Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

..at det her i landet er blitt så akseptabelt å være super-selvopptatt ift eget bryllup. Det passer vel ikke helt inn i jante-kulturen vår gjør det vel?

Hadde man for noen tiår siden sagt til nære og kjente at man skal bruke 1 år + på å nøye planlegge alle detaljer til bryllupsfesten, bruke et 6-sifret beløp og at konvoluttene til invitasjonene skal være laget av et eller annet sært papir hadde man vel blitt satt ganske raskt på plass.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Amerikanisering" ville jeg kalt det ;)

Skrevet

Enig med ToveM.

Pluss at livet ER ikke som på film.

Gjest Bodillen
Skrevet

Enig, jeg fatter ikke at det går an å gjøre så mye ut av det som enkelte faktisk gjør.

Jeg tror enkelte er mye mer opptatt av fargen på serviettene og dekoren på bordkortene enn hvilke forventninger og tanker de har rundt ekteskapet og de forpliktelsene de i ferd med å inngå.

Hadde det vært opptil mannen tror jeg de fleste vielser ville foregått borgerlig, og at kostnadsrammen i forbindelse med bryllupsfesten ville vært langt mer beskjeden...

Skrevet

:Nikke:

Gjest Corto Maltese
Skrevet

jeg sier meg uenig i det

Skrevet

Men er ikke overdådige bryllup planlagt ned i minste detalj også et resultat av at man skjeler til andre og ikke vil skille seg ut, ironisk nok? Jeg synes det virker som man utsettes for et enormt konformitetspress når man skal arrangere et bryllup. Bryllupet må holde like høy standard som andre brylluper man har vært i og kan sammenlikne med. Og takket være forum som feks dette får man nærmest ubegrensede muligheter til å sette seg inn i og bli påvirket av ulike "standarder", samt øse hverandre opp noe skikkelig mht hva som er "nødvendig".

De jeg kjenner som har hatt enkle og alternative bryllup, feks hjemme i trang leilighet med selvlaget middag, er de som virkelig har fått dagen helt etter eget ønske, fordi de har vært sterke nok til å ignorere presset og forventningene utenfra om hvordan et bryllup "skal" være.

Skrevet

Ser man på skilsmissestatistikken burde fokus kanskje vært på noe annet enn farger, monogrammer og andre uviktige detaljer for et godt ekteskap...

For meg blir det litt morsomt når det snakkes om "å sette sitt personlige preg" på bryllupett, men allikevel skal alle de tradisjonelle tingene som hvit brudekjloe, kirke, treretters middag, taler, kake i flere etasjer og dans være med. Det er jo de som bryter med denne tradisjonen og som har et bryllup som gjenspeiler paret som faktisk setter sitt personlige preg på brylluppet. Ett eksempel er et vennepar som giftet seg i tursko og allværsjakke i en friluftskirke.

Gjest Elastica
Skrevet
Enig, jeg fatter ikke at det går an å gjøre så mye ut av det som enkelte faktisk gjør.

Jeg tror enkelte er mye mer opptatt av fargen på serviettene og dekoren på bordkortene enn hvilke forventninger og tanker de har rundt ekteskapet og de forpliktelsene de i ferd med å inngå.

Hadde det vært opptil mannen tror jeg de fleste vielser ville foregått borgerlig, og at kostnadsrammen i forbindelse med bryllupsfesten ville vært langt mer beskjeden...

Helt enig.

Gjest Silmarill
Skrevet (endret)

Enig med dette innlegget her!

Jeg forstår at denne dagen er noe helt spesielt og alt skal bli som en drøm akkurat denne dagen!

Hva med å filosofere over alle de andre dagene, det er jo de dagene som virkelig gjelder!

Har lest litt i noen av de kommende brudenes dagbøker og det er veldig ofte det står at "kjærsten min gidder ikke å arangere seg nok i planleggingen" og videre "jeg føler at jeg må stå for alt, kjærsten min sier bare at det blir sikkert fint uten at han ikke gidder å se engang"

Herlighet, han er vel driiitlei av maset omkring alt dette som enkelte kommende bruder henger seg opp i av bordkort, konvolutter, servietter, o.l. som egentlig ikke har noen betydning.

Og nettop pga. det så tror jeg det er mange menn som faktisk angrer for at de i det hele tatt fridde.....

(nå er det sikkert mange kommende bruder som blir sinte her, men tror nok at jeg har litt rett i dette altså)

Endret av Silmarill
Gjest Talula
Skrevet

Veldig enig med dette. Bryllupet er bare en dag, man skal leve mange dager etterpå, og de kan det også være vel verdt å tenke på.

Litt enig med Silmarill også, det er ikke alle menn som synes det er så viktig med hvilken farge serviettene har osv., og det er veldig dumt å bli uvenner over slike småting før man i det hele tatt er gift..

Men før noen blir sinte på meg så vil jeg påpeke at jeg absolutt ikke mener at alle som skal gifte seg er slik ;)

Skrevet

Hvis jeg skal gifte meg tror jeg at jeg dropper serviettene, så kan jeg heller bruke pengene på en syden tur....

Gjest Frances
Skrevet

Jeg synes ikke problemet er så stor som mange her inne vil ha det til. Greit nok, noen tar av og mister alt perspektiv, men de fleste har da bena plantet på jorda. Og hva er egentlig vitsen med et bryllupsforum der det ikke er lov til å diskutere alt det som har med bryllup å gjøre (inkludert servietter og invitasjoner)? For å være ærlig synes jeg nesten det er verre med alle disse som alltid skal fortelle hvor lite de bryr seg om slike ting :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...