i Hammerfest, men det som slo meg er at i byer med nulltoleranse slik som i Hammerfest, vil det være en større andel av registrerte tilfeller av vold sammenlignet med større steder. Jeg vil tro at det finnes store mørketall i de største byene, hvor man ikke bryr seg med å anmelde mindre alvorlige saker, da man vet at politiet ikke rykker ut uansett.
punktom Skrevet 21. april 2007 #3 Skrevet 21. april 2007 ...bygget på en statistikk med utgangspunkt i antall registrerte voldstilfeller. Kanskje det er slik at det finnes mange voldstilfeller i større byer som ikke blir anmeldt? ← "Også Finnmark-kommunene Kirkenes, Vadsø og Alta ligger høyt på listen, noe voldsforsker Ragnhild Bjørnebekk ved Politihøgskolen forklarer med at det lenge har vært en kultur for å bruke vold i fylket."
Gjest Elastica Skrevet 21. april 2007 #4 Skrevet 21. april 2007 ...ja, og som jeg understreket, mener jeg at siden det var såpass mange små byer representert i toppen av statistikken, kunne noe av årsaken være mørketall i de store byene. (Og da særlig Oslo) At jeg mener at byene som topper statistikken også har et reellt voldsproblem, kom også frem av innlegget mitt. Dette inkluderer, ut fra nevnte statistikk, Kragerø (nr. 2), Kristiansund (nr. 3) og Tønsberg (nr. 7).
Grønt blad Skrevet 23. april 2007 #5 Skrevet 23. april 2007 ...ja, og som jeg understreket, mener jeg at siden det var såpass mange små byer representert i toppen av statistikken, kunne noe av årsaken være mørketall i de store byene. (Og da særlig Oslo) At jeg mener at byene som topper statistikken også har et reellt voldsproblem, kom også frem av innlegget mitt. Dette inkluderer, ut fra nevnte statistikk, Kragerø (nr. 2), Kristiansund (nr. 3) og Tønsberg (nr. 7). ← Men noe som ikke kom med er at voldsstatistikken er basert på folketall. Om sommeren blir f.eks. folketallet i Kragerø MYE høyere pga. alle sommerturistene som kommer. I tillegg er det VELDIG mange som drar fra hyttene og inn til Kragerø for å feste i helga. Da er det ikke rart at det blir mye bråk. Ikke det at det er en god unnskyldning, men en liten forklaring på hvorfor Kragerø kom veldig høyt opp på lista...
Gjest StockDama Skrevet 23. april 2007 #6 Skrevet 23. april 2007 Vold pr inbygger er det jo selvsagt basert på... og om du har vært i finnmark over en lengre periode så ser du at folk lett blir veldig voldelige, som sagt i artikkelen, mest sannsynlig pga voldskulturen i nord norge.
Gjest Elastica Skrevet 24. april 2007 #7 Skrevet 24. april 2007 Men noe som ikke kom med er at voldsstatistikken er basert på folketall. Om sommeren blir f.eks. folketallet i Kragerø MYE høyere pga. alle sommerturistene som kommer. I tillegg er det VELDIG mange som drar fra hyttene og inn til Kragerø for å feste i helga. Da er det ikke rart at det blir mye bråk. Ikke det at det er en god unnskyldning, men en liten forklaring på hvorfor Kragerø kom veldig høyt opp på lista... ← Slik at registrerte voldstilfeller regnes i prosent av registrert innbyggertall - mens det reelle innbyggertallet er langt høyere enn det registrerte i sommermånedene -
BLOMSTERKVAST Skrevet 26. april 2007 #10 Skrevet 26. april 2007 Nei ,den økte med flere hundre prosent da alle arbeiderene kom. ikke at det var uten volf før ,mener ikke det.
gjest:-) Skrevet 27. april 2007 #11 Skrevet 27. april 2007 Enda en grunn til å holde seg sør for Trondheim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå